Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan Helsinkiläisiä paikalla?

Vierailija
26.10.2006 |

Mistäpäin olet tänne muuttanut?

Vai oletko paljasjalkainen?

Pientä emigrantti-galluppia...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeyttä jo neljännessä polvessa, vettä nenässä

Vierailija
2/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paljasjalkaiseksi minua ei voi laskea, sillä kumpikaan vanhemmistani ei ole täällä syntynyt - isä tosin muutti Kallioon n. 2-vuotiaana ja äitikin eksyi pääkaupunkiin n. 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta kolmannen polven...plääh!

T:ap

Vierailija
4/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikussa elämäntaipaleeni aloittanut eli asunut ensimmäiset vuoteni. Tosin olen kyllä asunut muuallakin ja takaisin muuttanut 13v sitten. Koulut kävin muualla, joten en tiedä sitten siitä paljasjalkaisuudesta =)

Vierailija
5/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takas äikäntunnille..

ap

Vierailija
6/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ukkini perhe muutti Vartiokylään ennen ukkiani. Isänikin puolelta 3. polvessa ja he ovat sitä ennen Tamperelaisia, eli n. 100 vuotta kaupunkilaista historiaa takana. Duunareita ja kauppiaita koko suku. Köyhää kansaa, joka on muuttanut keskustan vedettömissä taloissa ja asunut jonkun perheen alivuokralaisina keittiöissä 50-luvun. Kiitos 60-luvun bunkkerirakentamisen ovat sitten saaneet oman kodin lähiöistä.

Vierailija
7/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutarhurina 1900-luvun alussa. Olen syntynyt naikkarilla, ja mieheni myös, samoin kuin poikamme :), (ja äitini ja isäni!). Olisinko nyt sitten neljättä ja poikani viidettä sukupolvea hesalainen? Asumme Sörnäisissä.

Vierailija
8/8 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämäni kahden kaupungin kasvattina, Helsingin ja Tampereen. Äitini ja isäni ovat Tampereelta. Erosivat ollessani aivan pieni ja äitini meni uusiin naimisiin ollessani alle kouluikäinen. Isäpuoleni on Helsingistä. Muutettiin Helsinkiin pysyvästi ollessani 15-vuotta, sitä ennen reissattiin Tre-Hki väliä vanhempien töiden takia.

Nyt olen naimisissa stadilaisen kanssa ja meillä on kättärillä syntynyt poika, joka ilmeisimmin on siis paljasjalkainen stadilainen (vai pitääkö kummankin vanhemman olla syntynyt Helsingissä? Mutta silloinhan todella harva olisi paljasjalkainen, koska alussa kaikki on jostain muualta tullut ja jättäneet jälkeensä vain puolittain paljasjalkaisia..Hmm.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi