Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et halua olla kaveriporukan, sisarusten ym. WA ryhmässä?

Vierailija
20.08.2022 |

Mietin yhtä ystävää, joka ei halua. En tajua kun siellä kuulee meidän muiden kuulumiset ja kaikki jutut sovitaan ryhmässä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuttaako teillä WA ryhmä koko ajan viestiä? Jopa öisin?

Vierailija
4/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ryhmät tuntuu poikkeuksetta olevan lähinnä vain huomionkipeiden "ekstroverttien" huomioh*rauksen väline, johon tuutataan jatkuvalla syötöllä jotain pashaa ja hassunhauskoja meemikuvia (mitvit nämä edes on!!?).  Eräänlaista vallankäyttöä siis:  mä jaan tällasta ja te joudutte sitä nyt katsomaan.

Vierailija
5/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en halua kun se voi aiheuttaa pahaa riippuvaisuutta ja siksi näkee paljon varsinkin nuoria kulkevan kännykkä liimattuna toiseen käteen ihan joka paikassa. 

Vierailija
6/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole F.B en insta. Miksi? Haluan kohdata ihmisen kasvotusten. Vaihtaa kulumiset livenä.En älylaiteen takan. Vaadin myös kohdatessa ihmisen, älypuhelin ei ole käsillä ja on äänetön tila laukussa,taskussa. Jos se Ei toimi vastapuolen kanssa. En häntä enää tapaa. En seurustele dikimaailman kanssa. Vaan elävän Ihmisen kanssa joka Ei keskity puhelin.Katsokaa kahvilat,pöytä seurueet tuijotaa puhelimet, eivätkä keskenään keskustele.

Vierailija
7/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tosi paljon nuo Whatsapp ryhmät. Niissä on turhia viestejä, jotka ei kiinnosta, vie vain aikaa. Niistä ei kehtaa poistua. Kaikkein pahin on, kun huomaat että on tullut yli 10 viestiä. Luulet että ne on kaikki siitä tyhmästä ryhmästä. Sitten myöhemmin huomaat, että jonkun toisen tärkeä viesti jäi lukematta kun et huomannut sitä tuolta viestipaljoljoudelta.

Ne on hyviä harratusilmoituksiin, ei muuhun.

Vierailija
8/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ryhmässä oikeasti jotain järkeä? Siis jossakin kaveriporukan ryhmässä? En välttämättä halua tietää koko ajan joidenkin kavereiden kuulumisista, tekemisistä ja katsoa heidän kuvia. On ihan ok joskus vaihtaa kuulumisia, mutta jatkuvaa turhaa viestitulvaa ei kukaan normaali jaksa. Haluan keskittyä vapaalla lähinnä omaan elämääni ja muiden turhanpäiväiset viestit ovat sitten häiriötekijä.

Perheelleni on oma signalryhmä, mutta ei sinne luonnollisesti laiteta mitään turhaa. N48

Vierailija
9/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ryhmät tuntuu poikkeuksetta olevan lähinnä vain huomionkipeiden "ekstroverttien" huomioh*rauksen väline, johon tuutataan jatkuvalla syötöllä jotain pashaa ja hassunhauskoja meemikuvia (mitvit nämä edes on!!?).  Eräänlaista vallankäyttöä siis:  mä jaan tällasta ja te joudutte sitä nyt katsomaan.

Näinpä. Jouduin tahtomattani tälläiseen ryhmään, lähinnä mieheni sukulaisia, ja oli ihan hirveää. En kehdannut poistuakaan, joten vaimensin ryhmän. "Onneksi" meille tuli riitaa mieheni kanssa ihan muusta asiasta, jolloin lopulta häivyin ryhmästä.

Vierailija
10/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla jäsenenä, vaimentaa vaikkasen ryhmän ja lukee viestejä, jos haluaa.

Vierailija
11/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset ei varmaan tajua että Whatsappissa voi hiljentää ryhmän. Itse kuulun useaan, mutta olen laittanut asetukset niin ettei niistä tule viestiääntä. Selaan ryhmien viestit sitten kun on luppoaikaa.

Vierailija
12/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan työkavereiden tällaisia ryhmiä en tajua. Kuka haluaa kuulla työkavereistaan vapaa-ajalla? Jotkut poissaoloilmoitukset eivät kuulu kollegalle eikä hänen tarvitse esim. hankkia sijaistakaan ja sitten ne muut tekemisten luettelut ehtii ihan hyvin kertoa livenä työpaikan kahvipöydässäkin.

En pidä ajatuksesta että pitäisi antaa yo. tiedonkululle omaa vapaa-aikaa ilmaiseksi. Ei mun työkaverit nyt niin hyviä kavereita kuitenkaan ole. Pärjään ihan hyvin viikonlopun ilman että tiedän mitä he parhaillaan tekevät.

Vierailija
13/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole F.B en insta. Miksi? Haluan kohdata ihmisen kasvotusten. Vaihtaa kulumiset livenä.En älylaiteen takan. Vaadin myös kohdatessa ihmisen, älypuhelin ei ole käsillä ja on äänetön tila laukussa,taskussa. Jos se Ei toimi vastapuolen kanssa. En häntä enää tapaa. En seurustele dikimaailman kanssa. Vaan elävän Ihmisen kanssa joka Ei keskity puhelin.Katsokaa kahvilat,pöytä seurueet tuijotaa puhelimet, eivätkä keskenään keskustele.

Minä olen sen verran kiireinen ja ystävät myös, että en ehdi näkemään naamatusten kuin harvoin. Perhe, vanhat vanhemmat, koira, työ ja harrastuksetkin menevät ystävien näkemisen edelle. Työni on kuitenkin sellaista, että saatan pystyä juttelemaan puhelimessa sitä tehdessä ja koiraa ulkoiluttaessa samoin. Siskon kanssa laittelemme useimmiten viestejä ja ne ovat aina ilo.

Ystävieni kanssa juttelemme siis puhelimessa, samoin anopin kanssa, perjantainakin juttelin hänen kanssaan 1,5 h.

Harrastusryhmällä on wa-ryhmä, joka toimii hyvin ja oikein. Sinne ei tule oikeastaan mitään turhaa, vaan ihan tiukkaa asiaa ja tietoa. Sellainen on ok, mutta joskus olin työkavereiden kanssa ryhmässä, johon muutama lörppö kirjoitteli 15-25 viestiä illan aikana ja toiset lörpöt sitten vastailivat niihin samanlaisella tulvalla. Asiaa ei ollut nimeksikään, joten poistuin ryhmästä, sillä siitä ei saanut mitään iloa. Päinvastoin viestit ärsyttävät suuresti ja toivat mieleen ne lörpöt tyypit vapaa-ajallakin.

Vierailija
14/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuu muuten ihan hirveästi henkistä energiaa kun ei ole missään ryhmissää. Ei sitä tajuakaan millainen Pavlovin koirakoe tuollaiset ryhmät on. Vaikka miten olisi viatonta ja vapaata niin se somelaite käskyttää ja palkitsee kuitenkin alitajuisesti. Se ylläpitää mikrostressiä, olen sitä mieltä. Et palaudu mistään kunnolla koska alitajuisesti olet laitteen käskytettävänä 24/7.

Vierailija
15/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset ei varmaan tajua että Whatsappissa voi hiljentää ryhmän. Itse kuulun useaan, mutta olen laittanut asetukset niin ettei niistä tule viestiääntä. Selaan ryhmien viestit sitten kun on luppoaikaa.

Kyllä tajuavat, mutta jos ryhmän viestinnässä ei ole mitään mikä oikeasti kiinnostaa, oli aikaa tai ei, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi seurata?

Poistuin juuri neljän kaverin ryhmästä, koska loman jälkeen joka ikinen viesti oli tyyliin: Onpa kuuma! Sisällä on +26! En saanut nukuttua, kun oli kuuma. Mitäköhän sitä söisi, kun ei kuumuuden takia mikään maistu. Ostin jäätelöä. Syön jäätelöä parvekkeella. Menen kohta uimaan. Olin uimassa, vesi oli ihanaa! Tulin uimasta. Onpa kuuma! Ulkona on +30! Hiki vaan valuu! Piti käydä kastelemassa tukka, kun on niin kuuma. Ei täällä pysty olemaan, kun on kuuma. Nukuin huonosti, kun on kuuma. Ei jaksa tehdä mitään, kun on kuuma.

Selvä, onpa mielenkiintoista.. Tuollaista viestittelyä on tosi turhaa lukea päivästä toiseen, joten moikka, keksin parempaakin tekemistä luppoaikanani.

Vierailija
16/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytän nykyään puhelinta vain soittamiseen ja tekstaamiseen, sen lisäksi vain op mobiili ja hsl.

Vierailija
17/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tajuavat, mutta jos ryhmän viestinnässä ei ole mitään mikä oikeasti kiinnostaa, oli aikaa tai ei, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi seurata?

Poistuin juuri neljän kaverin ryhmästä, koska loman jälkeen joka ikinen viesti oli tyyliin: Onpa kuuma! Sisällä on +26! En saanut nukuttua, kun oli kuuma. Mitäköhän sitä söisi, kun ei kuumuuden takia mikään maistu. Ostin jäätelöä. Syön jäätelöä parvekkeella. Menen kohta uimaan. Olin uimassa, vesi oli ihanaa! Tulin uimasta. Onpa kuuma! Ulkona on +30! Hiki vaan valuu! Piti käydä kastelemassa tukka, kun on niin kuuma. Ei täällä pysty olemaan, kun on kuuma. Nukuin huonosti, kun on kuuma. Ei jaksa tehdä mitään, kun on kuuma.

Selvä, onpa mielenkiintoista.. Tuollaista viestittelyä on tosi turhaa lukea päivästä toiseen, joten moikka, keksin parempaakin tekemistä luppoaikanani.

Juuri tätä minäkin tarkoitin, eli jos 99% viesteistä on turhia, niin pitäkää ryhmänne.

Vierailija
18/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, miehen kaveriporukan puolisot jostain syystä tykkäävät näistä ryhmistä,

ja jokaisesta illanistujaisesta täytyy perustaa oma ryhmä, jossa haipataan sisäpiiriläppää kuukausikaupalla ennen varsinaista iltaa.

Olen ulkopuolinen ja muualta muuttanut, ja ryhmässä tämä toisensa 10v ajalta tuntenut porukka muistelee bileitä jossain vuosia sitten,

ja etenkin erään kaverin vaimo oikein tykkää pyöritellä ryhmässä juttuja mielensä mukaan.

Mua ärsyttää olla ulkopuolinen ja jos kysyn jotain tai sanon väliin, mulle ei vastata ja ghostataan.

Olen systemaattisesti poistunut näistä ryhmistä, mutta kun siitäkin vedettiin herneet. Miks lähit ryhmästä?!

Noh, kun kesäkuusta syyskuuhun on pitkä aika ja mua ei kolmea kuukautta kiinnosta lukea teidän jengin menneiden muisteloita !

Lisäksi te järkkäätte aika tylsältä kuulostavat bileet, vodkasnapseja ja rapuja ei mielestäni tarvitse haipata kuukausia etukäteen, tai edes perustaa niille omaa ryhmää.

Olen ollut teidän kinkereissä ennenkin ja niissä ainoa viihdyke on ryypätä ittensä niin koomaan, että osa sammuu kylppäriin jo ilta yhdeltätoista.

Näitä juhlia te sitten muistelette näissä ryhmissänne🙄

Virallinen kantani on, että en tykkää whatsappryhmistä .

Kuulun vain yhteen, sisarusryhmäni, jossa käsitellään muistisairaan äitini asioita.

Vierailija
19/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska

ne ryhmät tuntuu poikkeuksetta olevan lähinnä vain huomionkipeiden "ekstroverttien" huomioh*rauksen väline, johon tuutataan jatkuvalla syötöllä jotain pashaa ja hassunhauskoja meemikuvia (mitvit nämä edes on!!?).  Eräänlaista vallankäyttöä siis:  mä jaan tällasta ja te joudutte sitä nyt katsomaan.

Näinpä. Jouduin tahtomattani tälläiseen ryhmään, lähinnä mieheni sukulaisia, ja oli ihan hirveää. En kehdannut poistuakaan, joten vaimensin ryhmän. "Onneksi" meille tuli riitaa mieheni kanssa ihan muusta asiasta, jolloin lopulta häivyin ryhmästä.

Niin tämä! Vallankäytöltä se tuntuu, meidän nelikymppisten kaveriporukassa erään miehen reilusti nuorempi vaimo tykkää perustella näitä ryhmiä ja dominoida keskustelua niissä, provosoida tarkoituksella vanhempia miehiä ja saada huomiota.

Myös illanistujaisissa tykkää olla keskipisteenä ja provosoi miehiä ihastelemaan hänen nuoruuttaan.

Kaikkien muiden vaimot ovat yli nelikymppisiä ja sukupolvea, joka ei ole kasvanut kännykkä kädessä.

Lisäksi ollaan kaikki aika korkeasti koulutettuja ja hyvissä viroissa, tuollainen huomioh***us on vaan kiusallista ja turhaa.

Meitä muita ei paljoa keskustelussa näy, tai ei se edes ole keskustelua, vaan turhaa länkytystä ja tämän nuoremman huomionkipeyttä.

Näissä ryhmissä keskustelevat vaan tää nuori vaimo ja jotkut miehet, on niin hauskaa läpändeerusta, että ihan läksin just parista ryhmästä.

Vierailija
20/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen enemmän aikuisia, ketkä haluavat olla näissä?