Naiset, voisitteko seurustella miehen kanssa, jolla on taustaa lähisuhdeväkivallasta?
Tapasin tinderin kautta erään miehen nyt toista kertaa, ja näillä treffeillä otti puheeksi edellisessä suhteessa tapahtuneen väkivaltaisen yhteenoton exänsä kanssa. Kuulemma hän vain ylireagoi hieman, mutta exänsä provosoi tilanteen siihen pisteeseen, että oli täytynyt käyttää väkivaltaa.
En tiennyt mitä sanoa ja menin hieman lukkoon. Nyt miehen lähdettyä aloin miettimään asiaa, ja en oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Mies on niin hurmaava, viehättävä, pirteä, huomaavainen ja kohtelias, komeakin vielä sekä todella taitava sängyssä... Mitä te olette asiasta mieltä? Mies vannoi, että on muuttunut mies.
Kommentit (39)
Ansaitset parempaa ap. Mies voipi muuttua aivan pienestä ärsykkeestä. Minä olen ottanut pataan nelisen vuotta silloin tällöin. Kukkia, kakkuja, anteeksipyyntöjä näistä seurasi hetkisiksi. Väkivaltainen ihminen on aina väkivaltainen, vaikka hetken pystyisikin itseään hillitsemään.
Toiset tinder-treffit ja jo tiedät, että hän on todella taitava sängyssä? Kertoiko mies tämän itse, vai?
Kannattaa lopettaa tapailu samantien. Elät koko suhteesi pelkoperseessäsi ja tuo tieto voi palata takaisin mieleesi vasta vuosien päästä, jonkun riidan yhteydessä.
Toiset tinder-treffit ja jo tiedät, että hän on todella taitava sängyssä? Kertoiko mies tämän itse, vai?
Kannattaa lopettaa tapailu samantien. Elät koko suhteesi pelkoperseessäsi ja tuo tieto voi palata takaisin mieleesi vasta vuosien päästä, jonkun riidan yhteydessä, että ai, niin, sehän sanoi ensi tapaamisella, että voi ylireagoida nyrkillä, jos näkee jonkun provosoivaksi.
Opetellaan naiset oikeasti tajuamaan kaksi parisuhteen toimimisen kannalta tärkeintä sanaa: TURPA KIINNI! Näitä pitäisi jo lastentarhassa alkaa tyttölapsille ja paljolta säästyttäisiin.
Hän "on" siis herra täydellisyys kaikilta muilta osin, paitsi tuo yksi väkivaltatilanne, mistä hän syyttää exäänsä.
Mitä luulet: mitähän tekee siinä kohtaa, kun on saanut sinut koukkuun, ja väsyy esittämästä täydellistä herrasmiestä? Pidätkö mahdollisena, että hän siinä kohtaa provosoituu jostain pikkujutusta, mitä sinä sanot tai teet, ja suuttuu sinulle, ja katsoo oikeudekseen kohdella sinua väkivaltaisesti?
Ihminen voi sanoa muuttuneensa, mutta kun sitten joskus edehdyt pettämään tai muuten suututtamaan sen tyypin niin kyyti voi olla kylmää.
Mistäs niitä rikosrekistereitä voisi tutkia? Jos poliisilla onkin eri näkemys miehestä ja väkivallan määrästä. Mutta paljastihan hän jo itsekin, ettei ole muuttunut, koska selittelee tapausta ja laittaa sen naisen syyksi. Provosoitu ihminen ei lyö vaan poistuu paikalta, jos on fiksu.
Mistä tiedät, mikä pikkujuttu provosoi hänet antamaan turpaan toiselle? Tommoinen ihminen peittää yleensä taipumuksensa fyysiseen väkivaltaan ja henkiseen väkivaltaan deittailun alussa, mutta odota pari vuotta tai siihen, että olet "pallo jalassa", niin tollainen ihminen sitoo sut patteriin.
Juoksisin. Lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne vannoo olevansa muuttuneita. Voihan se olla tottakin ja todennäköisesti on koska hän kertoi asiasta heti eikä vasta myöhemmin. Eli tiesi että saisit asian kuitenkin selville joten kertoi rehellisesti itse. En itse silti uskaltaisi ottaa riskiä.
Eli kanssasi ei rehellisyys kannata. Oletpa reilu kumppaniehdokas...
Olet ehtinyt olla jo sängyssäkin. Tee viisaita valintoja kaikissa asioissa 👍
Asiat on teillä hyvin nyt, mutta sinun on hyvä pitää mielessä, että entä sitten kun suhde arkistuu ja tulee riitoja ja uutuuden viehätys on poissa.Hyvin moni lyöjä/ pettäjä ei omien sanojen mukaan tee sitä enää....kunnes
Kyllä väkivaltainen ihminen voi muuttua. Mutta se ei käy siten, että hän vain päättää muuttua. Hänen pitää tunnustaa itselleen se, että on toiminut väärin, ja lakata syyttämästä siitä yhtään ketään muuta. Sitten pitää löytää vielä ajatusmalleja, joilla pystyy estämään aivoja menemästä sellaiseen mielentilaan, missä hänellä esiintyy väkivaltaista käyttäytymistä.
Ei ole helppo tie se. Mutta ei se myöskään ole mahdoton, jos ihminen on valmis sen tien käymään läpi ja saa siihen tarvitsemansa tuen. Siihen voi mennä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Opetellaan naiset oikeasti tajuamaan kaksi parisuhteen toimimisen kannalta tärkeintä sanaa: TURPA KIINNI! Näitä pitäisi jo lastentarhassa alkaa tyttölapsille ja paljolta säästyttäisiin.
Kyllä, se on turha jeesustella että toinen löi, kun itse on jauhanut paskaa toisen naamalle ihan ärsyttämismielessä. Ja sama koskee kumpaakin sukupuolta.
Olis kyllä aika hälyttävä juttu ja todennäköisesti jatkaisin eri suuntaan. Kerta "vahingossa", "provosoitiin" jne, mutta et saa kuulla sen toisen osapuolen näkemystä... Tuskin kukaan oikeasti suostuu tunnustamaan, että oma toiminta ei ollut asiallista. Lyöminen, muu väkivalta ei ole sallittua, vaikka vastapuoli kuin yllyttäisi, sitähän me lapsillekin opetetaan, miksi aikuiselle olisi sallitumpaa. Mikä estää ketään lyömästä uudelleen, jos niin on tehnyt ennen?
En voisi olla suhteessa. Ei kuulosta siltä, että ottaa oileasti vastuuta. Jos joku riidan aikana yrittää provosoida, silloin oikea ratkaisu on poistua tilanteesta kunnes tunteet ja tilanne on rauhoittunut ja keskustella riidasta ja riidan aiheesta sitten kun osapuolet on rauhoittuneet.
Onhan se voinut muuttua, mutta mä en aio olla se joka siitä ottaa selvän onko muutos totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se on turha jeesustella että toinen löi, kun itse on jauhanut paskaa toisen naamalle ihan ärsyttämismielessä. Ja sama koskee kumpaakin sukupuolta.
Vaikka jauhaisin miten paljon vaan, se, joka lyö, on syyllinen lyömiseen. Koska aikuinen ihminen osaa hillitä itsensä ja tajuaa, että asioita ei hoideta nyrkillä. Ei, vaikka kuin provosoitaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jauhaisin miten paljon vaan, se, joka lyö, on syyllinen lyömiseen. Koska aikuinen ihminen osaa hillitä itsensä ja tajuaa, että asioita ei hoideta nyrkillä. Ei, vaikka kuin provosoitaisiin
Ja jokainen on vastuussa vain omista tekemisistä, ei koskaan toisen. Saat jauhaa miten paljon vaan, et ole vastuussa siitä, että joku lyö. Lyöjä on vastuussa omista teoistaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. En ottaisi riskiä. Provosoituna väkivaltainen on todella vaarallinen, koska et voi ikinä tietää, mistä mies päättää provosoitua. Asian vähättely tekee sen vielä pahemmaksi.
Arvosta nyt itseäsi sen verran, ettet altista itseäsi väkivallalle!!!
Minä jätin miehen, joka oli ollut väkivaltainen läheisiään kohtaan, ja jolla paljastui olevan vihanhallintaongelmia. Väkivallasta hän kertoi vasta 4kk suhteen jälkeen, vihanhallintaongelman huomasin itse. En jäänyt odottamaan, että henkinen väkivalta konkretisoituisi. Pitkään jaksoi esittää kunnollista, ja menin lankaan. Olen joka päivä helpottuneempi, että pakenin suhteesta, vaikka sainkin valitusta perääni, että tein yksipuolisen päätöksen eikä hän tullut kuulluksi. Hitto, olin kuullut ja kokenut tarpeeksi ja selittänyt asian kirjallisesti juurta jaksain.
Ehkä hänellä oli myös luetunymmärtämisongelma.
Ei jatkoon! Mies syyllistää sitä exäänsä väkivallan provosoimisesta, eli on sitä mieltä että jos joku käyttäytyy hänen mittapuunsa mukaan provosoivasti, on ok käyttää väkivaltaa. Eli ei ole muuttunut. Älä vaan jatka tapailua!