Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestoilusta kysymyksiä

25.10.2006 |

Eli millaisilla vaipoilla ja kuorilla pääsee alkuun? Mitä kaikkea tarvitaan? Haluaisin tälle tulokkaalle ainakin koittaa kestovaippoja, mutta olen täysin pihalla kaikesta, malleja ja merkkejä ja myyjiä on ihan tolkuton määrä, vähän niin kuin liinoissakin... Auttakaa tyhmää alkuun!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin toki lyhyesti vastata tähänkin.

Eli kokeilemaan pääsee vaikka yhdellä kestovaipalla. Jos taas haluat ryhtyä tositoimiin kerralla, sanoisin, että harso + kuori (PUL tai muu) yhdistelmällä kuoria tarvitaan 4kpl ja harsoja tai muita imuosia vähintään 20-30kpl. Idea on siis, että kuorta käytetään useita kertoja, sisus menee pesuun joka kerta.

Jos taas ajattelit kokeilla taskuvaippoja tai all-in-one -vaippoja, joita pestään joka kerta koko systeemit, tarvitaan vähintään 12 kpl.

Olennaista vaippojen hankinnassa on, että systeemin pitää sopia sinulle (ja muille vauvaa hoitaville) ja vauvalle. Siksi suositeltavinta olisi kokeilla useita erilaisia ennen kuin sijoittaa paljon rahaa vaippoihin. Virheostokset saa kyllä myytyä nettikirppiksillä tosi hyvään hintaan, että ei kannata pelätä kokeilemista.

Itse otin riskin ja hankin esikoiselle kolme vuotta sitten kasan harsoja ja muutamat kuorivaipat. Hyvin toimi ja myöhemmin ostimme lisää, 1-vuotias siirtyi kuorista taskuvaippoihin. Nykyään tuntuu olevan paljon enemmän tuotteita ja infoa tarjolla kuin kolme vuotta sitten. Kysy rohkeasti käyttökokemuksia tuolla luomupuolella. Kestovaippainfon foorumi on aktiivinen, mutta itse koen sen ihan liian valtavaksi... Tietokannat ovat kyllä tosi hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla