Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epänormaalia että vauva viihtyy isänkin kanssa?

Vierailija
18.08.2022 |

Siis useissa lähteissä sanotaan, että äiti on vauvalle erityisen tärkeä, mutta meillä vauva aina viihtynyt kummankin kanssa yhtä hyvin ja vauva voinut hyvin jäädä molempien kanssa kahdestaan vaikka viikoksikin, kun toinen on käynyt reissussa yms.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä isä menee töihin ja äiti hoitaa vauvaa yksin. Silloin vauva tietenkin viihtyy vain äitin kanssa, kun isä on vieras vauvalle

Ei kukaan ole 24/7 töissä joten isä ehtii hyvin hoitaa vauvaa.

Ei kai vauva osaa ajatella, että hei, tuo tyyppi, joka hoitaa minua 2 h päivässä on yhtä tärkeä kuin se, joka hoitaa loput päivästä?

Joillekin vauvoille se 2 tuntiaisän kanssa voi olla arvokkainta. Jos isä ottaisi liikaa äidin roolia, tämä arvokkuus saattaisi kadota, ja se olisi lapselle kuin Jumalolennon turmeltumunen.

Vierailija
22/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo epänormaalia. Meillä mies osallistunut alusta lähtien lasten kanssa olemiseen ja hoitamiseen. Pieninä vauvoina meidän kolme lastamme rakastivat olla isänsä paidan sisällä nukkumassa (siis nukkuivat sohvalla makaavan isänsä rintakehän päällä ihokontaktissa, vauvan pää ei tietystikään siellä paidan sisällä ollut). Konsti myös rauhoitti vauvoja.

Toki minä olin enemmän lastemme kanssa vauva-aikoina, kun mies kävi töissä, mutta vapaa-aikana oli hyvin osallistuva (annoin touhuta omalla tavallaan, neuvoin, jos kysyi jotain). Kyllä meillä kaikilla edelleen on hyvät välit, kaksi lapsista aikuisia jo, kolmas parhaimmassa teini-iässä. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ainakin nauratti ne jotka sysäs vauvan isän hoiviin ensimmäisien kuukausien aikana ja lypsäs kun lehmä maitoa johonkin jääkaappiin. Sanokoon kuka mitä vaan mutta luonnotonta. Ehkä ymmärtän jos nainen tienaa paljon enemmän eli toi sitten rahat taloon, mutta muuten kyllä se isä ehtii harjoittaa sitä Marimekko raitapaita isyyttä sitten kun lapsi on vähän vanhempi kun alle 6 kk.

Ei tarvi mennä kun Keski-Eurooppaan, niin äitiyslomat on 3-4 kk. Että joku muu kuin äiti niitä muksuja hoitaa siitä asti. Toki monet naiset jää kokonaan pois työelämästä, mutta ei todellakaan kaikki, vaan paljon on niitä, ketkä menee töihin, kun lapsi on jotain 4kk. Miksipä ei sitten olisi vaikka isän kanssa, jos lastenhoitakin kelpaa?

Se on vaan suomalaisten miesten perhevelvotteista lusmuilua, etteivät vauva-aikana muka mitään voi tehdä. Mun vauvoille kelpasi pullo ja korvike hyvin imetyksen ohelle, että hyvin pystyi isäkin osallistumaan. Tulotaso meillä oli sama minulla ja lapsen isällä, ettei sekään ollut mikään peruste, miksi vain minun olisi pitänyt hoitaa lapsi yksin.

Vierailija
24/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä isä menee töihin ja äiti hoitaa vauvaa yksin. Silloin vauva tietenkin viihtyy vain äitin kanssa, kun isä on vieras vauvalle

Ei kai vauva osaa ajatella, että hei, tuo tyyppi, joka hoitaa minua 2 h päivässä on yhtä tärkeä kuin se, joka hoitaa loput päivästä?

Joillekin vauvoille se 2 tuntiaisän kanssa voi olla arvokkainta. Jos isä ottaisi liikaa äidin roolia, tämä arvokkuus saattaisi kadota, ja se olisi lapselle kuin Jumalolennon turmeltumunen.

Hahaha, sellaisia jumalolentoja ne suomalaiset lusmupaskat tosiaan kuvittelee olevansa :D Ai vitsi tää oli hyvä.

t. eronnut kahden lapsen äiti (tienaan enemmän kuin exäni)

Vierailija
25/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä poika viihtyy isän seurassa. Isä oli 7 viikkoa kotona meidän kanssa ja vauva vaihtoi sylistä syliin. Tottakai vauva on enemmän minussa kiinni imetyksen takia, mutta iskän kanssa niillä tuntuu olevan hauskempaa.

Vierailija
26/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressäni on perhe lähdössä kaupasta, pakkaavat tavaroita autoon. 1-2-vuotiaat kaksoset istuivat rattaissa ja olivat hiljaa (äiti seisoi rattaiden takana), mutta venkoilivat jotenkin siihen malliin etteivät näyttäneet viihtyvän. Isä sanoi lapsille että hakkaa heidät, elleivät istu liikkumatta. Kun isä otti yhden lapsista syliinsä, lapsi hätääntyi äidin perään, jolloin isä pysähtyi tuijottamaan lasta murhaavasti. Ja puhui vihaisesti. Vauvalle, jolla tutti suussa! Äiti koko ajan vaan seisoi tuppisuuna. Perhe on kokonaisuus.

Vierailija
27/27 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin vauvoille se 2 tuntia isän kanssa voi olla arvokkainta. Jos isä ottaisi liikaa äidin roolia, tämä arvokkuus saattaisi kadota, ja se olisi lapselle kuin Jumalolennon turmeltuminen.

Hahaha, sellaisia jumalolentoja ne suomalaiset lusmupaskat tosiaan kuvittelee olevansa :D Ai vitsi tää oli hyvä.

t. eronnut kahden lapsen äiti (tienaan enemmän kuin exäni)

Ajattelin lapsen näkökulmasta. No joo, jos ihminen on "narsisti"/skitsoidi, käyttäytyy kieltämättä jossain määrin kuin yksinvaltias.

Rahasta lapset eivät paljon ymmärrä... mutta itsearvostuksen ymmärtävät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän