Oletko valehdellut neuvolassa? Jos olet niin mitä?
Tuossa yhdessä ketjussa oli puhetta äidistä, joka valehteli / kaunisteli asioita neuvolassa. Oletteko sortuneet moiseen? Jos olette niin missä asiassa ja miksi?
Kommentit (25)
3 lapsi syntyy kohta, olen oikeesti aivan poikki, niille en kerro, mut omalle neuvolatätilleni kerron, jos tarvista. Kärsin alkuraskaudessa unettomuudesta ja oli kamala työstressi ja valvoin oikeesti melkeen kaikki yöt, kuukauden aikana nukuin n. 30 tuntia jos en vähemmän ja helvetin lopussa, Sanoin tän neuvolassa, että en jaksa olla töissä, tarvitsen muutaman viikon sairasloman, sanoivat kerta olet töihin menny lasten välillä, töissä täytyy olla ja töitä täytyy tehdä. Teen fyysisesti ja psyykkisesti raskasta vuorotyötä. En saanut sairaslomaa enkä mitään unilääkkeitä enkä aikaa neuvolan lääkärille. Menin yksityiselle ja sain 6 viikon sairasloman ja oloni helpottui.
nuhtelut moisesta höpötyksestä. (vierotin kuopuksen sitten 2v3kk iässä)
-onko minulla ystäviä. ei ollut,mutta sanoin,että paaaaljon. olimme vasta muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja täti olisi halunnut liittää minut neuvolan yksinäiset äidit-keskusteluryhmään. asia ei kiinnostanut vähääkään,halusin tutustua ihmisiin omilla ehdoillani ja totuttautua paikkakuntaan.
myöhemmin löysin omanlaisiani ystäviä.
-meillä myös tuo perunoilla aloittaminen. aloitin hedelmillä ruotsin mallin mukaan,en perunalla,sanoin kuitenkin et joo,kun täti niin tivasi,että tajuanhan kuinka tärkeää on aloittaa perunalla.
-imetyksen lopetuksesta. imetin 1v8kk. neuvolassa kysyttiin ettenhän vain ENÄÄ imetä (1v5kk) ja sanoin et en. Täti oli tyytyväinen ja selitti kuinka vapautunut mun olo täytyykään olla kun pääsin irti imetyksestä...
Vierailija:
Näytti olevan terkalle niin himskatin tärkeää,että kiinteät aloitetaan perunalla. En jaksanut kuunnella sitä mäkätystä perunan tärkeydestä! OIkeasti meillä aloitettiin 6kk ikäiselle hedelmäsoseilla, perunaa sai ensimmäistä kertaa joskus 8-9kk ikäisenä. Oli saanut siis aikapaljon kaikkea jo ennen sitä. Itse en ymmärrä alkuunkaan tuota peruana ensiruokana. Pahanmakuista ja hirveän tärkelyspitoista. Vähemmästäkin lyö pienen tottumattoman suoliston tukkoon!
perunan ravintoaineet ovat minimaaliset, ellei syötä niitä kuorineen
mikä ihmeen sodanjälkeissyndrooma on syöttää lapsille sianruokaa?
Sanoin, etten ole koskaan käyttänyt huumeita. Todellisuudessa olen käyttänyt/kokeillut muutaman kerran.
Syy:en halunnut joutua erityistarkkailun alle, kun minulla ei todellakaan ole mitään huumeongelmaa.