Muita pitkässä avioliitossa olevia? Meillä tuli 35 vuotta kimpassa 13.3.2022 (päivämärä on tärkeä, että mies sen muistaa - minä en)
Usein täällä näkee, että 'jätä se sika'.
Kannattaa kuitenkin miettiä, että mitä se sika ajattelee ja pohtia yhdessä asioita.
Kommentit (47)
Kuukausi sitten tuli 44 v yhdessä.
36v yhdessä, joista naimissa 28v.
Ja yhdelle kysyjälle, että kuinka vanhoja mummeleita ollaan, niin täällä 51v.
Vierailija kirjoitti:
Öööh, siis MITEN VANHOJA MUMMELEITA TÄÄLLÄ OIKEIN PYÖRII?
Mietipä sitä, tämä ei ole sopiva paikka nuorisolle. Pitkiä liittoja syntyy, kun tavataan nuorena eli mekin tapasimme parikymppisinä, nyt yhdessä 33 vuotta eli olen 50+, ehkä äitisi ikäinen.
Naimisissa 53 vuotta, minulla ikää 76, enkä suostu vielä olemaan mummeli, ajelen edelleen päivisin Vespalla, sadepäivinä autolla. Mummeliksi minä en tule, virtaa on vielä monen nuoremmankin verran. Omakotitalon kaikki työt teen minä, aviomies on invalidi. Miksi joku ihmettelee meitä ikäihmisiä mummeleiksi.
Täällä 25 vuotta yhteistä taivalta takana. Vuosi yhteistä asuntolainaa.
27 vuotta. 18v olin kun tapasin tämän ihastuttavan kultakimpaleen, on ollut myötä- ja vastoinkäymisiä ja niistä selvitty.
Yhdessä reilut 32 vuotta,naimisissa 29 vuotta. Ihana,onnellinen liitto kaikin puolin. Olemme 56-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Naimisissa 53 vuotta, minulla ikää 76, enkä suostu vielä olemaan mummeli, ajelen edelleen päivisin Vespalla, sadepäivinä autolla. Mummeliksi minä en tule, virtaa on vielä monen nuoremmankin verran. Omakotitalon kaikki työt teen minä, aviomies on invalidi. Miksi joku ihmettelee meitä ikäihmisiä mummeleiksi.
Kuulostat hyvältä tyypiltä. Itselläni on ikää saman verran kuin teidän avioliitollanne. Tänään tein testin, jonka oli määrä kertoa, mihin ikäryhmään kuulun ajatusmaailmaltani. Vastaus oli: 15-29v.
Elämäänsä voi uudistaa muullakin tapaa kuin kumppania vaihtamalla. Ja mihin on tyytyväinen, sitä ei tarvitse muuttaa.
No mutta tuntuuko se vuosikymmeniä kestänyt suhde pitkältä suhteelta?
Itse ainakin ihmettelen, miten jollain voi olla ollut monta pitkää parisuhdetta, kun oma 25 vuotta kestänyt suhde ei tunnu ollenkaan pitkältä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näiltä oteta ajokorttia ja moottorikulkupelejä pois? Vammauttavat sekä itsensä että muut, huhuh! Pitäisi olla automaatio että yli 70-vuotias ei voi saada mitään ajokorttia eikä voi omistaa mitään moottorikulkupelejä. Kun 70 v tulee mittariin, poliisi hakee kortin pois ja jos ei ole myynyt hallussaan olleita kulkuvälineitä, niin ne takavarikoidaan valtiolle.
Meillä on täällä esitettyihin verrattuna lyhyt suhde, mutta ikään suhteutettuna pitkä. Reilu 22v yhdessä, ikää alle 40v
Ja tosiaan tuo mitä joku ihmetteli, että miten voi olla monta pitkää parisuhdetta joillakin, kun itse en koe, että suhteeni olisi erityisen pitkä.
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuntuuko se vuosikymmeniä kestänyt suhde pitkältä suhteelta?
Itse ainakin ihmettelen, miten jollain voi olla ollut monta pitkää parisuhdetta, kun oma 25 vuotta kestänyt suhde ei tunnu ollenkaan pitkältä.
Kysy siltä mieheltä. Se on todennäköisesti aivan kypsä vuosien kälätykseen mutta ei saa suunvuoroa sanoakseen sen. Lopulta vaan häipyy, kuten tuolla ketjussa jo jonkun mies oli tehnyt.
Miksi se päivämäärä pitää muistaa? Aina noita ihme muistisääntöjä ja kaikki tunkevat samana päivänä vihille.
Meille tuli tänä vuonna 34 vuotta avioliitossa täyteen.
N57.
Yli 30 v yhdessä:) Paljon mahtuu tohon. Ylä- ja alamäkiä. Ei kyl vaihdetakuka tietää;) Kun 50 kriisistä selvittiin, siis kummallakin omat sekoilut. Nyt vaan paranee. On elämä ihmeellistä ja sit ihanaa. Ihan kuulostaa elämältä. Tsemppiä kaikille. Rakkauden voi löytää uudestaan. Uskokaan vaan.
27 vuotta yhdessä. Hyvin menee, mutta mistä sitä koskaan elämässä tietää, mitä tulevaisuus tuo. Molempien vanhemmat ovat myös olleet naimisissa parikymppisistä asti. Ei ole ollut lähipiirissäkään paljon eroja. Ei kaivata sellaisia seikkailuja, joita puolison kanssa ei voi harrastaa.
Me ollaan oltu yhdessä 25 vuotta, naimisissa vähän vajaa 20.
N45
43 vuotta yhdessä, 35 vuotta aviossa, 3 lasta, 5 lastenlasta, tiivis ja hyvin toimeen tuleva perheyhteisö. Elämä on ollut täyttä, monipuolista ja hyvää, vaikka todella vaikeita jaksojakin vastoinkäymisineen ollut seassa.
Ihan hienoa kuulla pitkistä suhteista, kun erot aika hehkutusta. Kyllä pitkään suhteeseen mahtuu paljon. Onneksi on tällainenkin palsta missä on paljon positiivistä ja hyvää pitkistä suhteista. Meillä kumpikin on aina joustanut omasta hyvästä yhteisen hyvän eteen
33 vuotta naimisissa sitä ennen pari vuotta yhdessäasumista. Tuntuu, kuin olisi vasta tavattu, olemme edelleen kiinnostuneita toisistamme, kunnioitamme, rakastamme jne .