Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Ensikot keskiviikkona 25.10.2006~~~

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Eilinen päivä menikin ihan hujauksessa, kun oli niin paljon kaikkea tekemistä.. tänään olisikin sitten tiedossa koulua, samoin kun huomenna. Vielä ei ainakaan ole kerinnyt kotona oloon tylsistymään, kun tuntuu, että on jatkuvasti kiire ja miljoona juttua rästissä:/ Koulutehtäviäkin on vino pino.. ne odottelee tekijäänsä.. mistähän sellainen löytyisi;)?

Perjantaina pitäisi sitten siivota ja leipoo, lähteä sinne jyväskylään ja illalla olisi miehen velipuolen synttärit.. Lauantaina tuleekin sitten meille vieraita kahville, kun olen luvannut leipoo.. omaa vanhenemista juhlistan siis=) Noh, kaippahan tässä kerkee. Paitsi nyt mies sanoi, että käydään tänään maalikaupassa kun tuo eteisen remontti on kesken, pitääkö tässä vielä maalaamaankin alkaa?

Maalauksesta puheen ollen, meillä on tuo vanha kehto, ja mieli tekisi kovasti sitä maalata.. valkoisen ystävä kun olen=) Mutta oletteko maalanneet pinnistä tms.. miten ne välikapulat oikein saa nätisti maalattua??

Ainakin poppis taisi jossain vaiheessa maalailla, vai muistanko ihan väärin?

Missäs muuten poppis luuraa, kun ei ole meitä muita palstalla piristämässä käynyt?

Jaa, jos sitten siirtyisin kommentoimaan hieman muidenkin juttuja=)

Cactus, bejpi ja retu oli ainakin pitkän palstatauon jälkeen taas kirjoitellut.. oli mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa=)

Iida-linnea, minusta ei ole liian aikaista muistaa sitä omaa kultaa. Eipä sitä toista tule muistettua turhan usein arkikiireiden keskellä, joten nyt vaan sitten miehelle isänpäivälahjaa ostamaan;)

Ykkösope oli käynyt myös kirjoittelemassa kuulumisia, kiva=) Kirjoittelet tänne niin kauan kuin itsestä tuntuu siltä. Sitä vaan kotiutuu kummasti ¿omalle¿ palstalleen.. muistan, kuinka vaikeaa oli siirtyä kuumeilijoista tänne, mutta sitten huomasikin yht´äkkiä, että tuleekin ensin lukemaan odotus-puolen kuulumiset ja menee sitten vasta kuumeilijoiden kuulumisia lukemaan.. ehkä siihen palstavaihdokseen tarvitaan vaan aikaa;)

Ninca oli päässyt pikkuista katselemaan. Meilläkin tiiti on 99% ajasta nukkunut ultrien aikaan.. kahdessa olemme siis käyneet.. kyllä sieltä on sitten hieman herätty, kun oikein lääkäri sitä ultralla häiritsi;)

Viiperon kaapo oli sitten pää alaspäin=) Noh, nyt vaan toivotaan että pysyy loppuun asti niin.. mutta eipä sielä masussa taida enää kovasti olla tilaa liikkua..

Makkaralle jaksuja!!

Nyt on sitten pää tyhjentynyt niin, etten todellakaan muista pitikö vielä jotain kommentoida:/

Hei katselin eilen tuota meidän esittelylistaa ja sielä keikkuu edelleen muutama joilla LA ollut ja mennyt, joten jos he eivät ole itsestään ilmotelleet, niin jokohan ne voisi poistaa??

Samoin esittelylistalla oli hurjasti ihan uppo-outoja niccejä..

Juups, mutta kai sitä pitää lähteä itseään sivistämään, että kehtaa kouluunkin lähtee nim. tukka pystyssä ja aamutakki päällä:)

Mukavaa keskiviikko päivää kaikille!! Toivottavasti ei ollut ihan megana kirjoitusvirheitä.. taisi muutenkin olla huono ulosanti.. ei näin aamusta vielä oikein luista;)

terkuin siru ja tiiti rv 28+1[/color]

Vierailija
2/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jo kattelin että kylläpä on siru aamunvirkuksi käynyt, mutta olikin tänään koulupäivä.

Retu oli synnystysvalmennuksessa jo käynyt. josta tulikin mieleeni; eihän täällä sattumalta ole kukaan tulossa Tayssin valmennukseen 13.11. ja 20.11 klo 15 eteenpäin? (yritän epätoivoisesti huhuilla onko ketään tuttuja samaan aikaan paikalla;))

hurjaltahan tuo kuulostaa että nyt jo pitäis pikkuiselle hoitopaikkaa olla hankkimassa. ja aika pitkälle menee kyllä tuo äitiysloman aloituskin, katselin että meet mua noin viikon edellä, mutta loma alka melkein kuukauden myöhemmin kuin mulla (21.11). mutta kai se on niin että maassa maan tavalla...

bejpi: mä pidän liitoskipuina niitä inhoja tuntemuksia tuolla alhaalla kun tuntuu että luut repee, varsinkin jos on liikkunut. mut tarkemmin ajatellen kyllä nuokin voisivat niitä olla, itellä tulee vasemmalle puolelle, varsinkin öisin jos kääntyy kyljeltä selällä hetkeks ja suoristaa jalat niin sellanen venytystunne tulee tuohon mahan alle.

laralei: kyllä hyvään sänkyyn kannattaa panostaa, vaikka nyt tuntuiskin ettei missään asennossa saa nukuttua, mut ehkä siitä sit hetken päästä osaa nauttia:) en mäkään kyllä hirveen tarkkaan osaa hahmottaa mikä simppiksen osa on missäkin, mut kun tuntuu samalta kun viikko sitten jolloin neuvollassa pää oli alhaalla, selkä tossa oikeella, peppu yläoikeella ja jalat vasemmalla, niin ehkä hän niin sit on viäkin. hassua kyllä kun aktivoituu liikkuun jos makailen oikeella kyljellä, hän selällään. luulis sen olevan ihan mukava asento.

ykkösope: minkäs väriset hiukset sulla olikaan, kun en kuvista muista. mutta jos ei voi raskaus- eikä imetysdementtiaan voi vedota niin jos on vaaleet hiukset niin blondiuteen voi aina vedota:) tai ehkä sulla on vielä kuitenkin kato ne hormonit sen verran sekaisin että voit tohon vanhaan tuttuun dementtiaan vedota;)

mörötin se kauhistelee muiden viikkojen kertymistä, mutta nuo sinun viikkosi vasta hurjilta näyttääkin;) ei oo kauaa jäljellä...

viiperon kaapo viihtyi sittenkin pää alaspäin. wihii!:)

kaikki täydelliset naiset-herkistelijät. täällä yksi ilmoittautuu. ei ihan itku tullut, tais miehellä olla lähempänä. katotteko housea? pari viikkoo sitten oli se vauva-jakso, silloin mies sanoi ensin ettei hän tällasta voi nyt kattoa. kyllä sillä silmät kostuikin mutta katsoi silti koko jakson mun kainalossa;)

makkara: on tästä varmaan ollut puhettakin, mutta missäs suunnalla sä viikot vietät? toivottavasti mies tulee seuraksi jo torstaina:)

essi: aikamoinen kortti-projekti. mä oon aina koittanut jotain yksinkertaista. just aloin miettiin et mullahan taitaa olla askarteluvälineitä tuolla kätköissä, pitäisköhän kattoo mitä sieltä löytyy...

painosta: näyttää olevan kovin neuvolasta kiinni missä kommentoidaan. kun mulla pahimmillaan noussut liki 1400/vko eikä silloinkaan sanottu mitään, ja mulla ei tosiaan ois tarvetta yhtään ylimääräistä kiloa kerätä. mut viimeks oli onneks vaan 200/vko, josko kuuluisin niihin ketkä kerää sitä painoa viikoilla 26-30, kun eikös oo ollut puhetta et toiset kerää noilla viikoilla ja toiset sit 30 viikon jälkeen? mut suurta stressiä en kyllä ota, sokerit oli ok, ja liikunkin vielä ihan ok.

kivakivakiva, meni sit sähköt äsken. onneks oon läppärillä, muuten ois v......nut hiukan, tälläsen romaanin jäljiltä. mut nyt pitää viä ootella et verkko palautuis, sähköt palautui jo.

( . ) ei kummempia. huomista lääkäriä oottelen. huomisesta tulee vissiin aika rankka päivä. kun mun äiti vahtii joka toinen viikko mun veljentyttöö (1,5-v) ja oon hänen seurana sit tällä saikulla aina yhden päivän/vko ollut. huomenna tulee vielä toisen veljen poika kanssa (liki 5-v). oon jo lupaillut miehelle et jätän nyrkkeilyn väliin, saan vissiin ihan riittävästi touhuta ton pojun kaa päivän mittaan. eli palaan lääkärikuulumisineni sitten illalla. tosin tänään voin kyllä häiriköidä ihan koko päivän, kun meen ehkä illalla vasta uimaan, muuten koitan kotona siivoilla.

tikru ja simppis 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, oli ihana aamu kun sai nukkua puolituntia pidempää kuin normaalisti, sillä nauvola oli 8 aikaan.

Kerrotaan nyt vaikka ensin ne neuvola kuulumiset

pissa: puhdas

hemppa: 130

sf: 30 edelleen mennään vähän keskikäyrän yläpuolela.

liikkeet :++

Paino 77,7 kg eli +1,1 kg/viikko yhteensä 10,9 kg

paineita en muista ja tuo äitiyskorttikin jäi autoon.

Neiti edelleen poikittain.

Kyllä se vaihtelee kovasti tuo painosta sanominen, mulle sanoi vaan että ihan normaalisti on tullut ja että 20 kg:kin on vielä ihan normaalia.

en vielä ehtinyt lukea eilistä pinoa loppuun, mutta kommenttia sitten myöhemmin.

Täällä tulee rauhallinen loppuviikko kun kaikki meitin muut työntekijät ( kaikki 6 ) ovat työmatkalla loppuviikon.

Voimia kaikille,

AA ja neiti 32+4

Vierailija
4/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle kiitos synnytyskertomuksesta ja hurjasti onnea teidän perheen vauva-arkeen :) kiva kun olette päässeet jo mukavasti aloittamaan arjen kotona.

Oliskohan nyt Amy jo saanut nyytin kainaloon :))

On ollut puhetta tosta isyyspakkauksesta ja itsekin mietin jos sellaisen värkkäisi. Täytyy kans kikkailla, mitä sinne keksii. Hyviä vinkkejähän on jo paljon tullut :)

Siru, vai olette onnellisesti saaneet äippäpakkauksen hypisteltäväksi. Kiva juttu, itse vein vasta paperit...joten vielä saa ootella :) Tsemppiä päättötyön kanssa.

Aurora, nautihan nyt vapaasta, parasta on nyt vaan huolehtia omasta ja samalla tietty vauvan hyvinvoinnista. Mäkin päätin sit mennä varmuudelta kokeisiin, ku on tota supistelua ollut ja nyt välil menkkasärkyä...toivotaan et ei kuiteskaa mitää.

AA, mahtoi hikka tuntua hassulta....on se vaan ihqua ku ne voi tollai tuntea. Onneksi ne ei siel masussa sentäs itke, ainaskaa kuuluvasti :)

iida-linnea, eihän se nyt ole pöhköä, vaikka täs vaiheessa isinpäivänä miestään muistaa :) itekin jotain keksin, joko se isyyspakkaus tai jotain.

Joulukorteista ja muutenkin joulusta on kirjoiteltu....itse en ole mikään joulufriikki. Toki tulee jotain leivottua ja paljon kynttilöitä palamaan ja vähän punaista koristetta.

Retu, teillä täytyy tosiaan ajoissa hoitopaikka löytää. Toivotan teille mukavaa matkaa ja rauhallista merenkäyntiä :)

Bejpi, teillä alkaa olemaan vauvan tarvike hankinnat hyvällä mallilla :9

Laraleillakin tenttiä pukkaa, koetahan jaksaa. Onneksi ulkona ei ole mikään upea ilma, niin ehkä sitä jaksaa paremmin sisällä istua ja lukea :) Ladielle kans tsemppiä graduntekoon :)

Kandi, sähän saat kivasti liikuntaa, ku matkaat " kouluun" , ajahan tosiaan varovasti, ne liukkaat ku saattaa aina yllättää.

Nincalle, onnea ultrasta ja pienokaisen näkemisestä. Eipä kannata huolia, jos vaavi vähän uninen ollut :)

Viipero, voi ku kiva kuulla, et Kaapo on malttanut pysyä " paikallaan" :))

Huih, eipä varmaan enää ole pitkä aika synnytykseen!

Makkaralla oli ollut kallis lasku hampulääkärissä :( mä käytän sinnikkäästi kunnan palveluja, ku ne mut sinne viel huolii.

Essi, sun joulukortit kuulostaa tosi kivalta...voih ku jaksais olla noin aktiivinen :)

Kiva Henna, et neuvolassa kaikki hyvin. Mäkin olen ihan varma, et poika tuolla mahassa niin aktiivisesti myllertää.

( . ) mietin kans tota D-vitamiinia, jossain vaiheessa terkka siitä mainitsi, et talvea vasten sit kannattaa syödä. Eikös ne apteekissa tiedä, mitä merkkiä ja sillai sit suositellaan.

Ostin sit pari päivää sitten sellasen lasten CD:n ja kun kuuntelin sitä, niin eikös poru päässyt " ihme ja kumma" sekä " Lapinäidin kehtolaulu" kappaleista, sniif.

Ja nyt sit rupes tekee mieli joulutorttui...kait viikonloppuna pitää aktivoitua :)

Me muutes sitten haettiin eilen sellaset yhristelmävaunut, ku huusin netistä. Ne on jotku sellaset Happy Baby Technot ja halvalla sain. Vähän arvelutti, ku ei ole mikää iha tunnettu merkki...mut oikein hyviltä vaikuttaa :))

Mykis ja Hippis 25+4

Vierailija
5/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa eilen aika hässäkkä päivä. En ehtinyt kuin vilaista eilisiä juttuja.. Panostetaan sitten tänään vähän enemmän. :) Töissä olin jo 7.30-17 ja sitten kävin vielä jumpassa. Oli pitkin päivää ja vielä illalla sellasia ihme tuntemuksia tuolla lantionpohjassa ??? (tarkkaa sijaintia en osaa kuvailla) eli ihan niin kuin venytyskipuja.. Ihan uusia tuttavuuksia mulle joten en tiedä mitä ne oikein on. Väsähdin sitten jo ennen klo 22 unten maille ja tuhisin tyytyväisenä jonnekin 7.30 asti.. Univelkaa taisi olla kun nukutti niin pitkään. Tänään taidan houkutella äidin kävelylle jos tuo himskatin vesisade vähän hellittäisi illalla. :)

Onnittelut kaikille ihanan nyyttinsä lunastaneille!!! Voin vain kuvitella sitä olotilaa ja toivon että aika hurahtaisi pian jotta päästäisiin itsekin siihen tilanteeseen..

Joulukorteista oli puhetta. Mies ei ole koskaan jaksanut noihin panostaa ja olenkin viimeiset 3 vuotta jo tehnyt niin, että lasken paljonko rahaa meidän kaikkiin joulukortteihin & niiden postittamiseen menisi rahaa ja käynyt viemässä ne rahat kodittomien eläimien keräyslippaaseen.. Sähköpostilla tai puhelimitse ollaan sitten joulua toivotettu ja kerrottu samalla miksi meiltä on ollut turha odottaa korttia. Aina on ihmiset kehuneet että loistava idis. Taidanpa jatkaa perinnettä, tässä kun muutto - evakko - muutto alkaa kolkutella ovella ihan kuukauden sisään, ei taida olla energiaa alkaa joulukorttirumbaan. Ensi vuonna voi sitten laittaa meidän tiitiäisestä jonkinsortin joulutonttukuvan! :)

No, nyt taas täytyy jatkaa töitä. Illalla käyn jo kaupassa ja pitää pikkuhiljaa alkaa valmistelemaan PE- ja LA-iltojen tarjontaa, meille tulee molempina iltoina vieraita liuta.. Ois piirakkaa yms värkättävä.. Onneksi rakas mies lupasi olla apuna. :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mammanalku + tiitiäinen 16+5

Vierailija
6/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ehkä sit joskus jakautumalla:))

mykis: mäkin kysyin viime viikolla tosta d-vitamiinista neuvolassa, kun oli täällä vauvasivuilla ollut puhetta. sanoivat että lokakuusta eteenpäin vois jo käyttää. suosittelivat ja hainkin minisun-purkin. nuissa on 5 mikrogrammaa d-vitamiinia/pilleri ja otan niitä kaks joka aamu, kun suositus on että 10 mikrogrammaa pitäis saada.

ninca: meillä kanssa simppis otti levon kannalta tuon np-ultran. ei auttanut vaikka kuinka ultraaja tökki ja yritti herätellä. ultraaja vaan totes et kyl se nukkuu, mut oli kuulema sen verran nähnyt liikettä kuitenkin ettei huolta. simppis oli vaan vähän huonossa asennossakin, ei onnistunut np:n mittaaminen alakautta, joten piti kokeilla kuvaamista myös masun päältä, ja onnistuihan se sitäkin kautta. eli ei pitäs olla huolta vaikka olis levollisempi kaveri siellä kuvaruudulla:)

tikru taas

Vierailija
7/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Voi hyssykät sentään! Kaksi ja puoli päivää ilman nettiä. Infernaalista sanon minä. Soneran tukipuhelimeen oon jonottanut lukemattomia tunteja ja mitään ei tapahdu..Mies tän sitten korjas itse. Mie heitän ton hiton vanhan modeemiboksin nyt kyllä jorpakkoon. Ymph!

Ihan oon pihalla jutuista. Joko se Amy meni synnyttään?

Ope oli ainakin päässyt kotiutumaan pienen Aino-tyttösen kanssa. Ja rauhalliselta tapaukselta vaikuttaa..=) Onnea vielä kerran!

Auroralla oli jotain tulehduksen poikasta? Pikaista paranemista!

Tikru oli kattonut jotain sopimatonta ohjelmaa..Tuli mieleen kun katselin sitä Bodies-sarjaa (tuleekohan sunnuntaisin), että ei ihan kans paras ohjelma kun aina jotain komplikaatioita synnytyksissä tai keisarin leikkauksissa ym. Äh.

Mörötin oli duunannut isyyspakkausta..Noinkohan sitä itsekin sellaista kursis kokoon lähempänä h-hetkeä. =)

Viipero istujapoika oli kuitenki pysynyt pää alaspäin. Se on hyvä! Mähän lupasin sulle sen synnytyksen! ;)

Makkara: kannattaako nyt siellä kultainstrumenttihampilääkärissä käydä? Kallista lystiä toi hampaidenkin pito. Pitäis tehdä niinkuin aikoinaan 50/60-luvulla naiset kun ne repi kaikki pois ja pitivät ' kauniita' tekohampaita.

Siru: oikein muistat, että mähän pinnistä maalailin tositarkoituksella. =) Mä ainakin maalailin ne raivostuttavat pinnat pienellä pensselillä. Alusmaali oli ihan ok, mutta kun mähän laitoin päälle monta kerrosta valuvaa lakkaa niin siinä oli tekemistä kun metsästin niitä nopeita tippoja..=) Hieman kivaa silti askarrella ' hyötykäyttöön' =)

Mikä postikorttikeskustelu? Kamalaa olla ihan pihalla..Mutta TODELLA ihana toi mammanalun tapa viedä vaihtoehtoisesti se kortteihin menevä raha kodittomille eläimille!! Kai tota ideaa saa törkeästi kopioida? =)

Mä oon kans miettinyt D-vitamiinia kun siitä kuulee paljon, mutta aina unohdan kysyä neuvolassa. Ei kai siitä ainakaan mitään haittaa mahda olla jos sellasia alkais napsiin? Samalla kysyn, että saakohan noita kortisonivoiteita käyttää ns. normaalisti kun nyt alkaa toi atooppinen iho taas oireilla ja pika-apua tarttis..En oo kamalasti sitä viitsinyt kuitenkaan iholle läiskiä kun en oo varma..Onkos siis muita allergikkoja tahi muuten vaan tietäväisiä joukossa? =)

Pöh. Mä meen nyt suihkuun ja lähden lompsimaan Aurian toimipisteeseen vakain askelin.

Oikein ihanaa päivää kaikille! Ihanaa olla taas täällä! =)

t. poppis ja räpsy poissa pimennosta rv27+0 (jey!)

Vierailija
8/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenm tehnyt itse joulukortit viimeiset 10-vuotta, lähimmille ystäville ja sukulaisille.

Puolitutuille mutta sellaisille joita haluan kuitenkin muistaa ostan valmiit.

Mä tietyllä tavalla tykkään joulusta, mutta meillä oli kotona aina hirveesti riitaa juuri silloin ja jotenkin ne muistot vielä vähän kalvaa.

Äiti oli aina tosi väsynyt ja painoi 24h viimeiset 3 päivää, sillä paloi pinna aika pienestä, sen takia mä olen päättänyt etten ota joulusta mitään hirmuista stressiä IKINÄ.

Nyt kun nyytti on tulossa maailmaan jolun maissa en stressaa sitäkään vähää, aattona menemme anopille ja joulupäivänä teemme traditiovierailun ystäviemme luokese.

heillä on 3 lasta joista 1 on kummilapsemme ja olemme viimeiset 5 vuotta menneet heille iltapäivällä ja olleet melkein yöhön asti, vieneet lahjat ja pelanneet pelejä lasten kanssa.

eilen laitoin viestiä siivousfirmaan ja kyselin tarjousta joulusiivosta, en taida tänävuonna jaksaa itse sitä tehdä, mutta haluaisin silti että koti on siisti ja kunnossa.

Itse jos sen teen niin siinä menee vähintään viikko.

retukin on vielä menossa mukana, kiva kuulla kuulumisia.

Mäkin olen miettinyt hoitopaikkaa jo kovasti.

Sipoossa on 1 päiväkoti joka on ns. kielikylpy tarha.

siellä meitin pikkuinen oppisi hyvin ruotsia, tämä jatkuu aina yläasteelle saakka, ja nyt on suunnitelmissa myös mahdollisuus lukioon.

sinne on vain kova tunku, ja meitin neiti olisi tarkoitus laittaa tarhaan vielä keskellä talvea, joten paikka pitää hakea jo syksylle vaikka sinne ei silloin vielä mennäkkään.

Aurora: mun verikokeista näkyi että leukkarit ois hieman koholla, mutta neuvolan täti sanoi että raskaana ollessa ne on aina, tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa, no lääkäri soittaa ens viikon tiistaina silloin saan tietää.

Viiperon aapo-kaapo on sittenkin oikein/väärinpäin hyvä hyvä :o)

G:lle kiitokset Ö-pilleri vinkistä.

Ykkösopen vauvaarki kuulostaa ihanalta, tuskin maltan odottaa

Amy se on varmaan jo neiti kainalossa, ihanaa ihanaa ihanaa, miks ei mullakin, mä en oikein jaksasi enää tätä masua ja se kun vielä kasvaa.

mä kävin tänään tankkaamassa ja se halvatun laite antoi vaan 5 ¿ bensaa vaikka laitoin sinne toosaan 50 ¿ jotka oli vielä mun viimeiset pennoset lompakossa, kyllä otti aivoon, nyt saan ootella viikon että ne tulee tilille.

Harmittaa kun pientä liito-oravaa kun hampaat on poikki ja käpy jäässä.

Nyt töihin mars mars, menee muuten ihan juoruiluksi.

ps. ei enää puhetta joulutortuista, sillä muuten mun on pakko mennä kauppaan.

AA

Vierailija
9/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis - tervetuloa takaisin pimennosta, tiedän tunteen. Meillä kans tökkii netti aika pahasti ja yritän kestää.. Kun ollaan evakossa 8-9 vkoa (minä tod.näk. oman äitini luona) varaudun jo henkisesti siihen että siellä on VIELÄ surkeampi yhteys ja jään todella pimentoon.. :( Anyway, ihan vapaasti saa joulukortti-ideaa kopioida! :) Mulla on ollut ihana fiilis joka vuosi kun tiedän että oikeesti ne rahat menee johonkin " hyötytarkoitukseen" ..

Mammanalku + tiitiäinen

P.S. Tyhmä kysymys; mikä on ö-pilleri? *nolostuu*

Vierailija
10/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän olette olleet aktiivisia jo aamutuimaan. Mulla oli kello herättämässä klo 10.00 kun pakko pitää jonkinlaista rytmiä yllä, vaikken töihin menekään. Nyt sitten ristikoiden ja sudokun pariin sänkyyn tai sohvalle telkkua tuijottamaan, on vähissä nää vaihtoehdot miten kuluttaa päivä:( Valinnanvaikeutta.....

Mä kans eilen katselin tota esittelypinoa. Pitäiskö suosiolla poistaa noi joilla la mennyt ja ollut. Laittaa vaikka syntyneihin ilman päivä, sukupuoli ym. tietoja tai sit deletoida kokonaan, hämää meinaan kun on tollasia siinä alussa?

Ihanaa jos Viiperolla Kaapo on siellä oikein päin, ei tartte sitä enää murehtia. Kyllä ne vaan kummasti sen oikean asennon loppusuoralla löytää:=)

Kaima, ai sullakin leukkarit koholla. Ja kuuluu olla?! Tosin verikokeen leukkarit ja pissanäytteen taitaa olla vähän eri asia. Kun mulla huolsestuttiin heti ja sanottiin että kuuri päälle ja pian.

Mulla ei pissaviljelyssä kasvanut mitään kun aamulla soitin tulokset, joten luultavammin mulla nyt sit on joku emätintulehdus tai sit pienellä todennäköisyydellä se virtatietulehdus. Odottavan aika on piiiiiitkä!! Saan lääkkeet tänään mut toiset tulokset vasta loppuviikosta.

Amyn kuulumisia odotellaan, mutta eiköhän ne meitä tule heti moikkaamaan kun pääsevät kotiin:) Miksei sairaaloissa ole nettihuonetta mammoille, vai onko?? ;=)

Nyt takas sänkyyn, mukavaa tiistaipäivää!

Aurora + Poitsu rv22+4

Vierailija
11/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät tuli ja meni, tänään aika palata töiden pariin. Onkin sunnuntaihin asti hommia tiedossa. Onneksi nuo kirjamessut on perjantaina auki vähän myöhempään jos silloin vaikka kerkeisi paikalle.

Siru ja Poppis ainakin olitte maalailleet/ehostaneet kehtoa/pinnasänkyä. Onko tuollainen hiominen, maalaaminen yms kuinka haastavaa hommaa? Kun minä olen oikeasti tosi tumpelo kädentaidoissa, mutta ihan hyvin voisin ostaa esim. käytetyn pinnasängyn sitten aikanaa ja yrittää parannella sitä itse... Vai onko tuhoon tuomittu ajatus..?!

Makkara, jaksamista ja voimia itsekseen oloon. Toivottavasti tällä viikolla saat miehesi luoksesi jo aikaisemmin. Onneksi vain parempaa on teille tiedossa sen myötä kun omaan kotiin pääset muuttamaan. =)

Viipero oli saanut hyviä kuulumisia. Varmasti huojentavaa tietää jotta pikkuinen on asettautunut oikein päin syntymää odottelemaan.

D-vitamiinista oli ollut juttua. Minulle terveydenhoitaja suositteli jo heti ekalla käynnillä D-vitamiinin aloittamista. Ja ostin apteekista Minisun- nimisiä pillereitä. Niitä yritän muistaa päivittäin 2 tbl ottaa.

Oma olo on ihan ok. Yövuorojen väsymys ja paha olo on nukuttu pois, joten nyt jaksaa paiskia hommia.

Sateesta huolimatta mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

t. iida-linnea 14+0

Vierailija
12/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mukanaa keskiviikko-, ei tiistaipäivää!

Sama pää kesät talvet;)

Vierailija
13/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, ainakin miedompia kortisonivoiteita voi käyttää ihan huoletta raskaudenkin aikana. Mulle tuli alkuraskaudessa ärtsyä ihottumaa ja kyselin apteekista asiasta. Tosin mä kyllä päädyin ostamaan tosi mietoa voidetta, en tiedä tarvitsetko sä jotain hardcore-pitoisuuksia oman ihosi hoitoon..? Ainut vaan, että pitkäkestoisesti ei pitäisi käyttää, eli lähinnä vain kuurimuodossa. Selviäisitkö satunnaisella kortisonivoiteen käytöllä, jos läträät vastaavasti enemmän perusvoidetta?

Soittelin juuri neuvolasta kilpirauhaskokeen tulokset, ihan normaaleja kaikki. Eli Muhkun rytmikset ei johdu mun kilpirauhasen liikatoiminnasta, niinkuin kyllä arvelinkin (kai mullakin jotain oireita olisi siinä tapauksessa). Huomenna mennään neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä uudestaan, sormet ja varpaat ristiin ettei enää kuulu pahempia tupmsahduksia! Mies on kuunnellut vatsan päältä pariin kertaan, ja ihan tasainen syke kuulunut. No, huomenna sekin selviää...

Muhku on nyt ihan hirveän aktiivinen - tai kai se vaan johtuu pojan koosta, kun se ei enää pysty edes kylkeä kääntämään ilman että tuntisin sitä. Meillä oli eilen illalla herkkä äiti-lapsi -hetki, kun lauloin vatsalle " sataa sataa ropisee" ja " ropisuttelin" sormenpäilläni vatsan pintaa samalla. Poika ihan selvästi pysähtyi kuuntelemaan, ja laulun loputtua pisti hirveät potkut takaisin! Kun lauloin saman uudestaan ja taas " ropisuttelin" , sama toistui! Onpas meillä vaan ihanan älykäs lapsi, kun se jo tajuaa arvostaa äitinsä laulua ja leikkiä :)

Eipä mulla taaskaan mitään älykästä sanottavaa. Paitsi että viime yönä nukuin keskivertoa paremmin, ja nousinkin vasta yhdentoista aikaan sängystä. Aamu-uni paras uni!

Kandi & Muhku 30+6 (hui, huomenna taas uudelle viikolle!)

Vierailija
14/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoista viimein pääsen taas minäkin kirjottelemaan.

Uskomatonta kyllä, mutta nyt taas toistaiseksi näytää tämä vauvapalsta toimivan. Toivottavasti nyt toimisi jatkossakin niin pääsisin vähän paremmin kiinni noihin teidän juttuihin. =)

Olen niin kotiutunut tänne, etten osaa palstailla kaksplussan tai minkään muun vauva-aiheisenpalstan sivuilla.

Tulee ihan orpo olo, kun ei pääse tänne surffailemaan.

Täällä on ollut kovin vilkasta, joten ihan kaikkea en kyllä ole millään jaksanut lukea, mutta eilisen ja keskiviikon pinoa olen vähän koittanut tutkailla (ja tietysti aina sitten kun olen ehtinyt silloin tällöin).

Amy on ilmeisesti päässyt nyt sitten nyytin hakuun, kun ei ole hetkeen kuulunut. =)

Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Aurora oli joutunut saikulle.

Lepäähän nyt kunnolla, kun oikein luvan kanssa saat.

Toivottavasti mahdollinen tulehdus hellittää ja supistelut lakkaisivat, kun saat sen hoidettua. Vointeja sinne.

Möröttimelläkin on komeasti jo viikkoja kasassa.

Olikos niin, että sinäkin kirjoittelit jossain välissä tuolla hoidokeissa Lapsettomuus puolella? Vai muistanko aivan väärin?

Kyllähän se niin on, että kun viimein on sen plussan saanut, niin ei sitä kyllä meinaa millään uskoa. Liekö tämä epätodellinen olo jatkuu tuonne maaliskuulle saakka.

Ainakin todistettavasti olen pikkuisen möttösen jo kolmeen kertaan nähnyt ja liikkeitäkin on jo jonkin aikaa tuntunut, että eiköhän hän siellä ole. Välillä kun on hetkiä ettei mitään ihmeempiä ole tuntunut, tai liikkeet ovat olleet hentoisempia, on heti ruvennut miettimään että onko kaikki kunnossa. Onneksi möttönen kuitenkin ilmoittelee jo itsestään melkeinpä päivittäin.

Hyvä että Viiperon Kaapo on malttanut nyt pysyä oikein päin.

Eihän siitä nyt mitään olisi tullutkaan, jos vauveli ois päättänyt vastustella lääkärien kääntöä ja mennä takaisin istuskelemaan. =D

Jospa pian teilläkin lähtölaskenta koittaa.

Tänne on ilmaantunut tässä mun taustailun aikana paljon uusiakin nickejä. Kivaa että alkaa olla porukkaa vähän enemmän myös ensimmäiseltä ja toiselta kolmannekselta. Ei sillä, etteikö myös raskautensa lopuilla olevien juttuja olisi kiva lukea, mutta kun te kaikki alatte pikku hiljaa lunastamaan niitä nyyttejä, niin ei jäädä sitten ihan orvoiksi tänne palloilemaan. =D

Onnittelut siis tasapuolisesti kaikille uusille!

Nincakin oli käynyt ultrassa, ilmeisesti yksityisellä kun puhuit ettei kunta tarjoa np-ultraa?

Hienoa, että vauva voi hyvin. =)

(.) Mäkin kävin taas pitkästä aikaa neuvolassa maanantaina ja kaikki näyttäisi onneksi olevan ihan kunnossa.

Paineet oli 104/73 (hmm aiemmin tuo yläpaine? on ollut 120-123)

Pissa puhdas

Sf mittakin otettiin ekaa kertaa ja se oli 17cm. Pikkuisen keskikäyrän yläpuolella.

Sydän jumpsutti kivasti, kun kuunneltiin, eikä möttönen tällä kertaa mennyt karkuunkaan. Ei taida enää kunnolla päästä. =)

Taisipa kerran potkaistakin tuota dopleria, kun kuulosti ihan siltä.

Jännä muuten ettei tuo neuvolan täti tuumannut mitään tuosta sydämen sykkeestä, että kuinka tiuhaan se löi..

Neuvolalääkärissä se oli 130-140.

Hemppaa ei tällä kertaa otettu, mutta eiköhän se oo ihan ok. Toivottavasti.

Enpä nyt mitenkään normaalia väsyneempi ole ollut.

D-vitamiinista oli ollut myös puhetta ja meilläkin oli neuvolassa puhetta, että sitä tulisi loka-maaliskuussa ottaa ja mulle neuvolan täti antoi luvan ottaa noita Multitabseja (jotka on siis nimenomaan raskaana oleville/sitä suunnitteleville/imettäville), kun niissäkin on tuota D-vitamiinia ja kahdella tabletilla tulee täyteen tuo vaadittu määrä. Saanpa sitten samalla kaikki muutkin vitamiinit, jos nyt sattuu vajausta olemaan.

Täällä on toinen, ei niin jouluihminen (en muista kuka oli kun puhui ettei niin välitä jouluhössäyksestä).

Kyllä mä joulusta tykkään ja on ihan kiva laittaa jouluverhot ikkunoihin ja krassi oveen, mutta siinäpä ne mun joulujutut taitaakin sitten olla.

Tietysti piparin tuoksu on mukava, mutta tortuista en niin välitä.

Lähinnä sen luumuhillon takia. Olenkin tehnyt itselleni sitten monesti joulutorttuja omenamarmeladilla, ja on muuten hyviä. =D

Tykkään meinaan kuitenkin siitä torttutaikinasta.

Joulu menee meillä kyllä ihan omalla painollaan eikä sitä onneksi tarvitse sen kummemmin stressata.

Nyt ei ehdikään sitten tämän kummempia kommentoimaan, kun tarttee mennä jatkamaan hommia (oon tätä kirjotellutkin jo muutaman tunnin kun olen tässä välillä tehnyt muuta), mutta vilkutukset kaikille ja voikaahan paksusti. =)

-viivi ja onnimöttönen rv20+5

Vierailija
15/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 38 viikkoa täynnä eikä vauvaa näy missään! Missä vika??! :) Kävin tänään taas vyöhyketerapiassa ja reilun tunnin pistettiin liikettä paikkoihin. Tuntu kyllä tosi erilaiselta ku normaalisti, kun oikeesti nyt tavoitteena oli saada jotain edistystä aikaiseksi. Saa nähdä, tehooko - ainakaan vielä ei oo yhden yhtä supistusta tullut, mutta ehkä sit jo ens yönä. (Toiveunta...) Jaloista lähti kyllä nesteet tosi hyvin liikkeelle, kengät vaan pyöri jaloissa kun saapastelin tuolla kaupungilla.

Talvi tekee tosiaan tuloaan, en tajunnut aamulla ollenkaan laittaa tarpeeksi vaatetta. Piti sitten tulla kauppojen kautta kotiin, että tarkeni. Kävin vihdoin lunastamassa liput lauantain teatteriinkin, kun näyttäis siltä, että oon vielä yhdessä paketissa silloin.

Mä olen kyllä lukenut ahkerasti teidän kaikkien kuulumiset, mutta dementoituneeseen päähän ei jäänyt juuri muuta kuin se, että Kaapo oli kuin olikin tajunnut pysyä oikeessa asennossa. hyvä Kaapo!! Ja Aurora nyt vaan lepäilee, vaikka se hirveen tylsää onkin. Mä maltan aina muutaman päivän ja sit tulee tällainen olo ku tänään, että tulen hulluks, jos en pääse vähän ulos. Saa nähdä, miten noi paineet nyt reagoi (pitäiskin kohta taas mitata). Mun kaveri on ollut kans tällä viikolla saikulla ja on käyny mua viihdyttämässä. Ollaan maattu vaan, keitetty kahvit, välillä mitattu verenpaineet ja naureskeltu meidän mummoelämälle...

Amyn synnytyskuulumisia odotellaan... ja open tytteli vaan nukkuu kiltisti, aika söpöä! Olikos niin, että hän oli hiljainen masussakin vai muistanko väärin? Mä elän toiveissa, että meidän Santeri olis rauhallinen tapaus, koska ei kohdussakaan useikn pidä mitään hirveetä meteliä itsestään. Meillä ei tosiaankaan oo mitään äidin ja sikiön välistä kommunikointia, en siis saa mitään reaktioita aikaan omilla toimillani. Hän liikkuu ku itteään huvittaa eikä varsinkaan silloin, jos iskälle pitäis potkia.

Juups, mutta ehkä siinä tälle päivälle riittävästi. Koetan nyt nauttia ees hetken näistä ohuista nilkoistani!

-Osse ja Santeri rv 38+0

Vierailija
16/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa kävin tänään. Viimeksihän sf-mitta oli jo lähteny laskusuuntaan ja nyt oli taas laskenu. Aikasemmin oltii yläkäyrällä ja nyt mennää sit jo alakäyrällä. En nyt tiiä sit onks tää maha oikeesti laskeutunu vai mitäh.

Vauva kuitenki hyvän kokonen ja sykkeet tosi hyvät,eli ei mitään hätää.

Siinä se täti vähän aikaa pohti ja sit päätettiin,et meen kontrolliin KOKS:iin varmuuden vuoksi. Se kuitenki painotti ettei oo huolissaan, kun vauva tuntuu kuitenki hyvän kokoselta. Mut jos on kiinnittymäs jo, ni voi sit siel tehä sen painoarvion ja niin pois päin.

Mä meen ihan mielelläni sinne kontrolliin, ku viimeks päässy kurkkaamaan masuasukkia rakenneultrassa, ja on kiva kuulla minkä kokonen vesseli siellä nyt on. Ja muutenki saa sit mielenrauhan ja ehkä vähän jotain selkoo siihen miks se mitta on laskenu.

Juu. Paino oli noussu vaan 600g, hyvähyvä,ettei sen enempää.

Verenpaineet oli hyvät ja hemis vähä laskenu,oli nyt 123.

Rt:ssä vauva on tiukasti edelleen, 140 oli sykkeiden keskiarvo ja liikkeet ++.

siinä nyt vaan omaa napaa täl kertaa,nyt pakko siirtyy sen tenttikirjan ääreen, jos sais luettuu vähäsen. Aika huonol menestyksel tähän mennes lukenu, oon niin huono lukemaa tollasii tylsii koulukirjoi..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)

lara ja mötkö 33+1

Vierailija
17/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyssäät jatkuu. Toisaalta ihan kiva. Sehän tietää talven tuloa ja talvella syntyy meidän vaavi :)

Kävin taas aamulla uimassa sen viikottaisen puolitoista kilometriä. Oli taas oikein reipas olo sen jälkeen. Tosin tarkoittaa sitä, että töissä pitää istua vähän pidempään, kun tulinkin normaalia myöhemmin (liukuva työaika on näppärä). Tai eihän täällä pakko olisi olla, mutta kun ei viitsisi miinustuntejakaan ottaa - meneehän tää aika palstaillenkin...

Sain tänään henkilöstöhallinnosta vahvistuksen mammavapaasta ja siitä kuinka pitkään maksetaan täyttä palkkaa. Kolme kuukautta se meilläkin on, kun saa vielä hyvin rahaa eli maaliskuun puolivälin jälkeen aletaan elää nuukemmin. Virallisesti mammaloma alkaa 21.12. mutta pidän sen alkuviikon lomia, joten saan koko joulunalusviikon vapaaksi jouluvalmisteluille. Ja mä en siis ole mikään superhössö-jouluihminen, mutta jos jonkun paremman siivouksen yrittäisi tehdä edes joskus (lattiat pesty viimeksi puolitoista vuotta sitten)... Ja onhan se mukava hiljalleen laitella, kun vatsa varmaan vielä silloin antaa myöten.

BB:hen tulee näköjään tänään joku aiemmin talosta lähtenyt asukki takasin... Ja huomenna on House-päivä. Ostin miehelle Housen ekan tuotantokauden dvd:n synttärilahjaksi, kun se on vallan ihastunut sarjaan (kyllä mä itekin sarjasta tykkään). Toivottavasti ei vaan ite sitä ennen bongaa sitä kaupasta.

No joo, eiköhän nää löpinät tältä erää riitä, pikkunenkin tuolla muksuttelee olemassaolostaan taas. Mukavaa iltaa itse kullekin!

t. Essi, rv 26+1

Vierailija
18/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli masussa aivan loistavasti sen perusteella!!! Lääkäritäti tutki tosi tarkkaan kaikki vauvelin rakenteet ja kaikki osaset oli oikeilla paikoillaan, eikä mitään poikkeavuuksia löytynyt:)! Piksun painoarvio tällä hetkellä oli 300 g ja koko vastasi rv 19+3. Nyt on kyllä maailman onnellisin olo:)!!! Saatiin tietää Piksuliinin sukupuolikin ja ultratätsyn mukaan meille olisi tulossa POIKA:)! Ihanaa! [/color] [color=CD0000] ♥ [/color]

[color=BF3EFF] Nyt ei aivokapasiteettini pysty muuhun kuin tähän oman navan hehkutukseen...sorry=) Tulen paremmalla ajalla lueskelemaan ja kommentoimaan teidän mukavia juttujanne! [/color]

[color=104E8B] Hymyjä ja haleja ihan jokaiselle Enskulle!!! Tää lähtee nyt ihastelemaan ultrakuvia, ties monennettako kertaa;)! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja maailman ihanin Piksu-poitsu, rv 19+2 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
19/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkohan mä eilenkin keskiviikossa :o)

Nyt on sitten kohta viimeinen äitiyslomalle suunniteltu projekti hoidettu. Eli eteisen maalaaminen on kohta valmis. Just sain pohjamaalit vedettyä ja nyt pitäisi sitten aloittaa piirtämään siihen päälle... Jännittävää.. Katsotaan millainen tulee. Tämän kun saisin valmiiksi niin sitten saisi vauva tulla.

Siru: senhän voisi siivota tuon listan. Eli ne jotka viikon aikana vaikka tänne kirjoittelee niin pidetään listalla ja muut poistetaan. Sit voi laittaa vaikka viestin, että ilmoittaudu, jos haluat listalla pysyä.

Mä tein meidän uudelle isukille isyyspakkauksen ja sit tein sellaisen hakulomakkeen siihen kanssa. Oli kyllä tosi otettu tuo mun mies :O) Tehkää ihmeessä jos vain jaksatte, niin piristää miehiänne ihan mielettömästi.

Mammanalku: sä ootkin ollut reipas :o) Voi kun mäkin odotan sitä hetkeä kunhan pääsen sitten taas joskus salille.

D-Vitamiinista. Se on hyvä se multitabs 2+ tabletti. Siinä on just sopiva määrä kaikkea ja myös tota d-vitamiinia. Eli sitä vaan syömään.

Iida-Linnea: mäkin oon ajatellut mennä kirjamessuille jo ehkä huomenna. Eiks ne alakin huomenna?

Osborne: puhuiko se vyöhyketerapian tekijä noista pisteistä pikkuvarpaiden luona? Että kun niitä painelee niin synnytys käynnistyisi?

Viipulille onnea ihanista uutisista.

ON: ei mitään uutta... Tässä vaiheessa raskautta oikein tämä sana Odottaminen korostuu... Supistelee usein mutta ei muita oireita. Saunottu ja siivottu ja sekstattu on, mutta ei mitään... Eli siis odotellaan :o) Onhan tässä vielä aikaa, jopa 5 viikkoa... APUA!!! TOivottavasti ei kuitenkaan menisi noin paljon yli. Poikaolo vahvistuu koko ajan...

Muistakaa inhimillinen tekijä tänään!!!

Heidi <3 Toukka 37+3

Vierailija
20/22 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni puhui eilen joulutortuista, ja ylläri ylläri, tänään oli pakko aamulenkin (klo 12) yhteydessä käydä ostamassa torttuainekset. Nyt on sitten ensimmäiset, eikä todellakaan viimeiset tortut syöty. :)

Muuten en todellakaan aloita jouluhössötystä näin aikaisin, paitsi kynttilät ja valot ovat ihania. (Viime jouluiset valot ovat edelleen parvekkeella ja olohuoneen ikkunan yläpuolella. :) )

Tänä vuonna ei voikaan sitten suunnitella joulua kovin tarkkaan, joko ollaan laitoksella, kotona tai kaikkein mieluiten vanhempieni luona savossa.

( . ) Kahdessa päivässä olen tuntenut enemmän liikkeitä kuin normaalisti, ehkä siksi kun nyt on vain istunut koneella ni on kerennyt tajuamaan liikkeet paremmin kuin koulussa, missä on aina jotain ohjelmaa.

bejpi ja öttiäinen 32+3