Voiko poliisit tehdä mitään jos pitää bileitä, mutta ei avaa ovea?
Pelkään, että naapuri soittaa kytät.
En kuitenkaan haluta hiljentyä vaan jatketaan aamuyöhön asti!
Kommentit (34)
Jätä avaamatta, mutta omalla vastuulla. Huomenna voit sitten miettiä, olisiko ollut sittenkin viisaampaa laittaa se musiikki pois jo klo 22.00. Mutta omapa on elämäsi. Pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa poliisi on täysin voimaton. Sulla ja bileporukalla on oikeus yksityisyyteen ja saatte rauhassa jatkaa niin kauan kuin jaksatte.
Jos olette kerrostalossa niin voitte laittaa vaikka nuotion parvekkeelle ja paistaa makkaraa, jos tulee nälkä.
Ahaa. Tuostakohan aiheutui meidänkin talossa yksi huoneistopalo viime toukokuussa?
Eikö poliisilla ole kuitenkin jonkinlainen "vähimmän haitan periaate". Ovi paskaksi jonkun bileiden takia ei kuulosta siltä. Kyllä, poliisi voi murtaa oven, jos kyseessä on "erittäin kiireellinen poliisitehtävä", mutta bileet ei sellainen ole, jollei joku huuda apua. Huoltofirman voivat toki pyytää paikalle ja kirjoittaa sakot niskoittelusta.
Poliisin tulee puuttua häiriköintiin tavalla tai toisella.
Tilannekohtainen juttu. Tekevät arvion. Jos meteli on todella häiritsevä. Voi tilata huoltomiehen avaamaan oven. Metelikeikkoja ne tekee aika paljon.
Mä olin joskus sammunut ja poikaystävä huolestui kun ei päässyt sisään.
Soitti kytät ja jollain ne sen oven avasi.
Kannattaa koittaa tarttua sit poliisin aseeseen kun ne tulee väkisin sisään, se on tosi hauskaa ja herättää kunnioitusta ja keventää tunnelmaa.
Kannattaa hypätä parvekkeelta karkuun.
Naapureille vinkki, kun isännöitsijä tai huolto on matkoilla, niin sunnuntaiaamuna suuntaatte kajarit häiriköihin ja ilmaisette sunnuntaiaamuilonne bassovahvistettuna. Poliisi tulee paikalle mutta naapurit ovat uimassa ja mummolassa eivätkä voi tulla aukaisemaan oviaan jotta oudosti itsekseen soitannan alkaneet stereot saataisiin ruotuun. Isännöitsijä on Madeiralla ja huollon pojilla on yhden yön heilat eikä kiire yhtään minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin joskus sammunut ja poikaystävä huolestui kun ei päässyt sisään.
Soitti kytät ja jollain ne sen oven avasi.
Ja tässä on ero "erittäin kiireellisen poliisitehtävän" ja normibilekeikan välillä. Tässä tapauksessa voidaan olettaa, että jonkun henki ja terveys ovat vaarantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö poliisilla ole kuitenkin jonkinlainen "vähimmän haitan periaate". Ovi paskaksi jonkun bileiden takia ei kuulosta siltä. Kyllä, poliisi voi murtaa oven, jos kyseessä on "erittäin kiireellinen poliisitehtävä", mutta bileet ei sellainen ole, jollei joku huuda apua. Huoltofirman voivat toki pyytää paikalle ja kirjoittaa sakot niskoittelusta.
Niin, ja kumpi on pienempi haitta, hetkellinen melusaaste vai oven hajottaminen? Tämä oli retorinen kysymys.
Tämä on hyvä vihje naapurihäirikölle, jolle pitää saada häätö. Aiheuta meluhäiriötä pitkin yötä ja tee nuotio parvekkeelle. Pitääpä muistaa neuvoa näin, jos omaan naapuriin asettuisi älykääpiö, josta pitää päästä eroon.