Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnytyksen jälk kun kätilö painoi vatsaani, ryöpsähti verta niin että

Vierailija
25.10.2006 |

kätilökin hyppäsi taaksepäin ettei saanut veriä päälleen? Ja sitä tuli kuulemma oikein ryöpsähtämällä, ilmeisesti paljon. Jäi epäselväksi, mistä tämä johtui? Osaako kukaan sanoa mistä tuollainen voi johtua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähällä etten joutunut käsin irroitukseen =oS

ap

Vierailija
2/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kyse on lähinnä siitä, että kohdusta tulee lapsivettä joka on värjääntynyt verellä. Eihän kenenkään kroppa kestäsi jos olisi sellainen verenhukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulisin, että kyse on lähinnä siitä, että kohdusta tulee lapsivettä joka on värjääntynyt verellä. Eihän kenenkään kroppa kestäsi jos olisi sellainen verenhukka.

No, hb:hän siinä romahti, pikaisesti lääkäri paikalle, lääkkeitä ja verta annettiin. Oli kyllä aika hurja kokemus..

Vierailija
4/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhisteli niitä siinä, mutta mitä se mun katsomisesta olis auttanut. Hänhän siinä asiantuntija on. Laittoi sitten tavallista runsaamman verenhukan synnytyskertomukseen.

Vierailija
5/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun se oli se asia minkä halusinkin kuulla kesken karmean kokemuksen.

t: 6

Vierailija
6/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä johtui, että olit juuri synnyttänyt lapsen, istukka oli irronnut ja jättänyt kohdun seinämään suuren, vertavuotavan haavauman. Näin siis käy aina synnytyksessä, et saa dramatiikkapisteitä. Sorry.

Joskus se veri valuu sieltä hiljalleen ulos, joskus jää kohtuun ja lentää sitten peräseinään kun kohtua painellaan. Aina sitä kuitenkin tulee.

Vierailija
7/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri kasautuu sinne eikä vuoda ulos, kun kohtu jää vähän löperöksi. Vuoto voi myös olla vähän runsaampaa, jos kohtu ei oikein kunnolla heti supistu. Ei se aina tapahdu sekunnissa.

Vierailija
8/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina välttämättä mitään normaalia. Mulla samantyylinen tilanne kuin ap:llä, mut sitä verta sitten kanssa tuli. Ei meinannut veren tulo loppuakaan... Siihen tuli sit päivystävä lääkäri ja muutakin porukkaa. Verenpaineet putos vaarallisen alas eikä lääkärikään meinannut saada kanyylia laitettua kohtua supistavaa tippaa varten. Syynä tähän oli atoninen vuoto...tämä siis tarkottaa sitä että kohtu ei supistunutkaan synnytyksen jälkeen normaalisti.

Vierailija
9/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan siitä johtui, että olit juuri synnyttänyt lapsen, istukka oli irronnut ja jättänyt kohdun seinämään suuren, vertavuotavan haavauman. Näin siis käy aina synnytyksessä, et saa dramatiikkapisteitä. Sorry.

Joskus se veri valuu sieltä hiljalleen ulos, joskus jää kohtuun ja lentää sitten peräseinään kun kohtua painellaan. Aina sitä kuitenkin tulee.

Toki aina sieltä kohdusta tulee verta, mutta AINA ei todellakaan ole kyse normaalista synnytyksen jälkeisestä vuodosta!!

Vierailija
10/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki piti olla sitten ihan ok, mutta kahden tunnin päästäkin olin vielä niin heikkona, etten jaksanut tekstiviestiä näpytellä. Sitten yhtäkkiä en pystynytkään enää liikkumaan, edes kutsunappulaa painamaan, vedet valui silmistä enkä tiennyt mitä tapahtuu.. Onneksi samalla hetkellä tuli hoitaja kurkkaamaan (olin tarkkailuhuoneessa), hätääntyi, pää alas, happea, lääkäreitä, hoitajia, tippaa, verta ja kauhea hässäkkä! Se OLI ihan hirveän pelottava kokemus! Verenpaineet oli tippunut ihan alas, luokkaa 32/15 ja sydän hakkas 170. Että olikin sitten vähän isompi verenhukka kuin mitä arvioitiin..menetin yli 2 litraa verta. Eikä mulle kukaan pystynyt tarkemmin selittämään, mistä johtui. Ehkä sitten alhaisista veren hyytymistekijöistä? Mutta pelko kyllä jäi, en ihan heti lähtis uudelleen synnyttämään! Ja mitäs jos hoitsu ei olis tullut just sillä hetkellä? Mitä mulle olis käynyt? Juttelin toki kätilön kanssa myöhemmin, eikä siinä mitenkään hassusti olisi kuulemma voinut käydä, mutta jäipä pohdituttamaan, mietin sitä vieläkin joskus. Että näinkin voi tosiaan käydä.