Vihreät: Valtio takaa pienituloisten sähköauto-lainat
Ei hyvää päivää. Mitä tuo auttaa, mikä on logiikka?
Täytyyhän laina maksaa kuitenkin, jos lainan maksuun ei ole rahoja, ei lainaa voi ottaa.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on maailman huonoin sijoitus. Arvo puolittuu jo ajaessa liikkeen pihalta ulos.
99% ihmisistä ei hanki autoa sijoitusmielessä, vaan koska sille on käyttöarvoa.
Silloinpa siihen ei yli kahta tonnia kannata tuhlata.
Takauksen puute tuskin on pienituloisilla se suurin lainan saannin este. Pankki ei myönnä lainaa kun katsoo ettei henkilöllä ole kykyä huolehtia lainan takaisinmaksusta. Ei siis ole tuloja, joista maksaa lyhennykset. Mitä siinä tilanteessa hyödyttää valtion takaus? Takauksella ei voi maksaa lyhennyksiä tai muita auton kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Valtio omistaa kohta melkoisen määrän lunastettuja sähköautoja😀
Ehkä se on tarkoituskin. Voivat sitten vuokrata meille käyttöoikeuksia itse lähes kokonaan maksamiimme autoihin... 🤔
You own nothing...
Ei sähköautokaan ole mikään ekoteko. Luuletteko, että ne syntyvät tyhjästä?
Minä en ota velkaa. Opintolainaa joudun edelleen maksamaan takaisin. Se pakotettiin ottamaan valtion toimesta.
Pienituloinen on varmaan 1500 euroa kuukaudessa jos keskipalkka on 3000 euroa kuukaudessa. En sitten tiedä minkälaisia sähköautoja tuolla palkalla ostaa. Käsittääkseni halvin sähköauto taitaa maksaa jotain 20000 euroa eli ei ihan vähän.
Kuinka moni pienituloinen ostaa uuden auton? Mun tuttavista uusia autoja ostelee lähinnä ylempi keskiluokka, muut ajaa käytetyillä. Ja pienituloisimmilla ei ole autoa ollenkaan, heillä on monta tärkeämpää rahareikää jonossa ennen auton ostoa.
Sitten on myös täysin vastuuttomia lainaajia. Joku ostaa auton valtion takauksella ja myy sen jossain Puolassa käteisellä eteenpäin, sekä ryyppää rahat.
Ei haittaa, kun valtio takaa. On näitä opintolainaajissakin ihan omassa tuttavapiirissä ollut.
Kyllä se valtio tosiaan maksaa takauksen, jos on ihan täysin renttu kyseessä.
Vihreät ei petä, postmoderni logiikka vie yhä uusille next leveleille.
Minun on ikävä vuotta 2019. Olen ateisti, mutta aamukahvilla sitä on alkanut rukoilla että ei enempää tätä
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ei petä, postmoderni logiikka vie yhä uusille next leveleille.
Niin, valtio takaa lainat ja luottotappiota ei tule kun vain uskotaan ihmisen hyvyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Takauksen puute tuskin on pienituloisilla se suurin lainan saannin este. Pankki ei myönnä lainaa kun katsoo ettei henkilöllä ole kykyä huolehtia lainan takaisinmaksusta. Ei siis ole tuloja, joista maksaa lyhennykset. Mitä siinä tilanteessa hyödyttää valtion takaus? Takauksella ei voi maksaa lyhennyksiä tai muita auton kuluja.
Tämä. Pankeilla on ihan järkevä syy olla antamatta lainaa. Maksukyky. Vihervasemmiston mielestä pankit on aina niitä pahiksia, ne ei anna lainaa tai ne antaa liikaa lainaa ja ne kehtaavat vielä pyytää lainaamisen rahoja takaisin ja sitten kun ne kaatuvat, silloin ne pahoja ovatkin, eivät ole pitäneet huolta lainoistaan, vaan ovat holtittomasti jakaneet rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on maailman huonoin sijoitus. Arvo puolittuu jo ajaessa liikkeen pihalta ulos.
Ehkä ei kannattaisikaan, mutta jos joutuu työmatkojen takia autossa paljon aikaa viettämään, niin on se vaan mukavampi ajaa pari vuotta vanhalla Mersulla, kuin parin tonnin pommilla.
Minä en tiennyt että.auton joutuu velka rahalla hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannattaisikaan, mutta jos joutuu työmatkojen takia autossa paljon aikaa viettämään, niin on se vaan mukavampi ajaa pari vuotta vanhalla Mersulla, kuin parin tonnin pommilla.
Just tossa tuli 900€ volkkarilla ajettua 7 vuotta työmatkat ja perille vei varmemmin kuin ne pari vuotta vanhat, joissa ns. kalliit kilometrit vasta alkoivat takuun loputtua. Aina on satojen eurojen anturit ja boksit ruvella ja merkkiliike veloittaa 100€/h työstä, jossa puolet on valohoitoa.
Jos halpis leipoo niin pahasti ettei omin avuin saa korjattua, niin sitten vie romuksi ja ostaa uuden. Katsos kun sillä uuden turhakkeen hinnalla saa vaikka loppuelämän halpikset ja rahaa jää vielä roppakaupalla säästöönkin.
Jos minä saisin lainalle valtion takauksen, niin ostaisin heti 80 000€ sähköauton. Eipähän tarvitsisi murehtia mahdollisista yt-neuvotteluista.
Vierailija kirjoitti:
Ei sähköautokaan ole mikään ekoteko. Luuletteko, että ne syntyvät tyhjästä?
Aika paljon merkittämpiä ekotekoja pystyisi helposti tekemään kuin suomalaisen autoilijan kurittaminen. Yksityisautoilun osuus Suomen hiilidioksidipäästöistä kun on kokonaiset 9%.
Samaan aikaan kun me yritämme pelastaa maailmaa sähköautoilla, Kiina tekee tällaista mieletöntä tuhlausta:
Valuutan arvo on laskenut ja sähkön hinta on noussut. Ihan yhtä huonoja ne sähköautot edelleen ovat.