Mihin maahan muuttaisit jos olisi pakko?
Kommentit (224)
Tosi moni maa kövis. Ei Intiaan siellä ei naisen ole hyvä asua.
Norjaan. Siellä voisi olla ihan mukavaa, kunhan oppisin ensin kieltä.
Ruotsi ja Norja kielitaito riittäisi.
Australia ilmaston takia.
Ruotsiin minäkin, ihailen Ruotsia ja ruotsalaisia.
Japani vois olla sopiva tämmöselle erakolle introvertille.
Ehkä Norjaan. Se on yksi vauraimmista, luonnoltaan upeimmista sekä sijainniltaan turvallisimmista maista. Lisäksi Pohjoismaa, joten kulttuurikin on ainakin omaan mieleeni.
Olen nuorena ollut Pohjois-Norjassa kesälomamatkalla. Muistan kauniin luonnon ja sen että kaupoissa oli kallista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olemme asuneet monessa maassa. Loppusijoituspaikaksi ottaisin mielelläni Kanadan, mutta sinne ei niin vain muuteta. Voi hyvin olla että eläköidymme Suomeen, jota on kuitenkin vaikea päihittää monessa asiassa. Varsinkin kun Nato-jäsenyyskin vielä tulee.
Jos osaisin kieltä ja olisi rahaa, niin jonnekin Välimeren maista: aurinkoinen sää, aurinkoiset ihmiset, hyvä ruoka ja kiinnostava ympäristö.
Jonnekin jossa palkasta jää käteen muutakin kuin luu. Suomessa verotetaan hengiltä.
No jos pakko olisi, niin sinne minne pakotetaan?
Varmaan Ruotsiin. Ei ole yhtä kuppausta autoilijoilta kuin Suomessa.
Toisaalta Saksa kiinnostaisi, muttei millään jaksaisi kieltä opetella :/
Japani muuten, mutta työkulttuuri on mitä on siellä ja aika hankala olisi varmaan 6-vuotiaalla lapsella opetella siihen kulttuuriin alussa, kun puheen viivästymää muutenkin.
Tarkemmin kun nyt ajattelee, niin Kanada ja jokin alue missä on enemmän suomalaisia muutenkin.
Norjaan. Pohjoismaa ja vauras sellainen. Kalatehtaillakin ansaitsee elantonsa niin ettei tarvitse tukia hakea elämiseensä.
Irlantiin, länsirannikolle. He jos vain rahaa olisi, niin muuttaisin. Olen siellä viettänyt jo paljon aikaa ja ystäviä on. En vain haluaisi heittäytyä eläviksi, pitäs pystyä sopimaan firman kanssa, että teen sieltä työt etänä. Teknisesti ja työn luonteen vuoksi se olisi mahdollista, mutta ei sieltä kerran viikossa töissä pistäydytä.
USA. Mua jotenkin kiehtoo. En mihinkään New Yorkiin haluaisi. Haluaisin tutustua moneen osavaltioon.
Vierailija kirjoitti:
No jos pakko olisi, niin sinne minne pakotetaan?
Varmaan Ruotsiin. Ei ole yhtä kuppausta autoilijoilta kuin Suomessa.
Toisaalta Saksa kiinnostaisi, muttei millään jaksaisi kieltä opetella :/
Japani muuten, mutta työkulttuuri on mitä on siellä ja aika hankala olisi varmaan 6-vuotiaalla lapsella opetella siihen kulttuuriin alussa, kun puheen viivästymää muutenkin.
Tarkemmin kun nyt ajattelee, niin Kanada ja jokin alue missä on enemmän suomalaisia muutenkin.
Japanissa on ok työkulttuuri jos ei ole toimistorotta. fyysisissä töissä pääsee aikaisin kotiin .
Itseäni kuitenkin kiehtoo elämä islannissa.
Ruotsiin olen halunnut jo pidempään ja ilman miestäni olisin varmasti jo muuttanutkin. Pidän kielestä ja hallitsen sen hyvin, sukulaisia ja kavereita asuu siellä sekä ammatissani tienaa siellä paljon paremmin kuin Suomessa.