Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Tämän verran Subwayssa, McDonald'sissa ja S-marketissa tienaa

Vierailija
24.08.2022 |

Todella hyvin on asiat suomessa jos noissa helpoissa paskaduuneissakin tienaa 500€+ viikossa.

Ihan turha lukea maisteri-diiksi. Menee 5v vessasta alas jotta saisi pari satkua lisää per viikko verojen jälkeen käteen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea, S-market: Tuntipalkkani on 11,60 euroa. Esimerkiksi Tiktok-videon viikolla tienasin lisien kanssa noin 588,80 euroa.

Soheila, McDonalds: Aloitin vasta, joten harjoittelijan tuntipalkkani on 8,62 euroa. Viikkona, jona tein töitä 35 tuntia tienasin 386,62 euroa. Meidän iltalisä on 1,33 euroa tunnissa ja yölisää tulee tunnissa 2,25 euroa.

Suvi, Subway: Tuntipalkkani on 10,77 euroa. Tienaan viikossa todella vaihtelevasti, keskimäärin 500 euroa viikossa, joskus enemmän. Iltalisäni on 1,33 euroa tunnissa ja yölisäni 2,50 euroa tunnissa.

Vierailija
2/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Saatko mielestäsi tarpeeksi palkkaa työhön nähden?

Nea, S-market: Palkka on mielestäni linjassa työn raskauden kanssa. Ikinä ei ole tullut sellaista fiilistä, että tekisin liian pienestä rahasta liian rankkaa työtä.

Soheila, McDonalds: Mielestäni aloittelijan palkka on pieni, mutta se on ihan ymmärrettävää, kun ei ole alan tutkintoa tai kokemusta.

Suvi, Subway: Palkka on hieman pieni siihen verrattuna, kuinka raskasta pikaruokaravintolatyö voi olla. Jos saisin euron tai pari enemmän tuntipalkkaa, niin sitten olisin tyytyväinen. Varsinkin kesäsesongin aikana työ on fyysisesti ja henkisesti hyvinkin raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Kuinka hyvin palkalla tulee toimeen?

Nea, S-market: Koen tulevani palkallani hyvin toimeen.

Soheila, McDonalds: Opiskelijana joudun tekemään aika paljon töitä, että saan tavoittelemani tienestin, eli 1000 euron kuukausipalkan.

Suvi, Subway: Tulen ihan hyvin toimeen tuolla palkallani. Täytyy vain tehdä hieman enemmän töitä.

Vierailija
4/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on, mut ihan ok "aloitus" palkka nuorelle ihmiselle. Itse en enää liikauttais sormeekaan tuohon tuntitaksaan

Vierailija
5/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajat, 5 tonniako pitäisi saada kuussa tollaisesta duunista, vai mistä nyt kiikastaa??

Vierailija
6/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat, 5 tonniako pitäisi saada kuussa tollaisesta duunista, vai mistä nyt kiikastaa??

Itse ainakin vahingossa puhelimella selaillessa sohin noita peukkuja enkä jaksa alkaa korjailemaan niitä.

Vierailija
7/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon maisteri ja tienään 800€/vko enemmän kuin tuo sun esimerkkisi. Että on se nyt musta kuitenkin enemmän kuin "muutama satku", eikä tarvii iltoja, öitä ja viikonloppuja roikkua töissä.

Vierailija
8/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon maisteri ja tienään 800€/vko enemmän kuin tuo sun esimerkkisi. Että on se nyt musta kuitenkin enemmän kuin "muutama satku", eikä tarvii iltoja, öitä ja viikonloppuja roikkua töissä.

Älä muuta sano. Sen lisäksi saan oikeastaan päättää, että milloin teen töitä. Ei ole pomoa tekemässä vuorolistaa.

Vierailija
9/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Soheila?

Vierailija
10/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Soheila?

Mäkkärin työntekijän nimi.

Vierailija
11/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava näkökulma tuo, että ei kannata palkan vuoksi lukea maisteriksi. Minä olen lukioikäisenä työskennellyt Mc Donaldsissa ja voin sanoa, ettei se cokiksen siivoaminen pallomerestä, sulkemisen jälkeinen roskien roudaaminen ja avaamista edeltävä lattioiden luuttuaminen ollut sellaista työtä, jota olisin halunnut loppuelämäni tehdä.

Opiskelin maisteriksi ja sain työn, jossa on tietystikin paljon hampurilaisen pyörittäjän duunia parempi palkka. Vielä tätä huomattavasti tärkeämpää on kuitenkin se, että saan tehdä työtä, josta oikeasti tykkään ja joka kehittää mua päivä päivältä ihmisenä. Viisi vuotta korkeakoulussa oli aikaa, jolloin sain paljon ystäviä, biletin ja koska luennot alkoivat aikaisintaan klo 10.15, nukuin aamuisin pitkään. Duunarit näkevät työn ainoastaan palkan ansaitsemisen kautta, mutta miettikääs tätä: mitä jos kävisittekin työssä, jossa kokisitte, että saatte harrastaa yhtä mieliharrastustanne, teitä arvostettaisiin suorituksestanne ja siitä vielä maksettaisiin hyvä korvaus? Tämä on arkea monelle akateemiselle.

Vierailija
12/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvin on asiat suomessa jos noissa helpoissa paskaduuneissakin tienaa 500€+ viikossa.

Ihan turha lukea maisteri-diiksi. Menee 5v vessasta alas jotta saisi pari satkua lisää per viikko verojen jälkeen käteen.

No jaa, asiantuntijatyössäni tienaan tuon 500+ PÄIVÄSSÄ, että varmaan sun ala on sitten väärä, jos ei kannata opiskella.

Vierailija
13/13 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava näkökulma tuo, että ei kannata palkan vuoksi lukea maisteriksi. Minä olen lukioikäisenä työskennellyt Mc Donaldsissa ja voin sanoa, ettei se cokiksen siivoaminen pallomerestä, sulkemisen jälkeinen roskien roudaaminen ja avaamista edeltävä lattioiden luuttuaminen ollut sellaista työtä, jota olisin halunnut loppuelämäni tehdä.

Opiskelin maisteriksi ja sain työn, jossa on tietystikin paljon hampurilaisen pyörittäjän duunia parempi palkka. Vielä tätä huomattavasti tärkeämpää on kuitenkin se, että saan tehdä työtä, josta oikeasti tykkään ja joka kehittää mua päivä päivältä ihmisenä. Viisi vuotta korkeakoulussa oli aikaa, jolloin sain paljon ystäviä, biletin ja koska luennot alkoivat aikaisintaan klo 10.15, nukuin aamuisin pitkään. Duunarit näkevät työn ainoastaan palkan ansaitsemisen kautta, mutta miettikääs tätä: mitä jos kävisittekin työssä, jossa kokisitte, että saatte harrastaa yhtä mieliharrastustanne, teitä arvostettaisiin suorituksestanne ja siitä vielä maksettaisiin hyvä korvaus? Tämä on arkea monelle akateemiselle.

Tämä.