Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloyhtiö ilmainen netti modeemilla, tarkoittaako että silti tarvitsen oman netin asunnon ulkopuolella?

Vierailija
24.08.2022 |

Eikös modeemit toiimi vain kotosalla. Eli silti pitäisi olla oma netti jos poistuu kotoa vai?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää.

Vierailija
22/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiny jeesus :D

Noh, tälle voi antaa 1/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän netti on aina mukana, jos haluaa katsoa vaikka mökillä jotain sarjaa läppäriltä. Tai kun matkustellessa tarjolla on vain hitaita ilmaisia nettiyhteyksiä, oma kännykän netti toimii vallan hyvin mobiilitukiasemana ja on nopea.

Vierailija
24/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta näitä kysymyksiä 🤣. Totta kai muualla pitää olla muu netti.

Eli toiset taloyhtiössä asuvat maksattavat omia kiinteitä nettejään kaikilla sellaisillakin asunnoilla missä pärjättäisiin pelkällä mobiilinetillä jonka voi tarvittaessa ottaa mukaansa.

Meillä on perusnopeus ilmainen, siitä ei maksa taloyhtiökään. 100 M netti maksaa normaalisti 39,90 € mutta taloyhtiönettinä 17,90 €. Vieläkö tuntuu siltä että joku häviää?

Vierailija
25/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä kuuluu vastikkeeseen 5 mbs kiinteä netti. 7 €/kk sen saa 100/100. Voi kauheaa!!! Miksi en saa maksaa omasta pykivästä 4G:stä vaikka 20 €/kk jos haluan????????

Vierailija
26/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toiset taloyhtiössä asuvat maksattavat omia kiinteitä nettejään kaikilla sellaisillakin asunnoilla missä pärjättäisiin pelkällä mobiilinetillä jonka voi tarvittaessa ottaa mukaansa.

Oletko lapsi vai älykääpiö?

Vierailija
27/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käyttää pöytäkonetta 😆

Vierailija
28/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaari sanoi aikoinaan; Naisilla ei ole teknistä älliä.

Pyydä toki vaarisi antamaan teknisiä neuvojaan tietotekniikasta. Sinulla niitä ei ole.

Vierailija
29/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se taloyhtiönetti toimii vain asunnossasi sisällä, toki jos reitittimessä on wifi, niin sen kantaman puitteissa mahdollisesti ulkonakin. Mutta jos tarvitset nettiyhteyttä myös reissuissa jne. siihen ei taloyhtiönetti auta.

Tässä itse juuri pähkäilen mitä teen, kun meidän taloyhtiöön tuli juuri taloyhtiönetti. Minulla siis mobiililaajakaista itselläni, ja jos haluaisin vaihtaa liittymää, laittaisin tietysti tuon vanhan liittymän kiinni. En vaan tiedä jaksanko säätää ja käydä hankkimassa modeemia, enkä ole vielä edes tsekannut, mihin hintaan saisi lisänopeudet tuon taloyhtiölaajakaistan kautta. Se tarjottu 10 M kun ei tule minulla riittämään, sillä pakko pystyä ajoittain tekemään töitäkin kotona.

Ja siis tähänkin mennessä olen käyttänyt kodin ulkopuolella puhelimesta jaettua hotspotia (tarve vähäinen) tai puhelinta itseään jos olen nettiyhteyttä tarvinnut. Periaatteessa voisin ottaa sen mobiililaajakaistan mukaankin, mutta ei ole vielä mihinkään sitä tarvinnut viedä.

Vierailija
30/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat kaivinkoneen tekemään ojan mihin vedät valokuidun sitä talosi ulkopuolista verkkoa varten. Simppeliä.

Valokuitu on muutenkin hyvä hankinta. Saa äärettömän nopean netin itselle, eikä haittaa vaikka olisi paljon käyttäjiä samaan aikaan.

Eikä maksa omakotitaloon kuin jotain luokkaa 4000 euroa. Sillä saa pöytäkoneen toimimaan nopeasti mikäli sen ominaisuudet sallii ja telkkarin nåkymään nopeasti 🤣

Vierailija
31/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se taloyhtiönetti toimii vain asunnossasi sisällä, toki jos reitittimessä on wifi, niin sen kantaman puitteissa mahdollisesti ulkonakin. Mutta jos tarvitset nettiyhteyttä myös reissuissa jne. siihen ei taloyhtiönetti auta.

Tässä itse juuri pähkäilen mitä teen, kun meidän taloyhtiöön tuli juuri taloyhtiönetti. Minulla siis mobiililaajakaista itselläni, ja jos haluaisin vaihtaa liittymää, laittaisin tietysti tuon vanhan liittymän kiinni. En vaan tiedä jaksanko säätää ja käydä hankkimassa modeemia, enkä ole vielä edes tsekannut, mihin hintaan saisi lisänopeudet tuon taloyhtiölaajakaistan kautta. Se tarjottu 10 M kun ei tule minulla riittämään, sillä pakko pystyä ajoittain tekemään töitäkin kotona.

meillä oli lapsuudessa modeemeissa aina jotain höiriöitä.

Vierailija
32/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä laitteella sitä nettiä olisi tarkoitus käyttää siellä asunnon ulkopuolella ?

Mitäs h*lvetin järkeä tuollaisessa netissä on...?

Erittäin hyvä mm. etätöissä. Tietäisit vaan mitä ongelmia ihmisillä on juuri yhteyksien kanssa, kuitu on varma ja vetää dataa. Jonkun mokkulan tai kännykän kautta jaetun yhteyden kanssa moni joutuu käymään töissä paikan päällä tekemässä esim. päivitykset, kun ei ne vaan onnistu tai kestävät muutaman päivän. On noita ohjeita ollut, että laita perjantaina lataamaan päivitystiedostoja siihen työkoneeseesi, niin maanantaina on päivitetty versio käytössä.

Vierailija
33/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaari sanoi aikoinaan; Naisilla ei ole teknistä älliä.

Olet siis luonnonoikku, miesten keskenään tekemän lapsen lapsi? Vai vaarilla ei ole älliä pariutua miehen kanssa jos ei tykkää naisista?

Eihän tuo tarkoita naisvihaa, se on vain toteamus todellisuudesta. Miten paljon datayhteys liittyy naimiseen?

Sinä olet ajatusmaailmaltasi pesunkestävä perverssi.

Vierailija
34/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eih, et sä voi olla noin pihalla asioista. Kiinteä netti. 

Älä ole noin nuiva. On vain hyviä kysymyksiä.

Ei kukaan operaattori mainosta palveluita rajoitetuin ilmaisuin kuten "kiinteä" tässä kontekstissa rajoittaa. Ihan helvetisti. Joku harjaantunut voisi sen perusteella arvioida että kyseessä on tällöin harvinaisen vakaa internet-yhteys mutta ei sittenkään.

Vierailija
35/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä netti, joka asukkaalle ilmainen, kun nopeus vain 10 Mb. Ja muualla jaa netin puhelimesta. Tietoliikennekulut siis yhteensä puhelinliittymän verran kuuakudessa, eli 17 €.

Vierailija
36/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saa nettiboxin ilman erillistä maksua, joten ihan turha syyllistää niitä, jotka käyttää sitä taloyhtiön liittymää. Tyhmä se, joka ei käytä. Eri juttu on sitten ne, jotka ei edes osaa käyttää nettiä tai muutakaan älyllä varustettua laitetta.

Vierailija
37/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä laitteella sitä nettiä olisi tarkoitus käyttää siellä asunnon ulkopuolella ?

Mitäs h*lvetin järkeä tuollaisessa netissä on...?

Erittäin hyvä mm. etätöissä. Tietäisit vaan mitä ongelmia ihmisillä on juuri yhteyksien kanssa, kuitu on varma ja vetää dataa. Jonkun mokkulan tai kännykän kautta jaetun yhteyden kanssa moni joutuu käymään töissä paikan päällä tekemässä esim. päivitykset, kun ei ne vaan onnistu tai kestävät muutaman päivän. On noita ohjeita ollut, että laita perjantaina lataamaan päivitystiedostoja siihen työkoneeseesi, niin maanantaina on päivitetty versio käytössä.

Puhumattakaan vähänkään isommasta Teams-palaverista, jossa video käytössä... onnea matkaan vaan 4G:n kanssa :/

Yritin puoli vuotta etätöitä 4G:llä ja kokemus oli suorastaan helvetillinen. Yhteyden pätkimistä ja riittämätön nopeus. Nyt käytössä 100 mbs kuitu ja kaikki toimii kuin junan vessa.

Vierailija
38/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perusnopeus ilmainen, siitä ei maksa taloyhtiökään. 100 M netti maksaa normaalisti 39,90 € mutta taloyhtiönettinä 17,90 €. Vieläkö tuntuu siltä että joku häviää?

No ei varmasti ole ilmainen nettiyhteys, jollain tapaa taloyhtiö on leiponut sen vastikkeeseen. Kukaan nettiliittymän tarjoaja ei kyllä ilmasia nettiyhteyksiä tarjoo.

Vierailija
39/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä oli lapsuudessa modeemeissa aina jotain höiriöitä.

Jännästi ne hajos silloin säännöllisin välein vaikka oli ns. operaattorin myymälästä ostettu ja itse maksettu liittymän ottamisen yhteydessä. Muutaman pv sisällä yleensä tuli parempi ja (kalliimpi) tarjous soitettuna, johon saisi myös tarjouksena uuden modeemin.

Nykysin on viihdeliittymään sisältyvä modeemi, jolla takuu niin on kestänyt jo monta kertaa pitempåän kuin yksikään aiempi.

Etänä ne on tuotakin päivittäneet, tullut vissiin vain hyviä ja oikeita päivityksiä.

Vierailija
40/54 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gamereille ei riitä perusnopeus, mutta kyllä se etätöissä on riittänyt.