Minkä verran rahaa häälahjaksi kun kutsutusta parista molemmat ovat olleet kustantamassa kalliita polttareita
Kommentit (24)
Pariskunnalta 150-200 € silloin, kun molemmat ovat olleet polttareissa eli hääpari on kaikin puolin läheinen.
Ei hitto, kun jo polttareihin meni 250€/pää. Ei annettu lahjaksi kuin nippu pyyheliinoja.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnalta 150-200 € silloin, kun molemmat ovat olleet polttareissa eli hääpari on kaikin puolin läheinen.
Huhhuh eli jos polttarit maksavat 200€ per henkilö ja lahja siihen päälle, eli 550-600€ mielestäsi yksiin häihin? Lisäksi vielä muut lisäkustannukset (taksit, puvut, lastenvahti jne).
Nykyajan häät on vieraillekin aivan kamala taloudellinen isku, ellei kuulu ylempään tuloluokkaan.
80-100e? Riippuu tietysti rahatilanteestanne. Ei tarvitse antaa sellaisia lahjoja, joihin ei ole varaa.
Vähintään 100 €. Jäisin mielummin polttareista pois, kuin tinkisin liikaa häälahjasta.
Itse en oo antanut koskaan mitään, jos oon ollut polttareissa mukana. Polttarit on jo tarpeeksi iso lahja.
30-100e/naama, tulotason mukaan. En tiedä mitä etiketti sanoo polttarikustannusten vaikutuksista häälahjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 100 €. Jäisin mielummin polttareista pois, kuin tinkisin liikaa häälahjasta.
Mä taas tekisin päinvastoin. Jos on kivat polttarit (mikä nyt oletuksena kai yleensä on), niin niistä saa itselleenkin, eli vastinetta rahalle. Häälahja taas on puhtaasti rahan antamista pois.
...mitä taasen ei tule ymmärtää niin, ettäkö tyhjin käsin menisin juhliin, mutta kuitenkin.
50€ ollaan annettu pariskuntana, kun ollaan maksettu polttareista ja muutenkin häät esim kaukana (majoitus, matkat).
Neljä markkaa on kohtuullinen summa.
Häät tulee vieraalle tosi kalliiksi:
polttarit
vaatetus
matkat hääpaikalle, ehkä myös yöpymiset
häälahja
=> en edes lähde juhliin.
Kaverin häät maksaa meille pariskuntana kaikkineen 600€ ja se on meille tosi paljon. Häälahjan osuutta tuosta summasta ei tarvitse tietää.
Antaisin jonkun 15 e viinipullon ja kortin. Joku raja siinäkin miten paljon jonkun toisen häihin syytää itse rahaa.
Satku yhteensä pariskunnalta jos ei ole osallistuttu polttareihin tai ne ovat olleet edulliset.
Vierailija kirjoitti:
30-100e/naama, tulotason mukaan. En tiedä mitä etiketti sanoo polttarikustannusten vaikutuksista häälahjaan.
Etiketti? Haista nyt pilklunkarvat, mitään sellaista kuin polttarietiketti ole olemassakaan, eikä etiketti määrä häälahjankaan arvoa.
Mistä te mäntit näitä juttuja ne oikein revitte.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin häät maksaa meille pariskuntana kaikkineen 600€ ja se on meille tosi paljon. Häälahjan osuutta tuosta summasta ei tarvitse tietää.
Ja teillä ei riitä järki siihen, että jättäisitte menemättä jos liian kalliiksi tulee.
Ääliöt.
Mitä olette antaneet?