Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä tyrkyttää viinaa sosiaalisissa tilanteissa

Vierailija
20.08.2022 |

Olemme tunteneet useamman vuoden ja hän tietää minun olevan introvertti, joka ei viihdy isossa porukassa. En myösään juuri käytä alkoholia.
Jos esim. ennen jotain tapahtumaa tapaamme hänen tuttujaan ja olen ahdistunut, hän tuputtaa minulle koko illan viinaa "että on rennompi olla". Koko ilta menee niin, että hän tyrkyttää alkoholia tai huikkailee "sano jos haluat jotain". Mikäs sen parempi keino sosiaalisten tilanteiden jännittämiseen, kuin alkaa lääkitä viinalla.
Ärsyttää niin että oli pakko purkaa ajatuksia tänne. Miten saan hänet hyväksymään minut tällaisena kuin olen. Osaisimpa sanoa jotain nasevaa hänelle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä seurustelet hänen kanssaan jos et koe itseäsi hyväksytyksi?

Vierailija
2/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä seurustelet hänen kanssaan jos et koe itseäsi hyväksytyksi?

Hyvä kysymys. Hänessä on ehdottomasti enemmän hyviä puolia ja meillä on todella hauskaa kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmo?

Vierailija
4/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmisessä on kaksi puolta. Sinun kanssasi toisenlainen ja ystävien kanssa toisenlainen. Kumpi puoli mahtaa olla teatteria?

Vierailija
5/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmo?

Hänellä ei ole mielestään alkoholiongelmaa.

Vierailija
6/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmisessä on kaksi puolta. Sinun kanssasi toisenlainen ja ystävien kanssa toisenlainen. Kumpi puoli mahtaa olla teatteria?

Samanlainen on kaikkien seurassa, mutta haluaisin ilmeisesti, että olisin sosiaalisempi tai rennompi tilanteissa.

Vierailija
7/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sitä miettimistä.

Meitä on moneksi.

https://static.wikia.nocookie.net/comicbookuniverse/images/3/38/Two-Fac…

Vierailija
8/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä miettimistä.

Meitä on moneksi.

https://static.wikia.nocookie.net/comicbookuniverse/images/3/38/Two-Fac…

Mitä linkissä? En uskalla avata.

Vierailija
9/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ole mitään väärää. Ja mitä asialle voisi edes tehdä? Hänen pitäisi istua vain sinun kanssaan jossain nurkassa hoitamassa ahdistuneisuuttasi? Olen itsekkin introvertti ja pahasti sosiaalisten tilanteiden pelkoinen ahdistushäiriöinen. Ehkä kaikkiin tilanteisiin ei vaan pidä mennä jos ne ei itselle sovi ja ärsyttää tai ahdistaa liikaa. Hänhän on huomaavainen kun huolehtii siitä haluatko jotain. Kaikilla ei todellakaan ole edes tuollaista ystävää.

Vierailija
10/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa ole mitään väärää. Ja mitä asialle voisi edes tehdä? Hänen pitäisi istua vain sinun kanssaan jossain nurkassa hoitamassa ahdistuneisuuttasi? Olen itsekkin introvertti ja pahasti sosiaalisten tilanteiden pelkoinen ahdistushäiriöinen. Ehkä kaikkiin tilanteisiin ei vaan pidä mennä jos ne ei itselle sovi ja ärsyttää tai ahdistaa liikaa. Hänhän on huomaavainen kun huolehtii siitä haluatko jotain. Kaikilla ei todellakaan ole edes tuollaista ystävää.

En minä vaadi mitään muuta kuin ettei tyrkyttäisi koko ajan viinaa. Mielestäni en tunge kamalasti sosiaalisiin tilanteisiin jos käyn muutaman kerran vuodessa keikoilla.

Vierailija
11/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen ystävä. Illanviettoon mennessä juotti aika ihan hirveään känniin. Näin sai pelattua minut pois kaikista peleistä. Olin sitte joku olkatuki kun tämä halusi riekkua ympäri baareja.

Vierailija
12/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapeutti tulkkaamaan? Alkoholi ei tee kaikille hyvää. Ei ole pakko mennä illanviettoihin tai tapahtumiin. Entä jos olet kotona tms. Ovatko ne ihmiset sen arvoisia että pitää olla joka kissanristiäisessä mukana, ehkä et halua olla niissä. Oletteko miehen kanssa liian erilaisia parisuhteessa vai samat arvot, tavoitteet. Entä esimerkki tuleville lapsille (eivät kaikki tee tosin lapsia), jos isä työntää viinoja ihmisille? Vai onko se vähäistä. Pahimmillaan olisit jo miltei alkoholisti jos olisit ottanut kaiken sen viinan mitä mies tarjoaa tai haima poksahtaisi? Onko se vastuullista mieheltä. Nuorena moni ei ole kauhean rento, ehkä myöhemmin saavuttaa sen. Mies voisi hyväksyä tai ymmärtää sinua paremmin?

Vierailija
13/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä vaihtaa seuraa tai vaan kestää jos ei pyynnöistä huolimatta lopeta sinulle tarjoilua.

Vierailija
14/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariterapeutti tulkkaamaan? Alkoholi ei tee kaikille hyvää. Ei ole pakko mennä illanviettoihin tai tapahtumiin. Entä jos olet kotona tms. Ovatko ne ihmiset sen arvoisia että pitää olla joka kissanristiäisessä mukana, ehkä et halua olla niissä. Oletteko miehen kanssa liian erilaisia parisuhteessa vai samat arvot, tavoitteet. Entä esimerkki tuleville lapsille (eivät kaikki tee tosin lapsia), jos isä työntää viinoja ihmisille? Vai onko se vähäistä. Pahimmillaan olisit jo miltei alkoholisti jos olisit ottanut kaiken sen viinan mitä mies tarjoaa tai haima poksahtaisi? Onko se vastuullista mieheltä. Nuorena moni ei ole kauhean rento, ehkä myöhemmin saavuttaa sen. Mies voisi hyväksyä tai ymmärtää sinua paremmin?

Kiitos. Tämä oli ensimmäinen asiallinen ja analysoiva kommentti.

Olen hyvin harvoin miehen mukana iltaa viettämässä, sillä yksinkertaisesti minulla on hauskempaa kotona esim. musiikkia kuunnellessa. Lapsia emme aio hankkia.

Juurikin se häiritsee, että mies ei edes tunnu kunnioittavan sitä, etten välitä käyttää alkoholia, saati lääkitä sillä yhtään mitään. Olen ylpeä siitä, että olen pienestä asti ollut toisinaan kovinkin ahdistunut ja selvinnyt hyvin ilman alkoholia.

Vierailija
15/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen on kaikkien seurassa, mutta haluaisin ilmeisesti, että olisin sosiaalisempi tai rennompi tilanteissa.

Ei se ap:n sosiaalisuutta tai itseluottamusta lisää kun miesystävä nostaa hänestä tuon henkilökohtaisen asian tikun nokkaan luiden kuullen. Tuo asia pitäs puhua ja keskustella jo kahdestaan ollessa valmiiksi, eikä muiden kuullen.

Vierailija
16/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ap:n sosiaalisuutta tai itseluottamusta lisää kun miesystävä nostaa hänestä tuon henkilökohtaisen asian tikun nokkaan luiden kuullen. Tuo asia pitäs puhua ja keskustella jo kahdestaan ollessa valmiiksi, eikä muiden kuullen.

Korjaan...muiden,, ei luiden

Vierailija
17/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä vähän samanlainen roolijako eli mies nauttii sosiaalisista tilanteista ja itse olen ahdistuva introvertti. Eipä tämä ole koskaan mikään ongelma ollut. Mies on hyväksynyt mut tällaisena. Alkoa en käytä.

Mies käy bileissä/festareilla melko paljon edelleen, itse juon kotona kahvia. Näin kärjistetysti. Kuulostaa ehkä vähän tylsältä mun elämä, mutta en kertakaikkiaan kaipaa yhtään mitään äksöniä ikinä.

Yhdessä oltu yli 20 vuotta. Suhteen alussa mietin usein, ollaankohan liian erilaisia, mutta hyvin tämä aika on mennyt. Nuorempana toki kävin enemmän riennoissa, nyt olen melkein aina vaan kotona ja onnellinen, kun ei tarvitse esittää sosiaalisempaa mitä on. Meillä myös 2 lasta, teini-iässä jo. Vanhempi tullut isäänsä, on kaikissa sosiaalisissa tilanteissa kuin kotonaan, nuorempi on ehkä enemmän minun kaltainen, viihtyy itsekseen.

Kyllä jokainen saa olla semmoinen kun on. Mutta sitten jos toinen arvostelee/jopa halveksuu toisen luonnetta, niin sellainen ei ole enää tervettä. Sellaisesta suhteesta lähtisin.

Vierailija
18/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkää viinamiehistä ja siksi sinä olet sen kanssa. Ei kelpaa suht raitis mies naisille se on nähty jo monta kertaa.

Vierailija
19/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Naiset tykkää viinamiehistä ja siksi sinä olet sen kanssa. Ei kelpaa suht raitis mies naisille se on nähty jo monta kertaa.

Saispa jostain raittiin miehen. Eipä ole näkynyt.

Vierailija
20/24 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samanlainen ystävä. Illanviettoon mennessä juotti aika ihan hirveään känniin. Näin sai pelattua minut pois kaikista peleistä. Olin sitte joku olkatuki kun tämä halusi riekkua ympäri baareja.

Kuulostaa enemmän vihahenkilöltä kuin ystävältä. Miksi vietät aikaasi tuollaisen seurassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä