Pitääkö eläkehakemuksessa olla aina uusi B-lausunto?
Voiko samaa lausuntoa laittaa uudestaan? Kun tulee meinaa aika kalliiksi tämäkin touhu vähistä rahoista kun hylkyjä tulee useita vuodessa ja lääkäreillä menee hermot ja aikaa kirjotellessa vuodesta toiseen samoja juttuja. Kun ei sairauteni mihinkään katoa, etenee vain. Kelasta siis kyse. Jo 7 vuotta tätä sontaa kestetty!
Kommentit (25)
On tärkeää, että lausunnon kirjoittaa oikean alan ERIKOISLÄÄKÄRI. Eli erikoislääkäri sen sairauden asuantuntijasta, joka on suurin työkykyäsi haittaava sairaus. Ortopedi, reumatologi jne...riippuen juuri pahimmasta sairaudestasi.
Se, että on mm ylilääkäri ei meinaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää, että lausunnon kirjoittaa oikean alan ERIKOISLÄÄKÄRI. Eli erikoislääkäri sen sairauden asuantuntijasta, joka on suurin työkykyäsi haittaava sairaus. Ortopedi, reumatologi jne...riippuen juuri pahimmasta sairaudestasi.
Se, että on mm ylilääkäri ei meinaa mitään.
Hoitoani seurataan näillä lääkäreillä jotka ovat lausuntoja kirjoitelleet. Ovat sairauteni todenneet ja erikoistuneet näihin juttuihin. Olen lähettänyt myös vammaispalvelusta saamani tiedot tilanteestani, Kelalla on myös tiedot siitä että minulla avustajia ja omaishoitaja jne. Mikään ei vain riitä heille. Olen täysin työkykyinen heidän mielestään?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että on mm ylilääkäri ei meinaa mitään.Hoitoani seurataan näillä lääkäreillä jotka ovat lausuntoja kirjoitelleet. Ovat sairauteni todenneet ja erikoistuneet näihin juttuihin. Olen lähettänyt myös vammaispalvelusta saamani tiedot tilanteestani, Kelalla on myös tiedot siitä että minulla avustajia ja omaishoitaja jne. Mikään ei vain riitä heille. Olen täysin työkykyinen heidän mielestään?!
Eikö sinua ole neuvottu valittamaan päätöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että on mm ylilääkäri ei meinaa mitään.Hoitoani seurataan näillä lääkäreillä jotka ovat lausuntoja kirjoitelleet. Ovat sairauteni todenneet ja erikoistuneet näihin juttuihin. Olen lähettänyt myös vammaispalvelusta saamani tiedot tilanteestani, Kelalla on myös tiedot siitä että minulla avustajia ja omaishoitaja jne. Mikään ei vain riitä heille. Olen täysin työkykyinen heidän mielestään?!
Niin ja olet antanut myös selontekosi kaikista sairauden vaikutuksista oloosi ja elämääsi? Ehkä sekin pitää uusia jos ensimmäisen kaavalleen olet täyttänyt vuosia sitten, koska oletan, että aivan sama tilanne ei ole enää. Se on liite B - lausuntoon ja kaavalleen saa Kelalta.
Ei keksi, kun toimit viisaasti eli valitat kunnes päätös tulee vakuutusoikeudelta. Sitten aloitat uuden kierroksen.