tässä kun on puhuttu ehkäsystä...
kiinnostais, että minkälaisia kokemuksia teillä on diane nova- e-pilleristä?
tarttisin ehkäsyn ja kun se samalla vaikuttais aknea poistavasti... tuli raskauden jälkeen akne. nyt se on poissa antibioottikuurilla, mutta diane nova vaikuttaisi hormonaalisesti eikä vain tappaen akne- bakteeria kuten antibiootti.
mieliala ailahtelee muutenkin ja aattelin, et tulenko e- pilsuista ihan hulluksi. " mitään en oo ( e- pils ) ikinä ottanu"
Kommentit (2)
niin ois mukava kokeilla tota haluttomuudenkin tilaa, heh. ainut mikä pelottais, ni on toi lihominen ja sit tietty jos musta tulee ihan mahdoton.
luomu ehkäsy on toiminut tässä ihan hyvin. onhan siinä kovat riskit, mutta kestän ne. ehkäpä syön tän antibioottikuurin loppuun ( 6kk) ja mietin sit sen jälkeen noita pillereitä. kun käsittääkseni diane novat on aika vahvoja(?)
Mulla aiheutti just julmettuja mielialanvaihteluja (oikeesti, olin aivan skitso välillä, ja välillä taas itkustutti), paino nousi 6kg (tosin tasoittui 6kk sisällä), ja ei ne iho-ongelmatkaan täysin poistuneet, vaikkakin vähenivät. Lisäksi mulla aiheutti haluttomuutta. Lisäksi lähti hiuksia aika paljon pillerien käytön aikana, kun lopetin pillerit niin alko kasvaa hulluna hiusta! Mulla onkin nyt semmonen dorkan näkönen " varatukka" , joka on 20cm lyhempi kuin muut hiukset ;) Eli varmaan aikalailla kaikki mahdolliset haittavaikutukset sain niistä pillereistä..
Tämähän on yksilöllistä, kokeilemalla varmaan selviää. Tosiaan ainakin kolme ystävää tiedän, kellä on käytössä Diane Novat ilman mitään ongelmia. Itse käytän nyt ehkäisyrengasta (käyttänyt 2v), ja sen kanssa ei ole ollut noita ongelmia, mitä Diane Novan kanssa. Ihokin on parantunut, mutta en sitten tiedä, voiko siitä " syyttää" rengasta.