Kuinkakohan kauan suu on kipeänä viisauden hampaan poiston jälkeen?
Ei viitsis ihan tuhottomia määriä särkylääkettä näin raskaana ollessa syödä, mutta ei taas viitsisi tästä särystä kärsiä kovin pitkään, lähinnä jo siksikin etten ole pystynyt syömään mitään tänään aamupalan jälkeen. Hampaan poisto oli vaikea, jouduttiin osittamaan hammas moneen osaan, mutta ei kuulemma kaivamaan leukaluuta.
Kommentit (9)
pääsee sitten ehkä aamulla syömään jotain :)
a, nopeuttaa ja helpottaa paranemista huomattavasti, sanoo nainen, jolta on poistettu 4 viisaudenhammasta, joista 2 homeopatian avulla - pärjäsin jollain Para-en muista mitä, vauvaturvallisilla kipulääkkeillä ja kipu meni muutamassa päivässä.
Ilman homeopatiaa kipua oli vajaa viikko. Jos tulee tulehdus, voi mennä pitkään, mutta toivottavasti sulle ei tule.
Tsemppiä ja keksi jotain kivaa ajan kuluksi. (Mä kudoin ekalla kerralla 2 pipoa yhdessä päivässä, kun sattui koko ajan)
toi homepatia juttu, olisin varmaan aikasemminkin kysellyt jo itse operaatiosta, mutta tää tuli vähän äkkiä. Varasin hammaslääkärille paikkausajan eilen, säryn vuoksi, menin tänään ja lääkäri totesi että kannattaisiko ennenmin poistaa hammas kun on kyse viisaudenhampaasta kun alkaa paikkaamaan isoa reikää.
vaiheessa en vielä tiennyt olevani raskaana), mutta kun sitten hammaslääkäri kysäisi ennen leikkausta, että olenko raskaana, niin ei sitten tehnytkään leikkausta.
En nyt enää muista vedettiinkö sun hammas - leikkauksessa ehkä tulehdusriski on isompi. Mutta on sunkin suussa paljon räpelletty, kun on pilkottu hammas.
En nyt halua sua turhaan huolestuttaa, ei kai se tulehdus kovin usein tule, mulle ei kertaakaan.
nyt aloin sit miettimään sellasta että kuinka kauan tuolta hampaasta mahtaa tulla verta? (tai ikenestä siis) nyt mennyt kaheksan tuntia toimenpiteestä ja verta vaan tulee. Hampilääkäri kyllä sanoi että raskaana ollessa verenkierto on parempi ja että verta tulee enemmän. Mut en jotenkin uskalla syödä mitään kun on avohaava suussa. Voisitte keksiä mulle jotain helppoa syömistä =)
Mä ostin viisaudenhampausleikkauksen jälkeen turhaan jättipaketin särkylääkettä, koska ei ollut yhtään kipeä, korkeintaan arka. Ja ihan kunnon mylläystä suusssa tehtiin, kun useampi ommel tuli.
Vissiin aika yksilöllistä toi kipu, koska oon kuullu et joku on ollu useamman päivän kipeä.
varattuna, koska olin raskaana. Eli ei kai siinä tilanteessa enää ollut järkeä miettiä onko tilanne akuutti vai ei, nythän lääkäri sai vaan tauon keskellä päivää.
Vedetyt hampaat tokenivat vuorokaudessa, mutta leikkauksen jälkeen suu oli viikon kipeä ja söin vain soseita. Jogurttia, mehukeittoja, jäätelöä, makupaloja, jäähtynyttä keittoa... Kuumaa ei kannata syödä etteivät tikit sula.
Itse huuhtelin/desinfoin suuta Corsodyl -nimisellä aineella. En tiedä voiko sitä käyttää raskaana ollessa, mutta apteekista sitä saa ilman reseptiä. Hampaiden harjaus kunnolla oli nimittäin liian vaikeaa.
Jos vain jaksat niin vältä ruokaa, tai syö ainakin vain toisella puolella suuta, jottei poistokohtaan joutuisi ruoan murusia. Niistä voi syntyä tulehdus.
Ja suuta ei saa huuhdella, eikä verta saa kovasti syljeskellä, mieluummin valuttaa suusta ulos, jotta poistokohdan paranemisen kannalta tärkeä verihyytymä pääsee muodostumaan. Ja asetalisyyli-pitoisia särkylääkkeitä kannattaa välttää koska ne estävät veren hyytymistä.
Panadol olisi hyvä särkylääke ja eikös sitä saa raskaanakin käyttää.
Pikaisia paranemisia!
ja yhden päivän särki (toista ihan tolkuttomasti mut vaan sen yhden päivän)