Mitä mieltä nimestä Helena?
Olen miettinyt tytölle nimeksi Helenaa? Kuulisin mielelläni mitä mielikuvia teille tulee kyseisestä nimestä. Aluksi oma mielipide oli ettei sovi pienelle tytölle, mutta hetken mietittyäni Helena kuulostaa erityisen kauniilta. Nimellä myös kaunis merkitys (valo, aurinko, loistava... ), joka sopisi meidän ensimmäisen tyttären nimeen hyvin:)
Kommentit (24)
Kaunis nimi sinulla! Mieheni suku ei ole Suomesta, joten etsinnässä kansainvälinen nimi eli plussaa siitä:)
T.ap
Helena on kaunis nimi. Ei ole ollut koskaan mikään tusinanimi. Yhden omaikäisen tunnen, 60-luvulta, muutoin ei ole juurikaan tullut vastaan.
Hei, ja hirveästi onnea tytöstä!
Tiedän 15-vuotiaan Helenan ja nimi sopii hänelle loistavasti. Nimi on kaunis, herkkä ja ajaton, joten anna todellakin lapsellesi nimeksi Helena!!! En näe nimessä mitään miinuksia, se on vain ja ainoastaan hirveän kaunis. Mikä tulee Helenan toiseksi nimeksi!
En tiedä miksi nimestä tulee mieleen lihava nainen.
Helena tuo mieleen kauniin, hillityn ja pidättyväisen naisen. Ehkä vähän etäisen.
Jos minä sanon, että se on maailman rumin nimi, niin jätätkö varmasti nimeämättä lapsesi Helenaksi?
Anna ihmeessä nimeksi Helena! Kaunis nimi eikä ole joka toisella vastaan tulevalla. Ja kuten sanoit, on myös kansainvälinen nimi ja sillä on todellakin merkitystä nykypäivänä. Tosin espanjankielisissä maissa se ääntyy Elena ja ranskankielisissä maissa se ääntyy Elen, mutta väliäkös tuolla?
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi sinulla! Mieheni suku ei ole Suomesta, joten etsinnässä kansainvälinen nimi eli plussaa siitä:)
T.ap
Helenan kanssa rimmaa hyvin Melena. Molemmat ovat kauniita kansainvälisiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä sanon, että se on maailman rumin nimi, niin jätätkö varmasti nimeämättä lapsesi Helenaksi?
En tietenkään. Olen vain kiinnostunut kuulemaan mitä mielikuvia nimeen liittyy ja saamaan uusia näkökulmia asiaa. Etenkin kun emme ole päätöstä vielä tehneet, vaan pallottelemme eri vaihtoehtojen välillä. Helena on oma suosikkini :)
T.ap
Kiitos kaikille kommentoijille! Teistä oli suuri apu. Ihana nähdä miten paljon positiivisia mielikuvia Helena-nimi herättää.
T. Ap
Helena on yksi kauneimmista naisen nimistä. Olisin antanut omalle tytöllekin, mutta tarvittiin vain poikien nimiä.
Putinisti-Helenan somen lukeminen on pilannut mielikuvani tuosta nimestä.
Helena Maria
Helena Sylvia
Helena Mariel
Itse Helena ja elämä on ollut raskasta, mutta hyvin olen selvinnyt ja saanut hyvän elämän.
Kyllä minua joku suojelee tuota yläkerrasta! Myös kansainvälinen nimi.