Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kanta-kiellot menettävät merkityksensä 1.1. kun hyvinvontialueet aloittavat!

Vierailija
20.08.2022 |

Yksityisen pystyy vielä kieltämään ainakin toistaiseksi mutta 1.1.2023 lähtien terveyskeskukset ja erikoissairaanhoito ovat yhtä = sama potilastietojärjestelmä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosit näkyy joka tapauksessa jo heti ensimmäisellä aukeamalla, kun tiedot avaa. Eli lukevat siinä allekkain. Esim.verenpainetauti, alkoholin haitallinen käyttö, depressio, kilpirauhasen vajaatoiminta jne... Ne näkee ihan jokainen, jos potilaan lehden vain avaa.

Vierailija
22/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää potilaan oikeusturvan kannalta. En minä halua, että joku utelias Sari Sairaanhoitaja käy lukemassa sivukaupalla mun traumoista, kun olen tullut vaikka näyttämään luomea vastaanotolle. Ei se kuulu hänelle millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jossain kunnassa terveyspalvelut ole ostettu joltain yksityispörriäiseltä? 

Mitenhän heillä tapahtuu tämä tiedonkulku nyt ja jatkossa...

Vierailija
24/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi sinua hoitavat ihmiset eivät tarvitsisi tietoa aiemmista sairauksistasi ja lääkkeistäsi?

Koska esim psykiatrin kanssa käymät luottamukselliset keskustelut eivät kuulu esim gynekologille.

Ei se gynekologi ehdi eikä ole edes kiinnostunut lukemaan psykiatrian tekstejäsi.

No minun psykiatrian tekstit luki jopa fysioterapeutti :D että ei taida kovin kiire olla siellä hoitotyössä. Olo oli kyllä raiskattu sen jälkeen,.

Vierailija
25/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi sinua hoitavat ihmiset eivät tarvitsisi tietoa aiemmista sairauksistasi ja lääkkeistäsi?

Koska esim psykiatrin kanssa käymät luottamukselliset keskustelut eivät kuulu esim gynekologille.

Minusta gynekologin kirjoitukset kuuluvat psykiatrille.

Vierailija
26/26 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta gynekologin kirjoitukset kuuluvat psykiatrille.

No ei todella kuulu. Potilaalla on myös oikeus intimiteettiin.