Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkauden teko lapsia kohtaan, hankkia vain 2 lasta?

Vierailija
22.08.2022 |

Rakkauden teko siten, että 2 lasta saavat enemmän aikaa, apua, rahaa, perintöä, harrastuksia ja matkoja.

Olemme lapsirakkaita. Minulla ikää jo 40, ja asumme Helsingissä suht tiiviisti.

Mietimme yrittääkö saada 3 lasta kaikki 2v ikäerolla. Jaksaminen ok. Ammatit hyvät. Tukiverkko varhaiskasvatus, ja muutama luotettava sukulainen. Auto iso..

Jos 3, niin aika yrittää on nyt, tai max vuoden kuluttua..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mammonan periyttämistä katsotaan rakkauden tekona, niin te ilmeisesti ette rakastaneet esikoistanne niin paljoa, että olisitte olleet valmiit antamaan yksin hänelle koko perinnön.

Vastaavassa tilanteessa meidän perheessämme päädyttiin kolmeen lapseen. En osaa sanoa, oliko kyseessä rakkauden teko, mutta rakkautta on toivoakseni riittänyt lapsille.

Vierailija
2/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sama tilanne oli aikoinaan  kun oli 40+ täynnä ikää,no onnistuttiin saamaan lapsi sitten  tuli tuo sama ajatus kuin sinulla tehdäkkö toinen perään vai jäädäkkö yhteen, miehenä  halusin toisen ja vaimo myös heti perään koska kerroin että  tällä iällä jaksaa vielä touhuta lasten kanssa. Oli onni että saatiin toinenki ja siihen jätettiin ,nyt on menny jo vuosia  aloituksesta ja huomaan että oli oikea ratkaisu sillä itse jo yli50:tä ja vielä jaksaa olla lasten kanssa kaikessa mukana.

Meillä taas ei ollut hoitajia eikä tukiverkkoa mutta hyvin on sujunut,pitää vain sopeutua niin sit sujuu:

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mammonan periyttämistä katsotaan rakkauden tekona, niin te ilmeisesti ette rakastaneet esikoistanne niin paljoa, että olisitte olleet valmiit antamaan yksin hänelle koko perinnön.

Vastaavassa tilanteessa meidän perheessämme päädyttiin kolmeen lapseen. En osaa sanoa, oliko kyseessä rakkauden teko, mutta rakkautta on toivoakseni riittänyt lapsille.

Tuossahan lukee Ap:lla ensimmäisenä aikaa aikaa lapsen hoitoon, huolenpitoon, kasvatukseen.. ja sinä ivailet mammonasta. Typerä kommentti

Vierailija
4/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rakkauden teko? Tilanteet voi muuttua, vaikka molemmat sairastua ja koko omaisuus mennä. Erokin voi tulla jostain syystä.

Jos kaksi jo on, niin eikö riitä? Omaisuusko ja perintö tällaisen ratkaisee? No, on ainakin jotain järkeä sentään, kun vertaa yhteiskunnan makoilevia loiskuppaajia, jotka lisääntyvät tappotahdilla ja kädet ojossa ollaan Kelan luukuilla vaatimassa, "kun meillä on oikeudet"...

Miksi tähän maailmaan on tehtävä niitä mukulia niin paljon? Koko ajan nuorilta mahdollisuudet kiristyvät perustaa perhettä, asunnot kalliita, työnhaku toivotonta helvettiä jne. Ja varmasti pahenee vaan. Ulkomaille yrittävät muutkin, eli sinnekään ei pian enää niin vain mennä.

Vierailija
5/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liian myöhäistä enää jälkiehkäisylle.

Vierailija
6/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksi on ihan tarpeeksi, jaksamisen kannalta ja kaikin puolin muutenkin.

Ihan hullua väkisin alkaa kolmatta vääntää nelikymppisenä, vain koska kuolevat munasarjat tyntuvat henkisesti vaikealta asialta.

Terv.

Kolme lasta & 44v

Vierailija
7/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjoisesta vain. kirjoitti:

itsellä sama tilanne oli aikoinaan  kun oli 40+ täynnä ikää,no onnistuttiin saamaan lapsi sitten  tuli tuo sama ajatus kuin sinulla tehdäkkö toinen perään vai jäädäkkö yhteen, miehenä  halusin toisen ja vaimo myös heti perään koska kerroin että  tällä iällä jaksaa vielä touhuta lasten kanssa. Oli onni että saatiin toinenki ja siihen jätettiin ,nyt on menny jo vuosia  aloituksesta ja huomaan että oli oikea ratkaisu sillä itse jo yli50:tä ja vielä jaksaa olla lasten kanssa kaikessa mukana.

Meillä taas ei ollut hoitajia eikä tukiverkkoa mutta hyvin on sujunut,pitää vain sopeutua niin sit sujuu:

Minkäikäinen siis vaimosi oli kun saitte viimesimmän lapsen?

Tsemppiä.

Vierailija
8/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua väkisin alkaa kolmatta vääntää nelikymppisenä, vain koska kuolevat munasarjat tyntuvat henkisesti vaikealta asialta.

Terv.

Kolme lasta & 44v

Miksi ihmeessä sinulla on kolme 🙈🤦

Vierailija
9/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv.

Kolme lasta & 44v

Oisko kokemuksen ääni?

Tosin jotkut on sitä mieltä että nolla lasta on rakkauden teko.

Vierailija
10/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti käsitä miten kolmekin lasta voi saada tarpeeksi huomiota. Meillä kahdenkin kanssa aina taistelua vanhempien huomiosta. Ja haluavat viettää yksin aikaa vanhempien kanssa myös. En millään usko, että kolmilapsisessa perheessä kaikille riittää tarpeeksi huomiota vaikka rakkautta olisikin.

Vierailija
11/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus haaveilin vähintään kolmesta, mutta sitten mietin vähän tarkemmin. Olen itse toinen lapsi kolmesta, ja olen aivan varma, että olisin saanut lapsena enemmän huolenpitoa ilman pikkuveljeäni (vaikka toki häntä rakastankin).

Vierailija
12/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama muuten mutta jotka teette lapsia noin vanhana niin hoitakaa ne itse, älkää työntäkö niitä meille vanhoille isovanhemmille hoitoon. Me teimme lapset nuorena ja kyllä, saimme apua isovanhemmilta, jotka olivat alle 60 v. Me olemme jo 70 v ja ylikin, lapsia jaksamme vain kyläilyn ajan. Emme yhtään enempää. Kiitos!

Vierailija
13/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama muuten mutta jotka teette lapsia noin vanhana niin hoitakaa ne itse, älkää työntäkö niitä meille vanhoille isovanhemmille hoitoon. Me teimme lapset nuorena ja kyllä, saimme apua isovanhemmilta, jotka olivat alle 60 v. Me olemme jo 70 v ja ylikin, lapsia jaksamme vain kyläilyn ajan. Emme yhtään enempää. Kiitos!

Tämä, tuhat kertaa tämä.

Terkuin uupunut mummu, 67 v, jolle ollaan jatkuvasti tarjoamassa lapsia hoitoon.

Vierailija
14/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta rikkautta ovat sisarukset pienellä ikäerolla!

Omat sisarukseni puolisoineen ovat läheisimpiä ja luotettavimpia ystäviäni <3

Kannustan siis kolmannen lapsen yrittämiseen jos ajatellaan lasten etua pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
15/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauen teko olis ko ei hankkis lain lapsia.

Tekee pahhaa ko kahtoo instassa puuteripilvi2.0 touhuloita. Vaikkei pärjännät 1 kanssa, hankki viellä 2 lisää. Lapsiin ripotelt sijaiskotiloissa ja millo keilläkkii. Ko omat vanhemmat ei jaksa heit.

Kyl mä san et raukkauen teko ois jättää tekemättä, ko ei kestä laste äänii!

Vierailija
16/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti käsitä miten kolmekin lasta voi saada tarpeeksi huomiota. Meillä kahdenkin kanssa aina taistelua vanhempien huomiosta. Ja haluavat viettää yksin aikaa vanhempien kanssa myös. En millään usko, että kolmilapsisessa perheessä kaikille riittää tarpeeksi huomiota vaikka rakkautta olisikin.

Mä en koe että huomiota olisi puuttunut, olen kolmilapsisen perheen keskimmäinen. Meillä ikäerot on 5v ja 7v.

Vierailija
17/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset tarvitsevat ja janoavat huomiota, toiset eivät niinkään. Eräs tasapainoisimmista tuntemistani ihmisistä kertoi lapsuutensa olleen onnellinen, koska keskimmäisenä lapsena hän ei saanut kovinkaan paljon huomiota tai paineita, vaan ainoastaan rakkautta ja hyväksyntää.

Sitten tunnen toisen kolmilapsisen perheen keskimmäisen, joka sai olla kuopuksena yli kymmenvuotiaaksi. Hänellä on aina lapsi puolityhjä ja kauhea katkeruus siitä miten isosisarus tai kaiken ensin ja pikkusisarus pääsi helpommalla.

Vierailija
18/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua väkisin alkaa kolmatta vääntää nelikymppisenä, vain koska kuolevat munasarjat tuntuvat henkisesti vaikealta asialta.

Terv.

Kolme lasta & 44v

Koska minäkin olen ollut n. nelikymppinen "mitä jos vielä yksi"-mietiskelijä. Perseelleen meni ja kaduttaa, mutta pakko nyt tarpoa sitten hampaat irvessä kun leikkiin lähdettiin.

Vierailija
19/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää lapsiluku yhteen. Miten ihanaa onkaan, kun joka vaihe tulee vain kerran eteen. Jää aikaa ja energiaa muuhunkin, kuin vuosien vaipparumbaan ja uhmailuihin. Ihmettelen miten niin monet jaksavat mm. noita vaiheita moooonta kertaa. Joku 5 lapsinen perhe aiheuttaa oikeen vilun väreet. Lisäksi mietityttää, miten noissa perheissä jaetaan tasapuolisesti huomiota kaikille? Joku jää väkisinkin taka-alalle, isommat joutuvat kaitsemaan pieniä ja silloin jää oma lapsuus melko lyhyeksi kun on vastuuta pikkusisaruksista.

Vierailija
20/29 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että lapsimäärän jättäminen kahteen on mikään huomionosoitus lapsille. Ei kahdessa mitään vikaa ole, mutta ennemmin 3 kuin kaksi.

Syyt: Lapsetkin menehtyvät joskus, on paljon mukavampi jäljelle jääville että heitä on ensimmäisen lähdön koittaessa useampia jäljellä, ettei heti jää "yksin"

Toisaalta sekin on mahdollista että lapsi menehtyy ennen vanhempiaan. Tällöin mahdollisesti syntyy tilanne jossa eloonjäänyt lapsi vastaa "ainoana" vanhenevista vanhemmista. On sekin toki mahdollista että useamman lapsen perheestä muut lapset kuolevat mutta riski siihen on pienempi kuin 2 lapsen perheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä