Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma-asiaa

Vierailija
26.10.2006 |

Mulla on todettu kondylooma. Ilmeisesti sen täytyy olla myös miehellä, koska kondomia ei oo käytetty.

Mua alko vaivaamaan semmonen asia että onkohan mulla suuseksn myötä kondylooma myös suussa? Oireita ei oo.

Ja hui, voiko se suukotellessa tarttua lapsiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei kaikki naiset saa sen elonsa aikana. Harvemmin katukuvassa tulee vastaan ihmisiä joilla on valtaisat kukkakaalimaiset kasvannaiset suupielessä. ;) Luonto hoitaa suurimman osan pois. Välillä joudutaan turvautumaan lääkäriin. Pari virusryhmää aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, siksi papa on hyvä kontrolloida säännöllisesti. Sen jo varmaan tiesit. Elä huoli, ei elo tuohon kaadu. Et ole ainoa :)

Vierailija
2/4 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en stressaa itteni puolesta olleskaa, vaan lasten. Oma moka jos oon ittelleni taudin keränny, mutta lasten täytyy siltä säästyä!

Siks askarruttaa se että oon kuopuksen kanssa syöny samaa leipäviipaletta, eli sylkee on " vaihtunu" ja sitte normaali lasten kanssa suukottelu, mitähän noilla oon aiheuttanu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jälkitarkastuksessa kysyin lääkäriltä, miksi ei voi luovuttaa äidinmaitoa jos on joskus ollut kondylooma (tiedän kyllä, että se jää virukseksi). Lääkäri oli ihmeissään ja sanoi, että kuitenkin 80 %:lla ihmisisistä kantaa tätä virusta. Eihän huuliherpeskään ole este maidonluovutukseen.

No, siis ei mitään hätää. Itselläni oli papassa luokka II 5 vuotta sitten. Olin mieheni kanssa suojaamattomassa yhdynnässä ennen kuin tiesin siitä (olimme juuri alkaneet seurustelemaan, mulla oli pillerit). No, mulla se kondylooma tais parantua itsekseen, tuon jälkeen on aina ollut luokka I papassa. Miehelle ei ole koskaan tullut mitään oireita.

Aluksi se tieto tuntuu vähän ikävältä, mutta se on oikeasti TODELLA yleinen. Ja siitä ei ole mitään haittaa (paitsi naisilla se kohdunlaulansyöpä, mut jos käy papassa säännöllisesti, niin ei mitään hätää). Joskus jos se uusii, niin niitä pesäkkeitä poistetaan kohdunsuulta esim laserilla leikkaussalissa, mutta harvalla se menee niin pahaksi.

Kondylooma on siitä ikävä, että se ei näy missään sukupuolitesteissä, ellei sillä hetkellä ole syyliä ulkosynnyttimissä tai kohdunsuulla. Mut mikään verikoe ym. ei sitä paljasta. Eli mies voi olle täysin " puhdas" testien mukaan ja kantaa silti virusta. Eihän kukaan enää pitkässä seurustelusuhteessa kuitenkaan käytä kortsua, eli kondylooman voi saada aika helposti.

Itse olen jo unohtanut, että minulla edes on ollut kondylooma. Todennäköisesti se ei enää minulla uusi, (toivottavasti)

Mut tosiaan, ei tää sun elämääs kaada ja lapsiin se ei voi tarttua.

Vierailija
4/4 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18v ja neitsyt kun se tuli ekan kerran, penslattiin ja syylät hävisi muutamaksi kuukaudeksi. Sitten se tuli takaisin entistä ehompana ja ne poltettiin laserilla, ei ole sen jälkeen näkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän