Miksi epäonnistuit elämässä ja olet siinä jamassa kuin nyt olet?
Mikä meni pieleen? Rakastettu lapsi olit kuitenkin sinäkin. Itseäsi voit vain syyttää, että et ollut aktiivinen silloin kuin piti, teit vääriä valintoja elämän käännekohdissa ja elintapasi vauhdittivat karmeaa alamäkeäsi. Katso itseäsi peilistä ja näet siinä syyn nykyiseen olotilaasi. Sinä onneton kurja. Sinä.
Pirkko
Kommentit (54)
Erehdyin perheellistymään. Periaatteessa minulla on kaikki keskiluokka+ elämän kuviot kunnossa ja tienestit kohdallaan, mutta tämä pelleily ei vaan ole minua varten.
Vielä pari vuotta ja oma elämä takaisin. Se ei tuota takaisin tuhlattuja 25 vuotta, mutt ainakin loppuelämäksi vapaus ja vastuu vain itsestäni. Täältä tullaan Ivalo...
Vierailija kirjoitti:
Nunna kirjoitti:
En ole epäonnistunut. Opiskelin ktm:ksi, olen töissä talousjohtajana, onnellisesti naimisissa ja edelleen hyvännäköinen ja hoikka 39v nainen. Lapsia en ole halunnut, mutta halusin koiran ja sen sain, pidän siitä hyvää huolta ja lenkkeilen, harrastan lukemista ja ratsastusta. Minulla on myös hyviä ystäviä, joiden kanssa on kiva viettää aikaa. Elämäntapani ovat terveet.
Mikä noista listaamistasi asioista todistaa, ettet ole epäonnistunut?
Sehän riippuu siitä, mitä on yrittänyt. Harva vahingossa opiskelee yliopistotutkinnon tai menee naimisiin.
Sain kaiken, mitä yritin, silloinhan on onnistunut.
Jos yrittää olla alkoholista ja työtön ja päätyy sellaiseksi, silloinhan on onnistunut eiköstä vain.
Nunna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nunna kirjoitti:
En ole epäonnistunut. Opiskelin ktm:ksi, olen töissä talousjohtajana, onnellisesti naimisissa ja edelleen hyvännäköinen ja hoikka 39v nainen. Lapsia en ole halunnut, mutta halusin koiran ja sen sain, pidän siitä hyvää huolta ja lenkkeilen, harrastan lukemista ja ratsastusta. Minulla on myös hyviä ystäviä, joiden kanssa on kiva viettää aikaa. Elämäntapani ovat terveet.
Kato sä ap itseäsi peiliin jos kerran harmittaa. Ei ole myöhäistä muuttaa suuntaa.
MIssä kohtaa olet onnistunut? Sulla ei ole mitään todellista kuten perhe.
Onhan mulla perhe, vanhemmat, isovanhemmat yhä elossa ja 3 sisarusta sekä heidän lapsensa ja kummilapset. Olisin varmaan saanut lapsia ja saattaisin yhä saada, jos haluaisin. En halua. Sain kaiken, mitä yritin saada ja hyvällä onnella sekä elämäntavoilla olen terve.
Et voi enää saada jollei jo ole kiinteä suhde ja se kumppanikin halukas nyt heti tekemään lapsen. Olet jo lapsensaannin kannalta riski-iässä. Voi tulla vammainen lapsi tai keskenmeno. Sukulaiset ei ole perhe. Ilmeisesti et tiedä mikä on perhe. Ikävä yllätys varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Nepsy-oireiluani ei tajuttu tarpeeksi ajoissa ja hoitamattomana olen oireiden vietävänä ja ilman lääkitystä ajautunut henkiseen umpikujaan. Laittomien päihteiden käytön vuoksi en saa edes lääkitystä. Toivo järkevään elämään on menetetty ja usko systeemiin ei palaudu enää koskaan.
Lohdutuksen sana, ei sitä apua saa edes päihteettömänä, jos on syrjäytynyt.
Masennuin vakavasti 12-vuotiaana. Olihan se näin jälkikäteen ajateltuna aika huono päätös. Sori siitä.
Siiiksi koska tässä maassa raha ja vallta on jaettu jo neuvosto aikoihin ja ruotsiin aatelissuvun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Siiiksi koska tässä maassa raha ja vallta on jaettu jo neuvosto aikoihin ja ruotsiin aatelissuvun aikaan.
Tuliisi olla eri kategorioiita enemmän. Esim vaikka suomalaiinen huippu urheilija treeenaisi kuinka paljon niin ei koskaan pärjäiisi esiim usaiin boltillle.
Keksityin väärään asiaan. Olisi pitänyt lopettaa parisuhde ja keskittyä oman elämän rakentamiseen sen sijaan että luulin se olevan tärkeää että pysytään yhdessä kun lapsetkin ja kaikki.
Se perinteinen: jäi nainen löytymättä. Tuloksena syrjäytyminen vähän kaikesta, kun se elämää kantava voima puuttuu.
Sairaus, jota ei diagnosoitu noin 30 vuoteen. Lisäksi tajusin hetki sitten, että pitänee hakeutua adhd-testeihin. Älyä riittää, mutta aivot ovat ihan munakokkelia, eli vaikeaa keskittyä yhteen asiaan.
En ole ollut mitenkään rakastettu. Omillaan pärjäävä nepsy olin suurimman osan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskiinkertaisuuksista tulee kenraaleja.
Vierailija kirjoitti:
Se perinteinen: jäi nainen löytymättä. Tuloksena syrjäytyminen vähän kaikesta, kun se elämää kantava voima puuttuu.
Ihan hirveää soopaa. Ei ihme ettei ketään löydy koska kukaan ei halua kantaa toista ihmistä taakkanaan. Jokainen kantaa itse itsensä.
Puhut itsestäsi vai? Olisithan sä voinut vaikuttaa elämäsi kulkuun, ja voinet vieläkin tehdä niin.
En ole epäonnistunut, päinvastoin.
Mutta kaikki lapset ei todellakaan ole rakastettuja. En ollut itsekään, ja vasta keski-iän kynnyksellä olen pystynyt sen asian käsittelemään. On todella vahingollista ylläpitää tuollaisia myyttejä. Kaikki vanhemmat ei rakasta lapsiaan. On paljon ihmisiä, joiden ei pitäisi koskaan lisääntyä.
En saanut tukea ja kannustusta silloin teininä kun olisin sitä eniten tarvinnut. Liika ujous ja ulkonäköongelmat. Sosiaalisten tilanteiden pelko pitkälle varhaisaikuisuuteen. Juuri se aika, kun olisi pitänyt opiskella ja hankkia ne ensimmäiset työpaikat meni minulta ikään kuin ohi. Myöhemmin opiskelu alalle joka ei työllistänyt. Onhan näitä syitä.
Onhan mulla perhe, vanhemmat, isovanhemmat yhä elossa ja 3 sisarusta sekä heidän lapsensa ja kummilapset. Olisin varmaan saanut lapsia ja saattaisin yhä saada, jos haluaisin. En halua. Sain kaiken, mitä yritin saada ja hyvällä onnella sekä elämäntavoilla olen terve.