Miksi kesät on nykyään niin kuumia? Ilmastonmuutos?
Viime yönä rikottiin kuumimman elokuisen yön ennätys 170 vuoden takaa.
Viime kesänä taas rikottiin pisimmän helleputken ennätys, joka taas rikottiin edellisen kerran vuonna 2018.
Olenko ainut jota huolestuttaa että friikkisäitä pukkaa lähestulkoon vuosittain?
Onko tämä nyt se ilmastonmuutos?
Iltalehti vain uutisoi "ihanaa! hellettä riittää joulukuulle!" ja niin edespäin, mutta ei ota kantaa siihen onko tämä edes normaalia.
Elokuun loppua eletään ja +30C näyttää mittari joka päivä. Kaikki ennusteet viime viikolta ennustettu alakanttiin ja joka päivä on kuumempi kuin pitäisi olla.
Joku ilmatieteen harrastaja sanoi minulle, että tämmöset kelit Suomessa elokuun lopulla on lähes mahdottomia.
Kommentit (23)
Katsos kubn lämmin jakso edeltää aina kylmää kautta eli pieni jääkausi on tulossa.
29.7 loppui kesä kuin seinään. Ap:n nykyään kattanee sen neljä kesää taaksepäin. Vettä on tullut normitahtiin, etenkin muistan 2015. Onneksi olin duunissa koko kesän.
1996 elokuussa oli kuumaa. Itse muistan vielä 1.9 miten kuuma päivä oli, uimavesi meressä yli 20. Ei enää hellettä mutta yli 20 koska lapset riekkuivat uikkareissa koko päibän
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000977568.html