Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkauden teko lapsia kohtaan, hankkia vain 2 lasta?

Vierailija
22.08.2022 |

Rakkauden teko siten, että 2 lasta saavat enemmän aikaa, apua, rahaa, perintöä, harrastuksia ja matkoja.

Olemme lapsirakkaita. Minulla ikää jo 40, ja asumme Helsingissä suht tiiviisti.

Mietimme yrittääkö saada 3 lasta kaikki 2v ikäerolla. Jaksaminen ok. Ammatit hyvät. Tukiverkko varhaiskasvatus, ja muutama luotettava sukulainen. Auto iso..

Jos 3, niin aika yrittää on nyt, tai max vuoden kuluttua..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden teko sitä syntymätöntä lasta kohtaan joka ei joudu tänne saapuvaan dystopiaan elämään - ihmisillä on todella ruusuiset kuvat tulevasta. Lukekaa Wallace-Wellin Asuinkelvoton Maapallo ja miettikää sen jälkeen uudelleen.

Vierailija
22/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että lapsimäärän jättäminen kahteen on mikään huomionosoitus lapsille. Ei kahdessa mitään vikaa ole, mutta ennemmin 3 kuin kaksi.

Syyt: Lapsetkin menehtyvät joskus, on paljon mukavampi jäljelle jääville että heitä on ensimmäisen lähdön koittaessa useampia jäljellä, ettei heti jää "yksin"

Toisaalta sekin on mahdollista että lapsi menehtyy ennen vanhempiaan. Tällöin mahdollisesti syntyy tilanne jossa eloonjäänyt lapsi vastaa "ainoana" vanhenevista vanhemmista. On sekin toki mahdollista että useamman lapsen perheestä muut lapset kuolevat mutta riski siihen on pienempi kuin 2 lapsen perheessä.

Mitä mä just luin 🤦

Vierailija
24/29 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
25/29 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että lapsimäärän jättäminen kahteen on mikään huomionosoitus lapsille. Ei kahdessa mitään vikaa ole, mutta ennemmin 3 kuin kaksi.

Syyt: Lapsetkin menehtyvät joskus, on paljon mukavampi jäljelle jääville että heitä on ensimmäisen lähdön koittaessa useampia jäljellä, ettei heti jää "yksin"

Toisaalta sekin on mahdollista että lapsi menehtyy ennen vanhempiaan. Tällöin mahdollisesti syntyy tilanne jossa eloonjäänyt lapsi vastaa "ainoana" vanhenevista vanhemmista. On sekin toki mahdollista että useamman lapsen perheestä muut lapset kuolevat mutta riski siihen on pienempi kuin 2 lapsen perheessä.

Mitä mä just luin 🤦

Faktaa aiheesta, miksi lapsimäärää ei kannata jättää yhteen tai kahteen lapsen näkökulmasta.

Vierailija
26/29 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on olla langettamatta olemassaolon taakkaa lapselle.

Vierailija
27/29 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä vastauksia??

Vierailija
28/29 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 3 on yksi enemmän kuin kaksi. Resurssia pitää jakaa siis yhdelle enemmän kuin ennen, oli kyse sitten rahasta, ajasta, huomiosta, neliöistä, tai mistä tahansa. Se voi olla hyvä juttu, huono juttu, tai yhdentekevä. Ei kukaan sitä voi ennustaa.

Itse en ehkä ihan ymmärrä sitä paloa tehdä monta lasta tosi pienellä ikäerolla. Kaksi vielä menee, mutta kolme on eri juttu. Kyllä sen kavereista huomannut olen, että kovilla ollaan ja ei se aika ja huomio kaikille riitä. Tosin itse olin välillä kovilla jo kahdenkin pienen kanssa, eipä sillä. Kyllähän niistä vuosista siis SELVIÄÄ, mutta näin jälkiviisaana uskon että isommat ikäerot on usein parempi, niin niistä vuosista voi silloin ehkä ihan jopa nauttia.

Vierailija
29/29 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 3 on yksi enemmän kuin kaksi. Resurssia pitää jakaa siis yhdelle enemmän kuin ennen, oli kyse sitten rahasta, ajasta, huomiosta, neliöistä, tai mistä tahansa. Se voi olla hyvä juttu, huono juttu, tai yhdentekevä. Ei kukaan sitä voi ennustaa.

Itse en ehkä ihan ymmärrä sitä paloa tehdä monta lasta tosi pienellä ikäerolla. Kaksi vielä menee, mutta kolme on eri juttu. Kyllä sen kavereista huomannut olen, että kovilla ollaan ja ei se aika ja huomio kaikille riitä. Tosin itse olin välillä kovilla jo kahdenkin pienen kanssa, eipä sillä. Kyllähän niistä vuosista siis SELVIÄÄ, mutta näin jälkiviisaana uskon että isommat ikäerot on usein parempi, niin niistä vuosista voi silloin ehkä ihan jopa nauttia.

Tuttu kertoi että kolmen kanssa ei edes kesälomalla ehdi palautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan