Mitä järkeä äänestää kun mikään ei muutu?
Mikään ei käytännössä muuttunut kun siirryttiin Sipilän oikeistohallituksesta Marinin vasemmistohallitukseen. Puheita riittää, mutta muutos puuttuu. Ymmärrän nyt hyvin miksi osa on lopettanut kokonaan äänestämisen. Taidan tehdä myös itse niin ensi vaaleissa.
Kommentit (42)
Eikö tuonkin homman voisi ulkoistaa Seiskalle. Päätöksethän tapahtuu jossain muualla kuin eduskunnassa.
Lähes puolet on jo saanut tarpeekseen äänestämisestä. Puolueet vaihtelee hallituksissa mutta politiikka on aina sitä samaa.
Selitä nyt ensin millaista muutosta kaipaat.
Jospa äänestäisi vaikka jotain muuta puoluetta kerrankin? Äänestämättä jättäminen on sama kuin antaisi muiden päättää puolestasi. Sitä saa mitä tilaa.
tulee joskus mieleen,että ääniä muutellaan,miten niin moni muka haluaa äänestää huonompaa hallitusta?? eihän se asia varmaan niin ole.....
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä MINÄ kaipaan? Pointti on siinä ettei politiikka muutu oli hallitus mikä tahansa. Miksi siis äänestää?
Vierailija kirjoitti:
tulee joskus mieleen,että ääniä muutellaan,miten niin moni muka haluaa äänestää huonompaa hallitusta?? eihän se asia varmaan niin ole.....
Tämä kieltämättä kävi mielessä, kun viimeksi ps sai niin paljon ääniä.
Suomessa politiikka on kuitenkin kompromisseja, onneksi. Yksin valtaan ei pääse niin punaisin kommunisti kuin tiedevastainen persukaan. Hallituksessa on kuitenkin aina kansan enemmistön tuki. EI, se ei tarkoita, että kakkonen on automaattisesti hallituksessa vaan puolueiden yhteinen kannatus nauttii suomen kansan tukea. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Jospa äänestäisi vaikka jotain muuta puoluetta kerrankin? Äänestämättä jättäminen on sama kuin antaisi muiden päättää puolestasi. Sitä saa mitä tilaa.
Mitä väliä sillä on ketä äänestää jos se ei vaikuta politiikkaan mitenkään?
Sanna Marin on se piste, missä kamelin selkä katkeaa. Äänestäminen ei kiinnosta enää. Pitäköön kannattajineen Suomensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa politiikka on kuitenkin kompromisseja, onneksi. Yksin valtaan ei pääse niin punaisin kommunisti kuin tiedevastainen persukaan. Hallituksessa on kuitenkin aina kansan enemmistön tuki. EI, se ei tarkoita, että kakkonen on automaattisesti hallituksessa vaan puolueiden yhteinen kannatus nauttii suomen kansan tukea. Hyvä niin.
Ei paljon auta, jos ja kun hallitukseen päässeet puolueet alkavat rikkoa vaalilupauksiaan, kuten on usein tapahtunut.
Suomessa on muitakin puolueita kuin ikuinen Keskusta, Kokoomus ja SDP kolmikko, joita lampaat äänestävät vaaleista toiseen vuorollaan.
Jotenkin tuntuu, että vaikka KD valtapuolueena olisi paljon parempi, vaikka en ole uskovainen ja eronnut kirkosta. Ei ainakaan huonommaksi voi mennä!
Tai vaikka Piraattipuolue!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole kansan enemmistön tukea. Kun äänestämässä käy 54 % ja puolueista jonkinlainen enemmistö muodostaa hallituksen niin sillä on vain äänestäneistä enemmistön tuki. Sanotaan että hallituspuolueilla on vaikka 60 % äänistä. Silloin vastaan äänestäneiden ja nukkuvien osuus on paljon suurempi kuin hallituspuolueita äänestäneiden määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä MINÄ kaipaan? Pointti on siinä ettei politiikka muutu oli hallitus mikä tahansa. Miksi siis äänestää?
Jos et osaa sanoa, mitä muutosta haluaisit, tuskin myöskään seuraat asioita kovin tarkkaan. Sanomisillasi ei siis tosiaan ole väliä. Miten voisi olla, jos et kerro mitä haluat ja suunnittelet lopettavasi äänestämisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa sanoa, mitä muutosta haluaisit, tuskin myöskään seuraat asioita kovin tarkkaan. Sanomisillasi ei siis tosiaan ole väliä. Miten voisi olla, jos et kerro mitä haluat ja suunnittelet lopettavasi äänestämisen?
Hohhoijakkaa taas.. Kyllä mä osaan sanoa millaista politiikkaa haluan, mutta kun sillä ei ole merkitystä tämän asian kanssa. Kyse on siis siitä ettei politiikka muutu mitenkään, oli mikä tahansa hallitus vallassa. Ei siis muutu minun kannalta hyvään tai huonoon suuntaan.
Suomessa on vain yksi puolue -SDP. Tällä SDP:llä on sitten alipuolueita, joiden agendat teoriassa vain hiukan eroavat varsinaisesta SDP:stä.
Tätä kansa on halunnut. Suomalaiselle muutos on pahinta mitä voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vain yksi puolue -SDP. Tällä SDP:llä on sitten alipuolueita, joiden agendat teoriassa vain hiukan eroavat varsinaisesta SDP:stä.
Tätä kansa on halunnut. Suomalaiselle muutos on pahinta mitä voi tapahtua.
Muuttuvaa maailmaa vastaan suomessa on persut ja kd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijakkaa taas.. Kyllä mä osaan sanoa millaista politiikkaa haluan, mutta kun sillä ei ole merkitystä tämän asian kanssa. Kyse on siis siitä ettei politiikka muutu mitenkään, oli mikä tahansa hallitus vallassa. Ei siis muutu minun kannalta hyvään tai huonoon suuntaan.
No kerro, millaista politiikkaa haluat, kun kerran tiedät.
Voidaan sitten arvioida, millaiset realistiset mahdollisuudet millään hallituksella on sitä haluamaasi politiikkaa toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä tuet tätä teatteria jossa mikään ei muutu. Äänestysprosentin perusteella sanovat että Suomi on demokrattia. Pyh sanon minä.
Jo monta vuotta sitten George Carlin sanoi, että jos äänestämisellä olisi mitään aitoa merkitystä, niin valtaapitävät olisivat sen mahdollisuuden jo poistaneet kansalaisilta.
Nyt kun näitä äänestyksiä vielä järjestetään, on koko homma vain teatteripeliä.
.
Vihoviimeinen juttu on kun ensin äänestät jotain puoluetta koska pidät heidän lupauksiaan hyvinä — annas kun vaalit ovat ohi ja järjestetään hallitusta, hups keikkaa niin äänestämäsi puolue myykin kaikki hyvät lupauksensa vain päästäkseen mukaan lihapatojen ääreen toimimalla yhteistyössä jonkin ääliöpuolueen kanssa. Siinä menee sitten muutoksen mahdollisuus jo heti alkuun.
.
Sitten vain ylhäältä päin kehutaan miten hienoa ja järkevää on kun maata hallitaan yhteistyössä yli puoluerajojen (= kansalaisten mielipiteillä ei oikeasti pidetä mitään väliä).
.
"Valta kuuluu kansalle" — juu juu niin niin.
Jos haluaa muutosta niin pitäisi saada porukka äänestämään pienpuolueita eduskuntapuolueiden sijaan.