Onko muita joilla hiljainen masuasukki?
Tuntuu siltä että kaikilla muilla masuasukit ovat vilkasta sorttia ja että masussa käy aina kova vilinä.. Joillakin jopa yöunet kärsivät siitä että masussa heitetään voltteja ja potkitaan ja muksitaan.
Itse odotan kaksosia ja kovin ovat hissukseen - tunnen pieniä muljahduksia/potkuja aina välillä, muttei koskaan pitkään, ja harvoin vatsanpeitteen läpi. Viikkoja nyt siis 21+2. Esikoinen oli myös todella hissukseen masussa läpi raskauden, usein jouduin oikein " kuuntelemaan" ajatuksen kanssa että tuntisin liikkeitä joka päivä.. Tietty potkut välillä sattuivat ja tuntuivat ilkeiltä, mutta vasta loppuvaiheessa, eikä hän koskaan " riehunut" kauan vaan ihan muutama kerran päivässä tunsin potkuja/liikkeitä.
Vaavit tietysti erilaisia jo masussa, uteliaana vain kysyn :)
- avellana
Kommentit (8)
...Esikoiseni oli juuri sellainen, että vielä rv30+ aiheutti ylimääräistä huolta, kun saattoi olla hissukseen - siis ilman mitään tuntemuksia vaikka aamusta klo 16. Sitten alkoi sellainen vähäinen töniminen. Syntyessään oli myös vuosisadan helpoin ja kiltein vauva. Nukkui oikeasti 2,5kk iästä täysiä öitä, eikä muutenkaan turhia kitissyt. Sukulaiset oikein ihmettelivät, kun ei meidän suvussa ole tapana.
No, nyt tuo on kyllä jo paljon vilkkaampi. Täyttää tammikuussa 4v. ja täysin terve. :)
Tosin tuntuu ajoittavan potkut yöhön. Huomannut tässä parina yönä, kun olen valvonut pitkään
Täällä myös rauhallinen vauva masussa. Yhden kerran neuvolasta laittoivat liikehälytykseenkin asian vuoksi, kaikki kuitenkin oli/on hyvin. Vauva on vain levollinen liikkeissään ja nukkuu pitkiä unia niissä välissä. Istukka on myös minulla edessä, joten sekin saattaa aiheuttaa sen, että kaikki liikkeet eivät tunnu.
Esikoinen oli myös melko rauhallinen masussa ollessaan, ei kuitenkaan aivan kuten tämä nykyinen. Rauhallinen lapsi on vielä 6-vuotiaanakin, joten luonne näkyi vähän jo masussa :)
Välillä vähän muljaisee tai tökkäsee, muttei lainkaan sellaista tempperamenttista rummutusta, kuin edellisellä kierroksella.
Toivottavasti myös enteilisi vähän rauhallisempaa luonnetta...
esikko oli aikoinaan mahassa oikea ikilikkuja..potki yötä päivää ja lujaa. ja oli todella vilkas pikkumies alle kolme vuotiaana. nyt on sentään jo rauhallinen 6-vuotias.
tyttöä odottaessa hän oli tosi hiljainen ,liikkui kun muisti..on edelleen rauhallinen 2-vuotias.
tämä kolmas napero on myös rauhallinen muljaaja, eikä oikeesti potki vaan kääntää kylkeensä vaan , toivottavasti yhtä rauhallinen tapaus kuin isosiskonsakkin..=)
Voin siis päätellä omasta kokemuksestani, että kertoo luonteesta sitten tulevaisuudessa.
Tätä nuorimmaista sai tuuppia ja herätellä varsinkin loppuraskauden aikana tuli mieleen onko edes hengissä kun oli niin rauhallinen. Aiemmissa raskaudessa olin tottunut siihen että vatsassani asui jalkapallojoukkue. Potkut oli kipeitä kylkikaaret oli kovilla.
että meikäläisen masuasukit ei ole " epänormaaleja" :) Kyllä esikoinen olikin todella rauhallinen ensimmäiset kuukaudet, nukkui vain ja söi, nyt tosin energiaa riittää!
Tavallaan ihan OK että säästyy rajummalta myllerrykseltä masussa, mutta toisaalta rasittavaa kun siellä on välillä niin hiljaista että tosiaan pelästyy ja alkaa pelkäämään pahinta..
Mukavaa odotusta kaikille!
- avellana
on ainakin minulla selvästi rauhallisempi kuin esikoinen.
Voisiko olla niin, että kaksosraskaudessa tilaa on vähemmän ja toisaalta luutuminen ja kasvu nopeutuu vasta muutaman viikon päästä, joten viikkojen 25. tienoilla sinullakin maha-asukit vilkastuvat? Itselläni ainakin on käynyt niin, että vasta nyt (vk 25) potkut ovat tuntuneet selvemmin ja miehenikin tunsi liikkeet mahan läpi ensikerran vasta toissapäivänä.
Ole onnellinen jos pikkuiset antavat sinun vielä nukkua - taitaa olla niin että kaksosten äidillä on sitten synnytyksen jälkeen yöunet niukemmat kuin meillä " yksösten" odottajilla :-)