Onko kuparikierukka hyvä ehkäsytapa?
Kommentit (30)
ehkäiseekin sitä raskauden alkamista, jos kuitenkin käy niin, että se munasolu hedelmöittyy, niin se ei pääse kiinnittymään. Siinä vaiheessa ei vielä puhuta sikiöstä, joten typerää saivartelua.
ja urakalla, kierukka nyt kuitenkin on täysin eri asia, kuin abortti. No, jotkut meistä kohottavat omaa itsetuntoaan, moralisoimalla muita.
Noh, toivon että kukaan näistä jeesustelijoista ei käytä ainuttakaan nuista ehkäisykeinoista jota tuossa listassa oli jotka voivat estää alkion kiinnittymisen.
Kuparikierukka laitettiin kun vauva oli 11 viikkoa. Raskaustesti näytti plussaa, kun vauva oli 5 kk, kaiken lisäksi täysimetyksellä vielä. No, nyt meille on tulossa yllärivauva parin viikon päästä :) Pilleritkin on pettäneet jo kerran (esikoisen kohdalla). Mitähän sitä sitten seuraavaksi kokeilisi, kun tarkoitus ei kuitenkaan ole enää vauvoja hankkia, mutta aborttiakaan en ikinä pystyisi tekemään? Sterilisaatio? Tehdäänkö niitä edes alle 30-vuotiaille? 3.lapsi siis nyt tulossa.
Mielipiteesi ei perustu mihinkään lääketieteellisen seikkaan. Jos Sinä haluat olla ehkäisemättä, niin se on sinun päänsärkysi, itse pidän kierukkaa parhaana, koska näin jäävät turhat hormooniannokset saamatta.
voit tulla, vaikka laittaisit klipsit, kierukka pettää harvemmin, kuin pillerit.
kun aina jokapaikassa on juttua siitä kuinka luotettavia ehkäisyvälineet ja tavat ovat. löysin sivun joilla oli tämän " täydellisen käyttäjän" mukaan lasketun prosentin mukaan myös tavan maija meikäläiselle tehty prosentti. eli otettu huomioon sekin, että esim. ripulissa saattaa pillerien teho heiketä tai kun se viivästyy vahingossa tai käytetään silkkaa tietämättömyyttään jotain lääkettä/rohdosta joka blokkaa pillerien tehoja. esim. kierukat pesevät hormonivalmisteet 6-0 tässä suhteessa.
Vierailija:
Mun mielestä ei eettinen ehkäisytapa. " Abortti" saattaa tapahtua jopa joka kuukausi. En voisi itselleni ottaa vaikka helppo tapa onkin.
Vierailija:
Mutta eikö teitä kierukoiden käyttäjät häiritse se että se ihmisen alku saattaa tosiaan lähteä kasvuun? Mä en pääsis tuosta ajatuksesta irti.. 2
Oliskohan niin että muutama tälläinen jeesustelija olisi nyt pesiytynyt tänne?