Millaiset ensioireet teillä nykyään on olleet koronassa?
Lihaskipua, vähän kurkkukipua, lämpöä. Tänään alkanut, vaikuttaako tyypillisiltä oireilta? Missä vaiheessa näkyy kotitestissä, jos kyse koronasta?
Kommentit (17)
Kolmen päivän päästä näkyy kotitestissä. Siis jos on korona.
Mulla alkoi epätodellisella ololla ja väsymyksellä sitten iski lihaskivut ja korkein kuume mitä on mulla ollut sitten lapsuuden-järkyttävä räkänen flunssa, räkää oli niin paljon että luulin tukehtuvani, testi näytti positiivista.
Kurkkukivulla alkoi, eka kotitesti negatiivinen. Seuraavana päivänä alkoi nuha ja tukkoisuus ja pieni lämmönnousu ja testi positiivinen.
Kiitos vastanneille. Sairastuiko teillä muut ja jos, niin miten nopeasti alkoi muilla oireet?
Kurkku kipu, äänen täysin hukassa, kuumeilua, lihassärkyä, flunssan oireet ja en ensin edes osannut yhdistää koronaan mutta kun töistä kantautui tieto, että korona kaataa niin olihan se minullakin.
Aivastelu oli tauotonta ekan vuorokauden. Vasta sen jälkeen muuta
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Sairastuiko teillä muut ja jos, niin miten nopeasti alkoi muilla oireet?
,
Asun yksin mutta minulla on tapailuhenkilö ja häneen ei tarttunut, tosin ei tapailtu silloin mutta tämä nyky versio on helposti tartuvaa joten pienenä ihmeenä pidän ettei häneen tarttunut.
Ensin oli pientä kurkkukipua, sitten sain tiedon altistumisesta. Sitten nuhaa, positiivinen kotitesti. Eli varsin alkuvaiheessa tuli tämä tulos. Iloitsin jo että onpas lievä tauti. Seuraavana päivänä olinkin sitten ihan kunnon flunssaoireet, kävin pcr-testissä, josta tuli myös positiivinen. Muita oireita sitten myöhemmin.
Ajankohta oli huhtikuun alku eli ilmeisesti BA.1 tai BA.2 -variantti.
Samoilla alkoi mulla to-pe välisenä yönä. Perjantaina ihmettelin miten voi väsyttää automatkan teko niin paljon , samoin auton imurointi.
Lauantaina testasin positiivisen. Mä olin ti, ke, to, pe ystäväni kanssa reissussa, häntä en "onnistunut" tartuttamaan, enkä miesystävääni, joka oli perjantai-illan luonani.
Lapseni kummi oli samaan aikaan koronassa, heillä oli toinen lapsista tullut kipeäksi, toinen ei, eikä myöskään puolisonsa.
Nyt isäpuoleni sairasti koronan, äitini ei.
Hyvin lievä kurkkukipu muutaman tunnin alkuiltapäivästä, sen jälkeen ehkä 10 tunnin päästä alkoi kova kuume n. 39 , testi seuraavana aamuna positiivinen, seuraavat pari päivää lääkkeillä kuume heilu 38,5 maksimissaan
Vierailija kirjoitti:
Samoilla alkoi mulla to-pe välisenä yönä. Perjantaina ihmettelin miten voi väsyttää automatkan teko niin paljon , samoin auton imurointi.
Lauantaina testasin positiivisen. Mä olin ti, ke, to, pe ystäväni kanssa reissussa, häntä en "onnistunut" tartuttamaan, enkä miesystävääni, joka oli perjantai-illan luonani.
Lapseni kummi oli samaan aikaan koronassa, heillä oli toinen lapsista tullut kipeäksi, toinen ei, eikä myöskään puolisonsa.
Nyt isäpuoleni sairasti koronan, äitini ei.
Nämä kaikki siis tässä parin viikon sisällä mutta emme ole toisiamme tartuttaneet, koska emme ole tavanneet.
Kurkun karheus ja siitä sitten kuumetta pariksi päivää.
Aökoi tukkoisella ololla keuhkoissa, sitten kolotti jalkoja jansen jälkeen nousi kuume. Kuuentta kesti 3 vrk. Kurkku oli kipeä. Kuumeen laskettua alkoi yskä ja nuha. Lipuksi lähti hajuaisti n. 5 vrk. Sairastettiin heinäkuun lopulla. Tarttui todella herkästi. Saatiin tauti kyläilemässä olleelta siskon perheeltä ja myös toisen siskoni perheeseen tarttui. Kaikissa perheessä kaikki sairastuivat. Osalla on edelleen hajuaistipuutosta. Oireet alkoivat 1,5-5vrk altistumisesta. Suurimmalla osalla oli kuumetta.
Alkoi kuivalla yskällä ja sitten nousi kuume seuraavana päivänä. Hirvee kurkkukipu kolme päivää ja samalla yskin järkyttäviä limapaakkuja, rinnassa krohisi koko ajan ihan sairaasti se lima.
Erittäin tyypillisiltä vaikuttaa.