Ihmisillä on ulkona päällä takkeja ja pitkälahkeisia housuja
Kuinka vilukissa pitää olla, ettei tarkene kevyemmissä vaatteissa kun ulkona on edelleen +24 astetta ja tuuli kuin lehmän henkäys.
Ja näitä näkyi äsken paljon. Osa oli lenkillä ja osa vissiin kauppareissulla..
Toisaalta jos tämä sää tuntuu noin viileältä/kylmältä niin sen kaipuun yli +30 asteen lämpötiloihin ymmärtää hieman paremmin.
Kommentit (54)
Mitä väliä.Joilain on huono kunto ja siksi huono verenkierto, eivät koskaan hikoa .Vaan helteelläkin palelevat!
Työpaikalla ilmastointi puhaltaa täysillä, niin ei mitään jakoa, että pystyisi pitämään mekkoja tai shortseja. Siksi pidän pitkiä housuja, mutta yleensä hihaton paita, jonka päällä on työpaikalla villapaita. Ei ole aikaa ruveta vaihtelemaan vaatetusta töihin tullessa ja lähtiessä.
Sandaalit eivät ole hyvät pitempiin kävelymatkoihin. Rannalla ihan ok.
naisilla näkee jopa pitkiä kalsareita (legginsejä). päällisvaatteet on sitten jätetty kotiin ehkä juuri lämpimien kelien vuoksi
Toi on kyllä hupaisa ilmiö. Jotkut ihmiset pukeutuu ihan kalenterin mukaan, riippumatta siitä mikä on vallitseva lämpötila. Jotkut ovat sitä mieltä että elokuussa pukeudutaan jo syksyyn ja vaihdetaan valkoviinistä punaviiniin, vaikka kesäkuukausihan elokuu on.
vuodenajan tavoilla kirjoitti:
Syksyllä syksyvaatteet päälle.
Ei vielä ole syksy, nyt on elokuu.
Hyväkuntoiselle ihmiselle ei tule kuuma ja hiki vaikka vähän lämpimämmälläkin kelillä olis kamppeita päällä. Ihmiskehon ona lämpötila on 35+. Suurimmalla osalla teistä on huono kunto jos pitkähihaisessa tulee kuuma tuollaisessa lämmössä kävellessä tai muuten vain toimiessa.
Itse olen niitä jotka ovat vaihtaneet jo pitkiin housuihin, eikä siitä ole sitten enää paluuta. On kyllä ollut sitten kuuma! Keväälläkin tosi iso kynnys vaihtaa kesähepeneisiin. Mutta jotenkin se tuntuu väärältä pitää vähäisiä vaatteita jos illat pimeitä ym syksyn merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla ilmastointi puhaltaa täysillä, niin ei mitään jakoa, että pystyisi pitämään mekkoja tai shortseja. Siksi pidän pitkiä housuja, mutta yleensä hihaton paita, jonka päällä on työpaikalla villapaita. Ei ole aikaa ruveta vaihtelemaan vaatetusta töihin tullessa ja lähtiessä.
Sandaalit eivät ole hyvät pitempiin kävelymatkoihin. Rannalla ihan ok.
Sama juttu. Töihin on pakko pukeutua lämpimämmin, ei pärjää paljain säärin ja käsivarsin. Toinen juttu on ruokakaupat, jotka ovat nykyään niin hemmetin kylmiä, että ei siellä pysty missään hepenissä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä hupaisa ilmiö. Jotkut ihmiset pukeutuu ihan kalenterin mukaan, riippumatta siitä mikä on vallitseva lämpötila. Jotkut ovat sitä mieltä että elokuussa pukeudutaan jo syksyyn ja vaihdetaan valkoviinistä punaviiniin, vaikka kesäkuukausihan elokuu on.
Samoin toukokuussa on aina porukkaa jo topeissa ja paljain säärin, vaikka olisi 12 astetta.
Jotkut katsovat ainoastaan kalenterista miten pukeutua. Itseäni huvittaa vieläkin kun jonain leutona talvena oli marraskuussa kymmenen astetta lämmintä ja jotkut mammat kulki pipot syvällä päässä sekä vielä keskenään paheksuivat kovaan ääneen pipottomuuttani. Vaikka oli kymmenen plusastetta ja tyyntä!
Lisäksi jos on melkein koko päivän viileäksi ilmastoidussa tilassa ei ehdi tulla kuuma parissa tunnissa. Ei helle ole mikään ongelma ulkona vaan sisätiloissa ja etenkin öisin.
vuodenajan tavoilla kirjoitti:
Syksyllä syksyvaatteet päälle.
Elokuu on vuoden toisiksi lämpimin kuukausi. Eli milloin se kesä sitten on, jos nyt on muka syksy?
Käykää tilaamassa
Juuri kastelin kukkapenkit ja hiki valui. Tämä Vantaalla. Hiostava keli, vaikka taivas pilvessä. Pyörtyisin, jos päällä olisi pitkähihaista tai pitkät housut. Minä tarkenen pakkasiin saakka ohuissa vaatteissa. Sisareni pukeutuu heti paksuihin vaatteisiin, kun lämpötila laskee +15.🥵
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoiselle ihmiselle ei tule kuuma ja hiki vaikka vähän lämpimämmälläkin kelillä olis kamppeita päällä. Ihmiskehon ona lämpötila on 35+. Suurimmalla osalla teistä on huono kunto jos pitkähihaisessa tulee kuuma tuollaisessa lämmössä kävellessä tai muuten vain toimiessa.
Ai jaa. Minä kyllä tunnen huippukuntoisen urheilijan, joka hikoilee lähes yhtä paljon kuin minäkin. Ja minä olen kyllä huonokuntoinen ja ylipainoinen. Kuitenkaan jotkut huonokuntoiset ja ylipainoiset kaverini eivät vaikuta hikoilevan puoliksikaan niin paljon kuin tuo huippukuntoinen urheilija. On se jännää kuinka erilaisia me olemme.
mistä semmoisen pukeutumiskalenterin löytää.
Shortsit ovat ainakin miehellä naurettavan näköiset. Tekevät pellen näköiseksi. Typerää vaikutelmaa lisäävät parta, aurinkoladit ja lippalakki. Näitä naurettavia "kesämiehiä" on Suomi nyt pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Sortsit eivät ole aikuisten asu.
Ostin omani aikuisten osastolta.
T: sortsimies
Minä pidän aina pitkiä housuja tai pitkää mekkoa vähintään oli miten kuuma tahansa. Jaloissani niin pahoja arpia etten halua kenenkään niitä näkevän. Onneksi on sentään materiaaleja jotka sopivat kesäaikaan.
Itse taas hikoilen paljon ja jos pitäisi esimerkiksi pitkiä housuja, niin ne olisi pian ihan hiestä jalkoihin kiinni liimautuneet. Shortseissa saa sentään pientä ilmavirtaa iholle, eikä hikoile ihan yhtä paljon.