Taloyhtiö ilmainen netti modeemilla, tarkoittaako että silti tarvitsen oman netin asunnon ulkopuolella?
Eikös modeemit toiimi vain kotosalla. Eli silti pitäisi olla oma netti jos poistuu kotoa vai?
Kommentit (54)
Taloyhtiönetti on luotettavampi ja vakaampi kuin liikkuvat netit. Perusnopeus kuuluu vastikkeeseen, joten kyllä se yleensä kannattaa vähintään ottaa ja lisänopeudetkin ovat verrattain halpoja kun taloyhtiö on tehnyt sopimuksen. Ulkona liikkuessa ollaan sitten puhelimen tai tabletin SIM-kortin varassa.
Käytän läppäriä lähinnä vain kotona, tai kylässä jossa on nettiyhteys tai paikoissa jossa on ilmainen yhteys, ja todella harvoin kodin ulkopuolella.
Reititin oli aika kallis, joten käytän kaapelia + väliliitintä, koska uudessa koneessa ei ole paikkaa nettikaapelille. Toimii hyvin, koska asunnossa ei ole muita, jotka tarvitsisvat nettiyhteyttä, jolloin reititin olisi järkevämpi ratkaisu. Kaapeli on niin pitkä, että yltää asunnon joka kolkkaan. Taloyhtiön netti, josta vuokranantaja ei peri mitään, koska ei ole sovittu vuokrasopimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä laitteella sitä nettiä olisi tarkoitus käyttää siellä asunnon ulkopuolella ?
Mitäs h*lvetin järkeä tuollaisessa netissä on...?
Erittäin hyvä mm. etätöissä. Tietäisit vaan mitä ongelmia ihmisillä on juuri yhteyksien kanssa, kuitu on varma ja vetää dataa. Jonkun mokkulan tai kännykän kautta jaetun yhteyden kanssa moni joutuu käymään töissä paikan päällä tekemässä esim. päivitykset, kun ei ne vaan onnistu tai kestävät muutaman päivän. On noita ohjeita ollut, että laita perjantaina lataamaan päivitystiedostoja siihen työkoneeseesi, niin maanantaina on päivitetty versio käytössä.
Puhumattakaan vähänkään isommasta Teams-palaverista, jossa video käytössä... onnea matkaan vaan 4G:n kanssa :/
Yritin puoli vuotta etätöitä 4G:llä ja kokemus oli suorastaan helvetillinen. Yhteyden pätkimistä ja riittämätön nopeus. Nyt käytössä 100 mbs kuitu ja kaikki toimii kuin junan vessa.
Jaa. Jännä, että minä tein vuoden etätöitä 4G:n voimin, ja pelitti paremmin kuin hyvin. Ei pätkinyt videopalsut koskaan. Kaikki parjaa jatkuvasti 4G:tä, niin missä se on niin huono ettei toimi? Täällä maaseudulla se toimii moitteettomasti.
Ei. Ilmainen netti seuraa sinua kaikkialla, tekee läksyt, maksaa laskut ja antaa viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaari sanoi aikoinaan; Naisilla ei ole teknistä älliä.
Pyydä toki vaarisi antamaan teknisiä neuvojaan tietotekniikasta. Sinulla niitä ei ole.
Työurani olen tehnyt IT-alalla, yli 40 vuotta, joista n. 20 vuotta asiantuntijatehtävissä. Tiedän, että tiedän tietotekniikasta paljon enemmän kuin sinä.
Miksi totuus kirvelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä toki vaarisi antamaan teknisiä neuvojaan tietotekniikasta. Sinulla niitä ei ole.
Työurani olen tehnyt IT-alalla, yli 40 vuotta, joista n. 20 vuotta asiantuntijatehtävissä. Tiedän, että tiedän tietotekniikasta paljon enemmän kuin sinä.
Miksi totuus kirvelee?
En tiedä, oletko kokeillut Bepanthenia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus kirvelee?
Pitäisikö minun käyttää Bepanthenia sinun kirvelyysi?
Lue tämä viestiketju ja unohda typeryydet.
Miksi totuus kirvelee ja aiheuttaa vielä tyhmyyttäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus kirvelee?
Pitäisikö minun käyttää Bepanthenia sinun kirvelyysi?
Lue tämä viestiketju ja unohda typeryydet.
Miksi totuus kirvelee ja aiheuttaa vielä tyhmyyttäkin?
Ai hitto että saan huvia sun härnäämisestä :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus kirvelee?
No hyvä juttu. Selitäpä perin pohjin taloyhtiöön tulevan internetyhteyden salaisuudet meille siitä talojakamosta tulevasta noususta ap:n laitteeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus kirvelee?
No hyvä juttu. Selitäpä perin pohjin taloyhtiöön tulevan internetyhteyden salaisuudet meille siitä talojakamosta tulevasta noususta ap:n laitteeseen asti.
Minnekäs se asiantuntija nyt katosi? Me odottelemme täällä kärsimättöminä luentoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus kirvelee?
Minnekäs se asiantuntija nyt katosi? Me odottelemme täällä kärsimättöminä luentoasi.
Kysyy varmaan siltä vaariltaan neuvoja parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta näitä kysymyksiä 🤣. Totta kai muualla pitää olla muu netti.
No jos ostat muutaman kilometrin kuparikaapelia tai valokuitua 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä laitteella sitä nettiä olisi tarkoitus käyttää siellä asunnon ulkopuolella ?
Mitäs h*lvetin järkeä tuollaisessa netissä on...?
Erittäin hyvä mm. etätöissä. Tietäisit vaan mitä ongelmia ihmisillä on juuri yhteyksien kanssa, kuitu on varma ja vetää dataa. Jonkun mokkulan tai kännykän kautta jaetun yhteyden kanssa moni joutuu käymään töissä paikan päällä tekemässä esim. päivitykset, kun ei ne vaan onnistu tai kestävät muutaman päivän. On noita ohjeita ollut, että laita perjantaina lataamaan päivitystiedostoja siihen työkoneeseesi, niin maanantaina on päivitetty versio käytössä.
Puhumattakaan vähänkään isommasta Teams-palaverista, jossa video käytössä... onnea matkaan vaan 4G:n kanssa :/
Yritin puoli vuotta etätöitä 4G:llä ja kokemus oli suorastaan helvetillinen. Yhteyden pätkimistä ja riittämätön nopeus. Nyt käytössä 100 mbs kuitu ja kaikki toimii kuin junan vessa.
Jaa. Jännä, että minä tein vuoden etätöitä 4G:n voimin, ja pelitti paremmin kuin hyvin. Ei pätkinyt videopalsut koskaan. Kaikki parjaa jatkuvasti 4G:tä, niin missä se on niin huono ettei toimi? Täällä maaseudulla se toimii moitteettomasti.
Ruuhkaa ja lopulta kapasiteetti loppuu kesken.
Taidat uskoa salaliittoteorioihin? :D Totta kai tarjoaa kun tuolla keinolla saavat lähes kaikki asukkaat asiakkaakseen. Miksi taloyhtiö maksaisi tuosta kun ei tarvitse? Taidat olla hieman yksinkertainen.