Instamammat ja päiväkoti
Olen huomannut, että nykyään on mukavaa ja trendikästä esitellä somessa elämää lapsien kanssa. Kuinka ihania he ovat ja heitä rakastetaan moon and back. Arki ja elämä ei kuitenkaan kovin pitkään maistu kotihoidossa, koska lapset ovat niin työläitä ja lapset pistetään päiväkotiin nauttimaan laadukkaasta varhaiskasvatuksesta. Paasataan kuinka ollaan niin kiitollisia varhaiskasvatuksesta ja arvostetaan heitä, kuinka ilman ei tultaisi toimeen.
Toisessa lauseessa kuitenkin sanotaan, että elämä lasten kanssa on suoraan sanottuna paskaa ja perseestä, koska se on raskasta ja tylsää.
Aamupala, ulos, lounas, nukkumaan, välipala, leikkiä/ulos, ruokaa, nukkumaan. Tämähän on se rytmi mitä ne siellä päiväkodissakin vetävät päivästä toiseen! Eivätkö he tajua itse, että samalla toteavat että päiväkoti/arvostus varhaiskasvatusta kohtaan on vain se, että joku muu hoitaa tämän ns. "heidän mielestään" ikävän homman, koska eivät jaksa itse viihdyttää ja kasvattaa lapsiaan?
Arvostan itsekin varhaiskasvatusta ja päiväkotia, mutta hieman eri lähtökohdista.
Eiköhän instamammoillakin ole työsä hoidettavana, jolloin päiväkoti on samalla tavalla tarpeellinen ja arjen mahdollistaja, kuin vaikka sairaanhoitajamammalla.