Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, miten voitte sallia sen että lapsenne eivät lue kirjoja?

Vierailija
24.08.2022 |

Vaikka tiedätte, että se olisi lastenne parhaaksi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on pahasti kehitysvammainen eikä pysty lukemaan

Vierailija
2/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että he eivät itsekään lue kirjoja.

Menetettyä sukupolvea itsekin.

Eihän nuortenparien kodeissa ole kuulemma edes kirjahyllyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten että he eivät itsekään lue kirjoja.

Menetettyä sukupolvea itsekin.

Eihän nuortenparien kodeissa ole kuulemma edes kirjahyllyjä.

Menetettyjä sukupolvia toinen toisensa perään... Nykyään varmaan menestyy ne harvat jotka jaksavat lukea.

Vierailija
4/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä lukemisesta ole mitään hyötyä. 

Vierailija
6/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lue enää. Olen lukenut lapsena, nuorena ja nuorena aikuisena, mutta en oikeastaan enää. Pystyn työaikana kuuntelemaan äänikirjoja ja olen tänäänkin kuunnellut tietokirjaa rukiin historiasta 7,5 tunnin ajan. Kotona ollessani keskityn perheeseeni, harrastuksiin ja yhdessä olemiseen. Nukkumaan mennessä nukahdan yleensä heti ja kirjoja ei siinä tarvitse.

Lapseni ovat lukeneet myös paljon kirjoja lapsena ja nuorena, mutta nykyään luettavat kirjat ovat lähinnä kouluun kuuluvia, sillä vakavasti otettava lukio- ja yliopiston opinnot vievät aikaa + urheiluharrastus.

Revi siitä ap.

Vierailija
7/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoja sinä ap luet? Kuinka paljon aikaa sinulla on lukea vaikka tavallisena arkipäivänä?

Vierailija
8/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsena tehnyt muuta kuin luin kirjoja, joten ihanaa nähdä että lapsellani on muutakin elämää.

Vierailija
9/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lukevat kirjoja, ja olen iloinen siitä. Mutta varmastikin voisin sallia lukemattomuuden, jos he muuten käyttäisivät aikansa järkevästi ja terveellisesti.

Vierailija
10/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme olla rahassa kun pelaavat netti peliä.ym.

Vierailija
11/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni lukevat kirjoja, ja olen iloinen siitä. Mutta varmastikin voisin sallia lukemattomuuden, jos he muuten käyttäisivät aikansa järkevästi ja terveellisesti.

Juuri näin minä ajattelin. Olen itse intohimoinen lukija ja äänikirjojen suurkuluttaja , ollut aina. Lastani kirjojen lukeminen ei kiinnostanut, mutta liikunta sen sijaan kovasti.  Itselleni taas liikkuminen oli ollut pakkopullaa ja olin hyvilläni, että lapsi koki liikunnan omaksi jutukseen

Kuitenkin minä luin sitten hänelle paljon ääneen ja ne äänikirjatkin meillä soivat jatkuvasti. 

Ehkä tuo kuitenkin tartutti sen, että halusi ottaa selvää asioista, ja esim. etsi netistä tietoa ja luki paljon kaikesta. Nykyään aikuisena hänellä on hyvä yleistieto ja lisäksi toisinaan niitä kirjojakin nyt lukee / kuuntelee 

Vierailija
12/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttu, jossa kerrottiin että osa vanhemmista soittaa opettajalle ja pyytää ettei heidän lapsensa tarvitsisi lukea tai tehdä lukuläksyjä🤦🏼

Meillä lapset onneksi lukee. Ovat tosin eskarissa ja ekalla, eli vielä on aikaa. Lukiossa ja yliopistossa ei enää olekaan kun koulukirjat vie kaiken ajan.

Itse olen nyt taas pitkästä aikaa lukenut ihan fyysistä kirjaa ja kyllä se on paljon hauskempaa kuin äänikirjan kuuntelu. Tai leffan katselu.

Vierailija
13/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät lue. Toki siis elämäntilanne voi olla kiireinen yms, mutta miten mielikuvitukseton pitää olla, että lukeminen olisi tylsää.

Vierailija
14/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kirjoja sinä ap luet? Kuinka paljon aikaa sinulla on lukea vaikka tavallisena arkipäivänä?

En ole ap vaan +60 vuotias mummo. Olen lukenut aina, myös silloin, kun lapset olivat pieniä. Äitiyslomalla en tehnyt koskaan päivisin kotitöitä lasten ollessa hereillä. Käytin päiväuniajan lukemiseen. Työpäivinä luin vähintään tunnin.

Olen iloinen, että kaikki lapsenlapsen (2-13 v) tykkäävät lukemisesta. Myös aikuiset lapseni ovat lukijoita. Kuuntelemme lisäksi äänikirjoja.

Vierailija
15/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli juttu, jossa kerrottiin että osa vanhemmista soittaa opettajalle ja pyytää ettei heidän lapsensa tarvitsisi lukea tai tehdä lukuläksyjä🤦🏼

Meillä lapset onneksi lukee. Ovat tosin eskarissa ja ekalla, eli vielä on aikaa. Lukiossa ja yliopistossa ei enää olekaan kun koulukirjat vie kaiken ajan.

Itse olen nyt taas pitkästä aikaa lukenut ihan fyysistä kirjaa ja kyllä se on paljon hauskempaa kuin äänikirjan kuuntelu. Tai leffan katselu.

Mikä kirja sulla on menossa? Mulla on paha lukujumi, mikään ei tunnu tarpeeksi kiinnostavalta. Näin käy aina, kun luen jonkun mikä on niin hyvä, että sen loppumista harmittelee jo pitkään ennen kuin se loppuu.

Vierailija
16/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamme olla rahassa kun pelaavat netti peliä.ym.

Nettipeli on yhdyssana.....

Vierailija
17/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella mietin sitä, että miten nykyajan ekaluokkalainen, joka ei opi kunnolla lukemaan, selviää edes arjesta kun aikuistuu? Miten pystyy opiskelemaan ammatin? Tekemään työtä? Täyttämään edes veroilmoituksen yms.? Muusta sitten puhumattakaan?

Vierailija
18/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan niitä on pakottaa. Itse rakastan lukemista ja luin lapsille tosi paljon, kun he olivat pieniä. Viikottaiset kirjastoreissut kuuluivat arkeen ja luimme varmaan jokaisen kirjan sieltä. Kouluikäisenä heitä on lahjottu ja kiristetty, mutta eivät vaan lue.

Vierailija
19/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä todella mietin sitä, että miten nykyajan ekaluokkalainen, joka ei opi kunnolla lukemaan, selviää edes arjesta kun aikuistuu? Miten pystyy opiskelemaan ammatin? Tekemään työtä? Täyttämään edes veroilmoituksen yms.? Muusta sitten puhumattakaan?

Ehkä se opii lukemaan jo tokalla tai kolmannella, sitten se voi alkaa täyttää veroilmoituksia.

Vierailija
20/34 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirja sulla on menossa? Mulla on paha lukujumi, mikään ei tunnu tarpeeksi kiinnostavalta. Näin käy aina, kun luen jonkun mikä on niin hyvä, että sen loppumista harmittelee jo pitkään ennen kuin se loppuu.

Stephen Kingin Laitos. Aiemmin tässä kuussa luin Tervetuloa Joylandiin ja Kuvun alla. Yllätyin itsekin, koska en varsinaisesti ole King-fani, mutta nuo upposivat kyllä. On kyllä viimeiset sivut menossa, joten täytyy keksiä jotain uutta luettavaa kohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan