Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hiusten värin muuttuminen yli 1-vuotiaana?

Vierailija
24.08.2022 |

Muuttuuko hiusten väri vielä yli 1-vuotiaana? Meillä vauvalla on hiusten väri koko ajan vaalentunut ja mietin, että missä vaiheessa vaaleneminen loppuu? Vaaleneminen on tapahtunut hitaasti ruskeasta punertavaan ja punaisesta vaaleaan. Juuressa näyttäisi olevan koko ajan vaaleampaa ja vähemmän punertavaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hit toa nyt taas? Väri voi muuttua ja yleensä muuttuukin läpi lapsuuden ja vielä aikuisenakin.

Vierailija
2/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muuttuu se

Aikuisena kuten vanhemmilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän muuttuu hyvin tavallisesti aikuisuuteen asti, murrosiässä voi muuttua paljonkin. 

Vierailija
4/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu vanhuuteen asti, jos pysyy päässä. Taitaa olla ensimmäinen lapsesi, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.

Vierailija
5/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutaman kuukauden ikäiseltä tummat hiukset alkoi irtoilla tuppoina ja kasvaa vaaleaa tilalle.

Vierailija
6/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tietenkin hiusten väri muuttuu läpi koko elämän, mutta missä kohtaa ikää saavutetaan vaalein kohta? Vaaleat hiukset tummuvat murrosiässä ja harmaantuvat eli tummuvat lisää noin 30-vuodesta eteenpäin, mutta eivät välttämättä muutu valkoisiksi harmaina, toisin kuin taas mustahiuksiset, jotka voivat olla valkohiuksisia vanhana.

Ap

Vierailija
7/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla kolmella hiukset olleet punertavat, jotka pikkuhiljaa muuttuneet blondiksi.

Vaimo oli pikkulapsena blondi, parikymppisenä muuttui tummemman ruskeaan, itsellä melko sama.

M40

Vierailija
8/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muutaman kuukauden ikäiseltä tummat hiukset alkoi irtoilla tuppoina ja kasvaa vaaleaa tilalle.

Teillä on vaalentunut nopeasti. Meidän vauvalla hiukset vaalenevat liukuvärinä, eikä takahiusten putoaminen hankauksen takia vaikuttanut siihen. 2 kk:n iässä hiukset olivat meillä selvästi oranssit, nyt jo vaaleat 1-vuoden iässä.

Ap

Vierailija
9/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi muuttua. minä synnyin blondina, mutta tukka muuttui tumman ruskeaksi joskus hiukan ennen koulun aloitusikää. mummoni syntyi blondina ja hänelläkin tukka muuttui tumman ruskeaksi ja kuoli sitten mustan tukan kanssa

Vierailija
10/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikillahan hiusten väri tummuu murrosiässä sekä harmaantuu vanhemmiten. Poikkeuksena on ne Pohjanmaan superblondit, vitivalkoiset hiukset. Jotenkin ajattelin, että kaikki tietävät nämä asiat, joten kysymys ei ollutkaan, että muuttuuko hiusten väri, vaan miten se muuttuu.

Joillekin kyynikoille tämäkin aihe oli turhanpäiväinen, mutta vaikka olisi jo viisi lasta niin seuraavista tai muiden lasten hiusten värin muuttumisesta ei pysty sanomaan.

Ap

Vierailija
11/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tottakai voi muuttua. minä synnyin blondina, mutta tukka muuttui tumman ruskeaksi joskus hiukan ennen koulun aloitusikää. mummoni syntyi blondina ja hänelläkin tukka muuttui tumman ruskeaksi ja kuoli sitten mustan tukan kanssa

Tämä taitaa Suomessakin olla harvinaisuus, että synnytään ihan vaaleana. Useimmin synnytään ruskeilla hiuksilla, josta väri vaalenee tai ei vaalene.

Ap

Vierailija
12/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on vaalentunut nopeasti. Meidän vauvalla hiukset vaalenevat liukuvärinä, eikä takahiusten putoaminen hankauksen takia vaikuttanut siihen. 2 kk:n iässä hiukset olivat meillä selvästi oranssit, nyt jo vaaleat 1-vuoden iässä.

Ap

Minusta on mielenkiintoista kuulla, että vaalentuminen voi tapahtua myöskin liukuvärjäyksenä.

Luulin, että tuo toisenvärksten irtoaminen ja uusien eriväristen kasvaminen tilalle on ainoa tapa.

Vierailija
13/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika Ap?

Vierailija
14/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondeimmillani olin varmaan ensimmäisillä koululuokillani. Kesäisin olin siis tosi vaalea, talvisin sävy vähän tummeni. Siitä se lähti vähitellen tummumaan,  caramel blonde on kai kuvaavin väri, sellainen ruskeahko oranssilla tai kultaisella vivahduksella. Nykyään kyllä harmaata pukkaa tietyin paikoin. En ole koskaan hiuksiani värjännyt, joskus kampaaja ihasteli hiusteni väriä. 

Vierailija
15/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa Suomessakin olla harvinaisuus, että synnytään ihan vaaleana. Useimmin synnytään ruskeilla hiuksilla, josta väri vaalenee tai ei vaalene.

Ap

Tarkistin tämän asian äidiltäni ja ainakin minu kohdallani osuit oikeaan: todellakin synnyin tummatukkaisena ja minulla oli kuulemma hyvin tuuheakin tumma tukka. Sitten kaljuunnuin ja uusi tukka oli blondi. Sitä vaihetta kesti sitten sinen kuusivuotiaaksi asti, kun tukka alkoi taas tummua. Nyt olen jos viisikymppinen eikä harmaita näy. Mahdanko olla perinyt mummoni harvinaisen geenimutaation ja kuolen mustatukkaisena.

Vierailija
16/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauvoilla tummat hiukset, esikoisella on vieläkin tummanvaaleat, on jo koulussa.

Nuoremmalla uudet hiukset oli vaaleita, oli jo 1-vuotiaana blondi. Nyt kolmevuotiaana on perusmaantien värinen.

Lasten serkuista yhdellä oli liukuvärjättynä valentuneet hiukset, pari taisi olla syntyessään jo vaaleita. Vaaleahiuksisimmathan näyttää kaljuilta.

Vierailija
17/17 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blondeimmillani olin varmaan ensimmäisillä koululuokillani. Kesäisin olin siis tosi vaalea, talvisin sävy vähän tummeni. Siitä se lähti vähitellen tummumaan,  caramel blonde on kai kuvaavin väri, sellainen ruskeahko oranssilla tai kultaisella vivahduksella. Nykyään kyllä harmaata pukkaa tietyin paikoin. En ole koskaan hiuksiani värjännyt, joskus kampaaja ihasteli hiusteni väriä. 

Itse sanoisin samaa, että noin 7-vuotiaana vaaleat hiukseni olivat vaaleimmillaan, tosin sitä ennen oli hopean sävyä enemmän. Lapsellani on taas tätä kullansävyä 1-vuotiaana, mutta oli oranssisempi vauvana. Itse taas muutuin murrosiässä kullansävyisempään punapigmenttiseen suuntaan ja vanhemmiten taas harmahtavaan tuhkan sävyiseksi blondiksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi