Helsingissä taas +25 astetta
Ja hiostaa. Olen ihan kypsä tähän kuumuuteen. Milloin alkavat syksyn ihanat, viileät tuulet..
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa nyt niitä ilmalämpöpumppuja. Ainakin lapseni opiskelija-asuntoonkin (vanha kerrostalo) tuli päätös, että saa asentaa tuollaisen. Minulla on ilp ja se on kyllä niin mahtava tällaisena lämpimänä kesänä, nautin tosi paljon lämpimistä päivänä ja illoista ulkona.
Ja myös esim. vuokralla-asuvakin voi hankkia esim. sellaisen liikuteltavan systeemin, jos on parveke (jossa on ulkoyksikkö ja sisäyksikkö, jonka pystyy ottamaan mukaan kun muuttaa uuteen vuokra-asuntoon. Nämä ovat hiljaisia, kun on tuo erillinen ulkoyksikkö ja toki on niitä joissa koko yksikkö on sisällä ja sitten joku letku/pleksi systeemi ikkunasta ulos (näitä saa nykyisin jo vähemmän meluisina.)
Noi siirreltävät on ihan termodynaamisten periaatteiden mukaan surkeita ja siksi meluisia ja heittävät sitä kallista energiaa suorastaan kankkulan kaivoon. Kunnon ilp, jossa ulkoyksikkö, on kelpo valinta jos on varaa ja mahdollisuus asentaa (mun mielestä tän pitäis olla ihan perusvarustelua nykyaikana tyyliin jääkaappi).
Heikkoja olette tai huonossa kunnossa. Perusterveelle ihmiselle tällainen ei tunnu missään. Ja ei, ei ole ilmalämpöpumppua, parvekkeeton kerrostaloasunto Helsingissä.
Ihanaa, että kesä jatkui vielä. Heinäkuussa jo näytti siltä, että tänä vuonna kesä olikin vain kaksi viikkoa. Huh. Lyhyt on muisti ihmisillä, nimittäin Helsingissä helteet alkoivat juhannuksena, sitä ennen oli todella kylmää ja sen jälkeen jo parin viikon päästä oli taas todella kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa nyt niitä ilmalämpöpumppuja. Ainakin lapseni opiskelija-asuntoonkin (vanha kerrostalo) tuli päätös, että saa asentaa tuollaisen. Minulla on ilp ja se on kyllä niin mahtava tällaisena lämpimänä kesänä, nautin tosi paljon lämpimistä päivänä ja illoista ulkona.
Ja myös esim. vuokralla-asuvakin voi hankkia esim. sellaisen liikuteltavan systeemin, jos on parveke (jossa on ulkoyksikkö ja sisäyksikkö, jonka pystyy ottamaan mukaan kun muuttaa uuteen vuokra-asuntoon. Nämä ovat hiljaisia, kun on tuo erillinen ulkoyksikkö ja toki on niitä joissa koko yksikkö on sisällä ja sitten joku letku/pleksi systeemi ikkunasta ulos (näitä saa nykyisin jo vähemmän meluisina.)
Tuota. Töissä on vielä useamman käytävä. Meno ja tulo matkat ovat vaan jäävuoren huippu. Joidenkin työ on ulkona. Monessa työpaikassa ilmastointi puutteellinen tai sitä ei ole. Yölläkin niin kuumaa että ulkoilu on tuskaa.
En tiedä heikkoudesta ja huonosta kunnosta, pyöräilen n.270 pv vuodessa. Mutta kostean ja lämpimän sietokyky on vaan erilainen ihmisillä uskoitko sitä? Huomasin sen jo parikymppisenä kun etelän matkoilla kävin, olin aivan kuitti siitä ilman alasta. Vasta illalla virkosin.
Aah! Ihanaa +16 ja sadetta ja tuulta Kuopiossa. <3
Vierailija kirjoitti:
En tiedä heikkoudesta ja huonosta kunnosta, pyöräilen n.270 pv vuodessa. Mutta kostean ja lämpimän sietokyky on vaan erilainen ihmisillä uskoitko sitä? Huomasin sen jo parikymppisenä kun etelän matkoilla kävin, olin aivan kuitti siitä ilman alasta. Vasta illalla virkosin.
No sauno uivalo! Saunassa on kuumaa. Sillä voit treenata lämmönsietoa. Ootte te kyllä uskomattomia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa juoda vettä..........
Vettä ja saunomista, on teillä ohjeet. Vettä menee kokoajan. Ja saunaa tähän en taio, enkä helvetti sinne haluaisin mennä vaikka maksettaisiin. Antakaa ihmisten olla joko helle -ihmisiä tai pakkasihmisiä onko se niin vaikeata? kyllä huomaa että tämä keli saa ihmiset suorastaan ilkeiksi
Sisäilmaa kylmempi ilma saa freessiksi ja aivotkin toimivat taas normaalisti. Ulkoilu on ihanaa raikkaassa säässä, luonnon eläimet voivat paremmin. Tää sää on nyt vaan persiistä piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut todella kuuma kesä, ei meinaa loppua millään.
Oliko se viime kesä, joka oli tosi helteinen?
Viime vuonna toukokuussa alkoi helteet ja ne jatkuivat heinäkuun loppuun. Elokuussa sitten vähän viileni mutta ei nyt mitenkään kylmä ollut silloinkaan.
Ensi to päivä +16 / yö +10 aaaaaaaaaaaaaaaaa että määääääääääääää nautinnnnnnnnnnnnnnn!
Tämän lämmön vielä jotenkin kestää, mutta tämä kosteus on kaikkein pahiinta. Minulla on kipsinen pölläpatsas turkoosi väriltään, nyt se on valkoinen. Pidin yön ikkunoita kiinni kun luvattiin itä-hki ukkoset /sateet No ei tullut ainakaan en huomannut. TÄnään iltaa kohti luvattu sateita, mikä taas lisää ilmankosteutta. Onneksi ei ole mitään haavoja tai muita olis kyllä hautova ilma niidenkin parantua.
Pari päivää huomisesta +22 ja toivon mukaan vkonloppu on sit se viimeinen lämpöjakso. Tämä päivä taas menee vaan ollessa, ei mitään voi tehdä vaihdevuosinen ilman kauheata tuskanhikeä. Harvoin olen odottanut yhtä paljon että pääsen imuroimaan. Mopilla tietty saa pahimmiat pölyt.