Mitä tekisit, jos ja kun olet uimassa ja käärme ui sinua vastaan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panikoisin, yrittäisin väistää, loiskisin kauhuissani. Otusparka varmaan purisi, kun pelästyisi itsekin. Vai voiko ne vedessä purra (eli avata suutaan) hukkumatta itse?
Juuri tuosta syystä pidän pieniä käärmeherkkuja mukanani uimareissuilla!
Vastaantulevat käärmeet avaavat suunsa ja joutuvat merihätään kun tarjoilen niille käärmeherkkua!
Mayday, mayday, täällä on käärme merihädässä
Vierailija kirjoitti:
Alastomana uivan naiseen sisään voi uida käärme.
.
Kyllä se voi myös miehen perseeseen tulla. Varo vaan
Pitäisikö sanoa moi ja jatkaa eri suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on keltaiset posket, se on rantakäärme, jotka ovat yleisiä meidän mökkirannassa toisin kuin kyyt. Siinä tapauksessa tervehdin iloisesti.
Saletisti joku kyy nyt pahastuu tuosta ja tekee someen myrkynkatkuisen avautumisen!
Siis pelkään käärmeitä ylikaiken, niin pitäisikö uidessaan kohdatessaan käärmeen vedessä sanoa vain "MORO, ai Sinäkin olet uimassa täällä tänään" HEH; ja joku vielä viitsii kertoa täällä, että jahka ehtinet katsoa, että onko käärmeellä kenties keltaista poskipäissään, ei hiivatti sentään, ei siinä ehdi kuulkaas mitään analyysia alkaa tekemään, että onko kyseessä kyykäärme vaiko rantakäärme.
Ihastelisin. Uivat niin söpösti. 🐍
(Siis oikear matelijat).
Saisin varmasti paskahalvauksen ja hukkuisin. Brrrr.
Mun uimajärvellä on paljon käärmeitä, kyyhyn en onneksi ole törmännyt.
Kerran olimme järven keskellä ystäväni kanssa kun käärme ui kohti. Vaikka tiesin ettei se tule päin sain paniikkikohtauksen ja meinasin hukkua. Kaverini ei huomannut mitään. Vasta kun olimme laiturilla sain sanottua mikä mua vaivasi.
Nykyään menen sinne vesijuoksuvyö päällä, pysyn ainakin pinnalla jos jotain sattuu
Miten ihmeessä joku ihminen uimassa ollessaan nähtyään käärmeen myös uimassa voisi mukamas olla rauhallisen tyyni ja uida vaan ihan pokkana käärmeen likellä? Itse en usko sellaista ihmistä olevan olemassakaan, jos ei Kotkalaista käärmeasiantuntijaa Urpo Koposta lasketa.
Eiköhän ihmisillä ole luontainen taipumus pelästyä käärmettä, sillä kuten tiedetään kyykäärmeellä on mahdollisuus purra ihmistä, koska käärme luulee, että ihminen on vaaraksi hänelle.
Minusta tuntuu, että kun kohtasin eräällä järvellä kotikunnassani tänä kesänä käärmeen, niin en enää mene siihen järveen uimaan, koska olin jo kauan aikaa sitten kuullut lukuisia kertomuksia samalla rannalla uivilta, että yksi sun toinen vuosien aikana on nähnyt käärmeitä samaisella järvellä ja rannalla kyykäärmeitäkin ja jopa sisällä saunarakennuksessa, että joopa joo, taitaa jatkossa meikäläinen olla vaan rannalla ja korkeintaa kastella laiturilta käsin jalkoja kyseisessä järvessä.
Siirryn uimahalliin uimaan jatkossa.
Olen nähnut kyyn uivan, karsee oli. Panikoisin jos uisin vastaan. Ymmärtääkseni kyy ei kuitenkaan voi purra uidessaa, koska ei voi kunnolla ponnistaa.
Käärmeiden uintivauhti on huikea... Väistäisin jos ehtisin... Tuskin käärme väistää kuitenkaan.
Minua vastaan ui käärme kun olin uimassa joessa, se vain vaihtoi suuntaa ja meni toiselle rannalle. En piitannut siitä sen kummenpia ja jatkoin uimista. Ei ne siellä ole etsimässä tuhottavia ihmisiä, kyllä ne karkuun lähtee. Turha panikoida.
Vierailija kirjoitti:
Alastomana uivan naiseen sisään voi uida käärme.
Ankeriaskin voi tehdä tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kylläkin pelkäisin enemmän kuin käärme. Huutaisin ihan sumusireeninä, ja lähtisin kauhomaan poispäin käärmeestä.
Onko reaktio sama kohdatessasi ampiaisen jonka pistos on suunnilleen yhtä vakava.
KYLLÄ OLISI. KUMATKIN KUN KOTAISIN HUITOISIN NIN PIRUSTI .HUDOSTA EN TIE?
Vierailija kirjoitti:
Mun uimajärvellä on paljon käärmeitä, kyyhyn en onneksi ole törmännyt.
Kerran olimme järven keskellä ystäväni kanssa kun käärme ui kohti. Vaikka tiesin ettei se tule päin sain paniikkikohtauksen ja meinasin hukkua. Kaverini ei huomannut mitään. Vasta kun olimme laiturilla sain sanottua mikä mua vaivasi.
Nykyään menen sinne vesijuoksuvyö päällä, pysyn ainakin pinnalla jos jotain sattuu
Mistä tiedät, ettei tule päin? Sukulaiseni törmäsi käsillään käärmeeseen uidessaan, ei siis kumpikaan tainnut huomata toista ennen kontaktia. Pelästyi kyllä ja huusi niin että luultiin hänen olevan hukkumassa (ja juu, sittemmin olen kuullut, että hukkuva ei kerkee huudella).
Itsekin kelluttelin samana kesänä vähän matkan päässä rannasta ja käärme ui kohti, säikähdin ja koitin roiskutella ja huudella, mutta edelleen se tuli lähemmäs. Hävisi sitten kyllä johonkin, ehkä sukelsi.
Taisi olla viime tai toissa kesänä, kun käärme ui laiturin takaa editseni. Se ei ollut paha tilanne, kun meillä oli risteävät suunnat ja riitti pieni hidastelu. Jotenkin on vaan ikävän näköistä se luikertelu, kun ollaan samaan aikaan vedessä.
Mietin asiaa tänään uidessani. Ei olla koskaan satuttu samaan aikaan uimasille. Väistäisin kyllä, ehkä vähän säikähtäisin. En ole luonnossa nähnyt käärmeitä kuin 70-luvulla mummolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kylläkin pelkäisin enemmän kuin käärme. Huutaisin ihan sumusireeninä, ja lähtisin kauhomaan poispäin käärmeestä.
Onko reaktio sama kohdatessasi ampiaisen jonka pistos on suunnilleen yhtä vakava.
Ampparin pistos tai käärmeen purema vedessä ollessa ei ole mikään pikku juttu. Itseäni pisti kerran kimalainen jalkapohjaan ja sattui ihan vietävästi. Ei olisi uiminen onnistunut siinä olotilassa ja sepä voikin olla hyvin kohtalokas juttu, jos jalat ei yllä siinä kohtaa pohjaan eikä kelluttavaa tukea ole.
Juuri tuosta syystä pidän pieniä käärmeherkkuja mukanani uimareissuilla!
Vastaantulevat käärmeet avaavat suunsa ja joutuvat merihätään kun tarjoilen niille käärmeherkkua!