Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö eläkehakemuksessa olla aina uusi B-lausunto?

Vierailija
21.08.2022 |

Voiko samaa lausuntoa laittaa uudestaan? Kun tulee meinaa aika kalliiksi tämäkin touhu vähistä rahoista kun hylkyjä tulee useita vuodessa ja lääkäreillä menee hermot ja aikaa kirjotellessa vuodesta toiseen samoja juttuja. Kun ei sairauteni mihinkään katoa, etenee vain. Kelasta siis kyse. Jo 7 vuotta tätä sontaa kestetty!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis määräaikainen eläke. Siihen tarvitaan aina uusi lausunto.

Vierailija
2/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän, siis en pääse eläkkeelle vaikka eri alan lääkärit todenneet täysin työkyvyttömäksi. Joudun laittamaan uuden hakemuksen monta kertaa vuodessa Kelaan kun hylkäävät eläkkeen. Ja aina muka pitäisi olla uusi lausunto?! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennän, siis en pääse eläkkeelle vaikka eri alan lääkärit todenneet täysin työkyvyttömäksi. Joudun laittamaan uuden hakemuksen monta kertaa vuodessa Kelaan kun hylkäävät eläkkeen. Ja aina muka pitäisi olla uusi lausunto?! ap

No tietenkin pitää olla uusi. Mitä järkeä olisi sama laittaa, kun sen tiedot on todettu riittämättömäksi eläkkeeseen?

Vierailija
4/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uuteen lausuntoon pitää olla jotain uutta myös,uusi sairaus joka vaikuttaa työkykyyn. Turha sinne on samalla lausunnolla hakea. Siitä hylkylausunnosta kannattaa tehdä aina valitus niin haku pysyy vireillä ja voit aina lähettää uusia lausuntoja koko sen ajan kun eläkekäsittely kestää,n.3 vuotta. Eikö sua kukaan neuvo asioista?

Vierailija
5/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimisto on velvollinen järjestämään työkykyselvityksen jos on tarvis. Siellä pääset esim psykiatrin fysiatrin neuropsykogin juttusille jos sellaisen haluat ja voit saada myös lähetteen johonkin kuvaukseen jos se on tarpeen. Ei terkkarilääkärit sua eläkkeelle saa ,se kun ei ole ihan sama kuka niitä papereita tekee. Terkkarissa ovat nuoria vielä eivät välttämättä edes osaa niitä tehdä.

Vierailija
6/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut uusia sairauksia näiden vuosien aikana. Silti lääkärit yrittäneet keksiä eri sanamuotoja, lauseita tekstin sekaan. Hylky tulee noin kk tai kahdessa. Kerran tuli 2 vkon kuluttua lausunnon lähettämisestä. Alkaa olla täysin järjetöntä touhua tämä! Työkkäri vaatii että aina uusi hakemus laitetaan sisään kun tulee hylky. Jos laittaa asian vakuutusoikeuteen asti niin on olemassa riski että evätään työkkärin korvaukset. Näin meinasi käydä kun yhden kerran valitukset menivät sinne asti. Sellaista riskiä en enää ikinä voi ottaa että mitään rahaa en saisi. Toimentulot.en voi saada koska olen parisuhteessa. ap

Vierailija
7/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla lukee miten vanha se lausunto saa enintään olla.

Vierailija
8/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkärit yleislääkäreitä? Tälläkin on merkitystä. Pitäisi olla erikoistunut, niin on enemmän painoarvoa.

Vierailija
9/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erikoislääkäriltä pyytää lausunto. Ota kaikki ne entiset mukaan.

Vierailija
10/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet. Vastaa tähän, niin ehkä voin neuvoa jotain. 

Vierailija
11/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te toimisto on velvollinen järjestämään työkykyselvityksen jos on tarvis. Siellä pääset esim psykiatrin fysiatrin neuropsykogin juttusille jos sellaisen haluat ja voit saada myös lähetteen johonkin kuvaukseen jos se on tarpeen. Ei terkkarilääkärit sua eläkkeelle saa ,se kun ei ole ihan sama kuka niitä papereita tekee. Terkkarissa ovat nuoria vielä eivät välttämättä edes osaa niitä tehdä.

Mun lausuntoja ovat kirjoittaneet neurologit, sisätautilääkärit, ylilääkäri jne. Kaikki ovat olleet yli 50 vuotiaita ja arvostettuja lääkäreitä poleilla. Työkkäristä on todettu etten todellakaan kuuluisi heidän listoilleen. Ovat merkanneet jossain tiimissä missä lääkäri oli paikanpäällä myös minut täysin työkyvyttömäksi. ap

Vierailija
12/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40 vuotias kun jouduin pyörätuoliin. ap

Vierailija
13/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut uusia sairauksia näiden vuosien aikana. Silti lääkärit yrittäneet keksiä eri sanamuotoja, lauseita tekstin sekaan. Hylky tulee noin kk tai kahdessa. Kerran tuli 2 vkon kuluttua lausunnon lähettämisestä. Alkaa olla täysin järjetöntä touhua tämä! Työkkäri vaatii että aina uusi hakemus laitetaan sisään kun tulee hylky. Jos laittaa asian vakuutusoikeuteen asti niin on olemassa riski että evätään työkkärin korvaukset. Näin meinasi käydä kun yhden kerran valitukset menivät sinne asti. Sellaista riskiä en enää ikinä voi ottaa että mitään rahaa en saisi. Toimentulot.en voi saada koska olen parisuhteessa. ap

mistä olet saanut päähäsi että menetät jotain korvauksia jos asia menee vakuutus oikeuteen!! Taidat olla trolli..

Vierailija
14/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä olet saanut päähäsi että menetät jotain korvauksia jos asia menee vakuutus oikeuteen!! Taidat olla trolli..

No ihan siitä että näin meinasi käydä. Tämmöinen epäkohta oli ainakin jokunen vuosi sitten säännöissä. Vaikka työkkäristä väitettiin ettei niin voisi käydä. Säikähdin silloin melkoisesti kun Kelasta otettiin yhteyttä. En luota enää yhtään heidän sanomisiinsa. ap

Vierailija
15/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen kamppailu menossa, oon niin pahoillani että joudut myös kokemaan kaiken tuon. Mä oon aika alussa vasta, taistellut nyt 2,5 vuotta ja vasta nyt esim. neurologialle lähete. Oon valvonut 2vrk ja maannut lähinnä vessan lattialla, 9 eri sairautta joista 2 suolistossa ja mahassa. Oon niin loppu, piti just puhua puhelimessa lääkärin kanssa ja selviydyin onneks hyvin. Työkkärin täti laittoi just s.postia, pitäis jaksaa vastata. Mua ei ole vielä siis edes kuntoutustuelle päästetty joten joudun olemaan työttömänä työnhakijana. Just mietin että luojan kiitos mulla ei ole lapsia, tää on niin rajua touhua.

Joo tuli avauduttua, tsemppiä sinne kovasti

Vierailija
16/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut eläkevalituksen vakuutusoikeuteen. On ilmaista hakijalle, jos koskee etuutta. Ei mene korvaukset. Toinen vastapuoli esim. Kela joutuu maksamaan 500€ asian viemisestä vakuutusoikeuteen. Valitan aina viimeiseen asteeseen.

Vierailija
17/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siitä että näin meinasi käydä. Tämmöinen epäkohta oli ainakin jokunen vuosi sitten säännöissä. Vaikka työkkäristä väitettiin ettei niin voisi käydä. Säikähdin silloin melkoisesti kun Kelasta otettiin yhteyttä. En luota enää yhtään heidän sanomisiinsa. ap

ei kelasta oteta mitään yhteyttä tuollaisessa asiassa. puhut pas.kaa.

Vierailija
18/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä joka laitat aina uuden hakemuksen

et tee valitusta seuraavaan asteeseen eli sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakuntaan ja edelleen vakuutusoikeuteen. Tuossa menee jopa 3 vuotta. Voit laittaa valitusaikana lisää lausuntoja ym.

Vierailija
19/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kelasta oteta mitään yhteyttä tuollaisessa asiassa. puhut pas.kaa.

Voi voi. Kelan väki keksii kaikkea kivaa taloudellisessa umpikujassa oleville ihmisille ja mitä sairaampi olet niin sitä ilkeämpiä ovat.

Vierailija
20/25 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä joka laitat aina uuden hakemuksen

et tee valitusta seuraavaan asteeseen eli sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakuntaan ja edelleen vakuutusoikeuteen. Tuossa menee jopa 3 vuotta. Voit laittaa valitusaikana lisää lausuntoja ym.

Vielä, siinä hylkypäätösessä on ohjeet valituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme