Pelkäätkö ötököitä?
Pelkäsin ennen seinälukkeja, nykyään sentään uskallan ottaa ne lasipurkkiin ja viedä ulos. Välillä niitä oli niin paljon pihalla, että vaatteisiinkin tarttui muutama.
Sokeritoukat ällöttää ja olen päässyt niistä eroon kylppärin lattiakaivon huolellisella puhdistuksella. Joka suihkun jälkeen puhdistus ja kloriittia yön yli tai seuraavaan suihkukertaan. Keittiön viemärit on myös syytä pitää erityisen puhtaana.
Ruskojuoksiaisia tulee kesän ja syksyn aikana sisälle. Inhottavan näköinen otus. Kerran olin jo menossa nukkumaan, yöpöydän valo oli päällä ja katsoin, mikä hemmetti tuolla katossa ryömii suoraan sänkyäni kohti. Putosi sitten sängyn jalkopäähän, ilmeisesti siitä sitten eteisen puolelle. Nehän menevät pienimmistäkin raoista syömään mahdollisia sokeritoukkia jne. Eli hyötyeläin kyseessä ja jos sellainen eksyy lattialle, niin sekin kannattaa siirtää pois. Mielellään tietysti ulos, ettei ala talvehtimaan asunnossa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
En, syön niitä. Sirkkapihvit etanasoseella on ihan parasta!
Makunsa kullakin!
Minä grillaan iltaisin heinäsirkan reisipaloja ja juon sammalviintä särpimeksi
Mulla on useita kotona ja tykkään katsella niitä.
Eläviä sekä kuolleita.💀
Kotini tuholaisongelmat ilmeisesti laukaisivat traumaperäisen ahdistuksen. Toki olin kärsinyt ahdistuksesta tätä ennenkin, mutta vähintäänkin pahensi sitä huomattavasti. Pelkään ötököitä, enkä voi esim. pitää parvekkeen ovea auki ja vaatteet pitää ravistella edes pintapuoleisesti.. Kaikkea muutakin ikävää tähän liittyy. Pelkään uusia tuholaisongelmia ja kesä on ulkona olevien ötököiden takia täyttä tuskaa.
Suomessa ei ole vaarallisia hyönteisiä. Ampiaisen pisto allergiselle voi tosin olla vaarallinen, herhiläisiä ei taida paljon Suomessa olla. Tuholaisia on kyllä, mutta ei hengenvaarallisia.
Ruskojuoksiainen menee öisin valoa kohti. Puolustaakseen itseään saattaa myös purra.
Paltamo kirjoitti:
Minä grillaan iltaisin heinäsirkan reisipaloja ja juon sammalviintä särpimeksi
Chiliä?
Ampiaisia kammoksun, mutta joudun tulemaan niiden kanssa toimeen, sillä työskentelen paikoissa, joissa on yleensä aina niiden pesiä. Punkki jos viilettää iholla, niin koko loppupäivä menee kuvitellen ja skitsoillen, että jossain on punkki. Hirvikärpänen on itse saat*na. En kyllä oikein tykkää muistakaan ötököistä, paitsi hämähäkeistä.
M37
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole vaarallisia hyönteisiä. Ampiaisen pisto allergiselle voi tosin olla vaarallinen, herhiläisiä ei taida paljon Suomessa olla. Tuholaisia on kyllä, mutta ei hengenvaarallisia.
Punkki taitaa olla Suomen vaarallisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkki taitaa olla Suomen vaarallisin.
Nekin ovat lisääntyneet sekä levinneet valtavasti ja alkaneet levittää kaikenlaisia tauteja.
Mäkärät ja polttiaiset vai mitä ne oli. Kun hyökkäävät niin se on menoa!
Kumma kun jotain tuholaishyönteisiä ei saada tapettua sukupuuttoon. Sen sijaan noita vastaan on sitten pitänyt kehitellä ihmisille rokotuksia ja tujuja rajuja haittavaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä. Malariahyttyset nyt ensimmäisten joukossa pitäisi saada tapettua sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun jotain tuholaishyönteisiä ei saada tapettua sukupuuttoon. Sen sijaan noita vastaan on sitten pitänyt kehitellä ihmisille rokotuksia ja tujuja rajuja haittavaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä. Malariahyttyset nyt ensimmäisten joukossa pitäisi saada tapettua sukupuuttoon.
Kysy vihreiltä saako hävittää. Kiellettiinhän itikantappo kilpailutkin.
En, syön niitä. Sirkkapihvit etanasoseella on ihan parasta!