Eikö tähän potkulautaongelmaan oikeasti voida puuttua? Alkaa olla hengenvaarallista, kun pyöräillessä noita keskelle tietä jätettyjä lautoja tupsahtelee vastaan
milloin mistäkin.
Eikö "väärin pysäköityjä" voisi yksinkertaisesti takavarikoida johonkin kaupungin varikolle, josta omistajafrma voi noutaa ne maksamalla kaikki siitä aiheutuneet kulut + sakot.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Potkulaudoille on saatava jättöasemat kuten kaupunkipyörille ja ihan jäätävä sakko jalkakäytävällä ajamisesta.
Tämä on ainoa ratkaisu. Laudoissahan on jo käyttäjän maksutiedot. Palautusasema ja tuntuva automaattisesti veloitettava sakko - tai pikemminkin iso, monen sadan euron pantti (katevaraus), jonka saa takaisin kun laudan palauttaa asemaan ehjänä. Jälkimmäistähän käytetään ulkomailla, esim. Nizzassa olen törmännyt.
On kyllä totta, että kakarat, ehkä heitä vanhemmat tekee kiusaa ja nakkelee niitä skuutteja sikin sokin.
Myös minä olen nähnyt ja ilmoitin kyllä lasten vanhemmillekin, mutta mitä se auttaa?
Nykyajan tenavat ovat röyhkeitä.
Kuvaan kaikki ketkä heittävät lautoja puskaan, jokeen, mihin tahansa. Jos laite hajoaa niin heittäjä on korvausvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta, että kakarat, ehkä heitä vanhemmat tekee kiusaa ja nakkelee niitä skuutteja sikin sokin.
Myös minä olen nähnyt ja ilmoitin kyllä lasten vanhemmillekin, mutta mitä se auttaa?
Nykyajan tenavat ovat röyhkeitä.
Koska tenavia ei lasujen vuoksi pysty rankaisemaan mitenkään niin tenavat kokevat olevansa koskemattomia ja sääntöjen yläpuolella.
Ainakin täällä ne kaupunkipyörät ei toimi enää millään asemilla vaan ne voi myös pysäköidä tietyille asemille. Ne telinepyörät eivät toimineet koska on liian hankalaa jättää pyörä kauas esim työpaikasta johonki kaukaiselle asemalle. Siksi täällä kaikki siirtyivät skuutteihin ja kaupunkipyörät oli uudistettava.
Autoilijan velvollisuus on ehtiä pysäyttämään ajoneuvo, ja poistamaan este tieltä mikäli tiellä on jotain romua.
Miksi pyöräilijöillä tulisi olla väylä auki että voi painella miljoonaa alusta loppuun?
Hanki fillariisi lisävarusteet nimeltä jarru ja kääntyvä ohjaustanko.
Juuri tulin aamulenkiltä ja viskasin samalla yhden skuutin ojaan. Olei keskllä jalkakäytävää ja tästä kulkee usein yksi sokea mies.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö-Suomesta valitetaan, mutta nyt sen näette mitä se on jos ei ole sääntöjä.
Nähtiin jo taksi-uudistuksessa.
Kiitos, oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on evoluutio.
Meinaatko että ne rullat kasvaa jalkoihin ajan kanssa ja ongelma poistuu?
Vierailija kirjoitti:
Luovutaan laudoista kokonaan, kielletään ne. Jos ei jaksa kävellä tai pyöräillä, kulkekoon taksilla.
Minulle noi skuutit ovat ainoa järkevä keino päästä töihin. Työajat ovat usein sellaisia että bussit ei kulje, taksiin ei ole varaa ja kävely yömyöhään kotiin tai töihin päättyi siihen kun joku mies lähti juoksemaan perään ja uhkasi t pp aa. Pyöriä minulta on varastettu jo 2, uutta en enää osta.
Ei näitä ikinä tulla kieltämään. Ne vain lisääntyvät ja yhä enemmän tulee olemaan erilaisia kevyitä sähköajoneuvoja. Ne ovat tulevaisuus pidit niistä tai et.
on ihan hyvä, jos pyöräilijätkin joskus joutuvat katsomaan eteensä ja huomioimaan mahdolliset vaarat liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
on ihan hyvä, jos pyöräilijätkin joskus joutuvat katsomaan eteensä ja huomioimaan mahdolliset vaarat liikenteessä.
Kyllä me pyöräilijät huomioimme vaaroja joka päivä. Esim. Helsingissä kävelijät kulkevat joka päivä pyöräilijöiden kaistalla. Emme kaipaa ylimääräisiä riskitekijöitä. Viime yönäkin oli n. 6 kpl skuutteja rykelmässä pyörätiellä.
Vierailija kirjoitti:
Luovutaan laudoista kokonaan, kielletään ne. Jos ei jaksa kävellä tai pyöräillä, kulkekoon taksilla.
Hemmetti, että minä vihaan kaltaistasi ihmispzkaa, jonka ensimmäinen reaktio on aina kieltää kaikilta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja setäni heittelevät niitä järviin, olen sanonut ettei niin saa tehdä mutta "Per"le keskelle tietä jättävät, jokin roti!"
Toivottavasti jäävät rikoksistaan kiinni ja joutuvat korvaamaan aiheuttamansa vahingot.
Vanhukset eivät ymmärrä että ne ovat vuokrattuja eikä laudan hylännyt kärsi vaan firma. Minäkin olen todistanut kun noin seitsemänkymppinen ukko työnsi keskellä siltaa olleen laudan jokeen.
He tajuavat, että firman sietääkin kärsiä. Sääli, että myös luonto kärsii.
Myös sähköpotkulautojen aiheuttamien tapaturmien kustannukset tulisi periä kokonaisuudessaan noilta skuuttifirmoilta. Kerrankin vähän rahaa takaisinpäin.
Joo kaikki yrittäjät kärsimään vaan kun ei niistä mitään hyötyä kellekään ole!
Ei kaikki, eikä kärsimään.
Potkulautafirmojen tulee maksaa toimintansa aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle.
Monissa kaupungeissa nämä on jo kielletty.
Kieltosaasta sieltä taas tuli ulisemaan.
Potkulautafirmat eivät tässä aiheuta mitään kustannuksia. Henkilöt aiheuttavat, jotka käyttävät niitä esim. kännissä tai jättävät niitä väärin. Sanktio sinne, minne sen pitääkin kohdistua eli käyttäjälle eikä taas niin, että kaikilta kaikki kieltoon, niin kuin kaltaisesi kieltosaasta aina haluaisi.
Eikö työpaikat voisi tehdä sopimuksia firmojen kanssa, että siellä on parkki, ellei ole lupaa yleiselle parkille lähellä? Yksityiselle tontille pitää antaa sitten lupa hakea niitä, koska eihän niitä saa omia. En tiedä mitä käyttöehdoissa on, kai niissä jotain sääntöjä on. Ilman sääntöjä ei yhteiskunta vain toimi. Joku kärsii aina.
Joo jos ei kestä nykyajan menoa kaupungissa niin muuta maaseudulle. Sinne ei skuutteja tule ainakaan niin massiivisissa määrin. Itse ajan skuutteja joka päivä, olen entinen työmatkapyöräilijä joka kyllästyi etsimään tukevaa tankoa johon lukita pyörää ja pelkäämään että joku potkii vanteet soikeaksi. Eikä kiinnosta myöskään öljyillä ketjuja, kiristellä vaihteita ja pumpata kumeja. Ne ajat ovat takana päin kiitos skuuttien. Kaupungissa ylivoimainen ajoneuvo. Autoa ei kannata lyhyiden matkojen vuoksi edes käynnistää ja parkkipaikka ainainen ongelma. Kävely taas liian hidasta. Takaisin en vaihda. Minä pysäköin aina vastuullisesti ja myös ajan vastuullisesti. Tee sinäkin niin.
Ei kaikki, eikä kärsimään.
Potkulautafirmojen tulee maksaa toimintansa aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle.
Monissa kaupungeissa nämä on jo kielletty.