Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiseni haluaa abortin, minä en

Vierailija
20.08.2022 |

Muistan kun joskus teini-iässä Jippiin Energyfoorumeilla ja lukion filosofiantunnilla tuli väiteltyä abortista. Jumalan olemassaolon lisäksi se tuntui olevan kiihkeimpiä väittelyiden aiheita. Aihe, joka nostaa tunteet pintaan. Oletan, että tämä ketju tekee saman.

Kumppanini tuli raskaaksi suojaamattoman seksin seurauksena. Minua tämä ei haittaa ja olen valmis isäksi. Itseasiassa minulle opetettiin kotona jo teinipoikana, että kun harrastat seksiä, sinun pitää ottaa huomioon, että nainen voi tulla siitä raskaaksi ja seksiä pitäisi harrastaa vasta kun hyväksyy tämän. Seksi on toiminto, minkä tarkoituksena on uusien ihmisten syntyminen. Ihminen itse on keksinyt tehdä siitä sosiaalista hupia. Harrastan seksiä vain jos nainen on sellainen, jonka katson olevan hyvä potentiaalinen äiti. Tästä syystä yhden yön jutut jäi kokematta.

Kumppanillani onkin eri näkemys asiasta. Hän säikähti raskautta ja totesi ettei ole valmis äidiksi, koska yliopisto on kesken, elämä menee pilalle, nuoruus jää elämättä ja mitälie. Hän on parikymppinen yliopisto-opiskelija, mielestäni biologisesti sopiva ikä tulla äidiksi, enkä ymmärrä mitä ihmeen biletystä se kuvittelee tarvitsevansa ennenkö perustaa perheen.
Aloin ymmärtää, että nyky-yhteiskunnassa ihmiset laitetaan kuvittelemaan, että seitsemän vuoden opinnot ja uran vakiinnuttaminen on tärkeämpää kuin perheen perustaminen. Perhe perustetaan kolmekymppisenä ja jänskätään onko raskaaksi tuleminen enää edes mahdollista. Tämä on jotenkin surullista. Kyllä uusi elämä on kaikki kaikessa ja opintoja voi aina jatkaa myöhemmin. Tämä järkeily ei auttanut naiseni kanssa, ja lopulta se meni siihen että naama punaisena huudetaan "naisen oikeudesta omaan kehoon".
Mitä minä voin sanoa tuohon? Muuta kuin että hänen sisällään on uusi tietoisuus jolla on yksilöllinen DNA-koodi, eli uusi ihminen. Se on oma ihmisensä, mutta jostain syystä naisilla on tapana kokea että se on osa omaa kehoa ja täten sen saa vetää pöntöstä alas. Ikävä fakta on se, että asia ajatellaan noin vain siksi, ettei tuntuisi niin pahalta tehdä abortti. Ihminen keksii vaikka mitä välttääkseen vastuun ja mielipahan. Mielestäni naiseni on ollut itseäni epäkypsempi eikä ole suhtautunut seksiin sen vaatimalla vakavuudella. Hän ei ole ottanut vastuuta kuten itse olen ottanut. Nyt tuleva lapseni maksaa hinnan tästä. No, toivotaan että kemistin tutkinto on sen arvoinen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen keho, naisen päätös.

Voit kirjoittaa vaikka romaanin, ei asia silti muutu

Vierailija
2/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei tämähän on tosi onnekas tilanne: kas kun sun ei tartte tehdä aborttia.

Mutta nainen saa tehdä jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle pätkääkään. Sitä paitsi sinulla ei ole mitään naista.

Vierailija
4/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sinä voit ottaa lapsen yksinhuoltajuuden ja kasvattaa lapsen yksin. Hänen ei tarvitse huolehtia mistään ja hän voi jatkaa opintojaan ja perustaa perheen sitten joskus jonkun toisen kanssa kun on itse valmis äidiksi.

Vierailija
5/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa.

Vierailija
6/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu kommentti. Kyllähän tuo asia ap:lle kuuluu, hänenKIN jälkeläisestä on nyt kyse.

Jos ap todella haluat isäksi, voisitko yrittää puhua kumppanillesi että voisit ottaa päävastuun lapsesta? Hän voisi jatkaa opintojaan yms ja sinä olisit hoitovapaalla lapsen kanssa.

Vierailija
7/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan äkkiä otat siemeniä talteen ja sitten ottamaan itsellesi oma kohtu, uskoisin että se on nykyään jo mahdollista. Sitten voit ihan itse nauttia raskauden hehkusta 9kk ja vauva-arjesta jne jne. Olet varmasti siihen valmis!

Vierailija
8/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi keskustella tällaisista asioista sen vastapuolen kanssa ennen kuin ryhtyy seksipuuhiin. 

Vierailija
9/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen näyttäisi raskaana ollessaan virtahevolle jos sikiö ei olisi osa naisen kehoa.

Vierailija
10/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi keskustella tällaisista asioista sen vastapuolen kanssa ennen kuin ryhtyy seksipuuhiin. 

Ei naisellakaan paljon päässä soi jos hyppää mukaan suojaamattomaan yhdyntään samalla kun pitää ajatusta lapsesta vastenmielisenä.

Vierailija
11/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, ehditte kyllä saada lapsia vielä myöhemminkin. Et varmaankaan halua että naisesi katkeroituu kun hukkasi nuoruutensa sinun vauvahaaveidesi takia? 5 vuotta voitte odottaa ihan hyvillä mielin! Sillä aikaa voit vaikka lukea biologian kirjoja, niin ehkä opit lisää naisen hedelmällisyydestä. Se ei suinkaan lopu kuin seinään naisen täytettyä 30v.

Vierailija
12/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on miehen lapsi, joten se on mitä suurimmissä määrin miehen päätös. Jos mies kieltää abortin, asiaa tulee käsitellä murhana.

Vierailija
13/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että sinä voit ottaa lapsen yksinhuoltajuuden ja kasvattaa lapsen yksin. Hänen ei tarvitse huolehtia mistään ja hän voi jatkaa opintojaan ja perustaa perheen sitten joskus jonkun toisen kanssa kun on itse valmis äidiksi.

On se raskaus ja synnytys kuitenkin aika raskas läpikäytäväksi vain siksi, että synnyttää lapsen, jonka antaa huollettavaksi miehelle, joka luulee haluavansa isäksi.

Vierailija
14/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen päätös viime kädessä. Vastentahtoinen raskaus ja äitiys on kidutusta. Jos haluat lapsia, etsi kumppani joka niitä haluaa myös.

Vierailija
15/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkolapsi ja nainen ei halua sitä. Ei voi mitään.

Vierailija
16/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa nainen tässä päättäisikin vain omasta kehostaan, mutta kun abortissa päättyy myös alkunsa saaneen ihmislapsen elämä. Tätä ei tunnu moni tajuavan, ja siksi se on valitettavasti Suomessakin laillista. Ap:lle yläpeukku, kun haluaa suojella ihmiselämää.

Toisen ihmisen sisällä elävällä ei ole oikeuksia. Ap:n olisi kannattanut puhua lisääntymishaluistaan etukäteen "kumppaninsa" kanssa.

Vierailija
17/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa nainen tässä päättäisikin vain omasta kehostaan, mutta kun abortissa päättyy myös alkunsa saaneen ihmislapsen elämä. Tätä ei tunnu moni tajuavan, ja siksi se on valitettavasti Suomessakin laillista. Ap:lle yläpeukku, kun haluaa suojella ihmiselämää.

Toisen ihmisen sisällä elävällä ei ole oikeuksia. Ap:n olisi kannattanut puhua lisääntymishaluistaan etukäteen "kumppaninsa" kanssa.

Missä on naisen vastuu? Miksei käyttänyt ehkäisyä, miksi suostui yhdyntään ilman ehkäisyä jos ajatus lapsen saamisesta on mahdoton?

Vierailija
18/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit pyytää, jos saat ostettua jostain vuokrakohdun johon siirrät tämän solumöykyn ja sitten maksatat ne kulut sillä vuokrakohdulla ja entiselle kumppanille, ja rupeat yh-isäksi. Sillä tavalla sinä sen vastuun otat. Nythän sinä haluat heittää sen koko vastuun naiselle.

Vierailija
19/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu kommentti. Kyllähän tuo asia ap:lle kuuluu, hänenKIN jälkeläisestä on nyt kyse.

Jos ap todella haluat isäksi, voisitko yrittää puhua kumppanillesi että voisit ottaa päävastuun lapsesta? Hän voisi jatkaa opintojaan yms ja sinä olisit hoitovapaalla lapsen kanssa.

Niin ja sitten mies ei otakaan päävastuuta. Kaikkea kun voi luvata.

Vierailija
20/32 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä äm.