En jaksa olla enää isä
Oon siis 18v mies ja muija 17v ja saatiin lapsi 4 viikkoa sitten. Olin innoissani aluksi mutta nyt en jaksa enää tätä paskaa. Elämä on ihan perseestä lapsen kanssa (vahinkolapsi muutenkin) ja joka yö nukun huonosti ja heräilen kesken hyvien unien ja aamulla meen kouluun ihan silmät ristissä.
Voitteko kertoa jotain neuvoja miten tästä selviää? Tai onko muuten antaa neuvoa miten tästä hommasta pääsisi eroon?? Esim. jos jätän muijan ja lapsen niin mitä siitä seuraa? Miten välttyä elatusmaksuilta??
Kommentit (41)
Ota lomaa koulusta lapsem takia. Vaikka vuosi.
Pyytäkää perhetyöntekijä auttamaan. Nukutte sen aikaa, kun se on teillä.
Kyllä tuossa iässä vielä jaksaa valvoa..
Se muuttuu koko ajan helpommaksi. Isyyttä ei voi enää peruuttaa eli näillä menet nyt eteenpäin. 5kk ja lapsi on jo paljon helpompi, parin vuoden päästä todella hauska.
Muista että lapsi on olemassaoloonsa syytön.
T. 3 lapsen isä, jonka ensimmäinen oli myös vahinko.
Meikämandoliino kun ei naista saa niin ei tällaisia ongelmiakaan. Jotain hyvääkin
Kuinkahan monta kertaa tämä sama aloitus on ollut täällä?
Ensimmäiset 6kk on haastavaa, sitten voitte pitää unikoulun ja se helpottaa ihan oikeasti.34 Pidä koulusta vapaata jos pystyt ja hankkikaa kaikki apu mitä pystytte. Neuvola auttaa, ehkä sun tai tytön vanhemmat.
Jos pää ei kestä niin sitten on parempi erota. Mutta jos isyyden olet tunnustanut, niin isä olet. Toki tapaamisasiat ovat asia erikseen. Jos olet opiskelija/varaton maksaa elarit kela. Kun aloitat työt, pystyt ja haluat varmasti ne maksaa itse.
Hakekaa kuitenkin ensin apua ja mieti rauhassa ennen isoja siirtoja.
Voit erota. Asukaa erillään lähekkäin, nainen ja mummo hoitaa lasta suurimmaksi osaksi. Pyydä koulusta aikoihin helpotusta jos joudut hoitamaan lasta. Kannattaa kuitenkin varmistaa että äiti jaksaa, koska yhtälailla heräilee.
Kela > ulosotto kirjoitti:
Joo KELA maksaa kyllä ensin - sen jälkeen joka euro ulosottoon!
Eivät katoa mihinkään sen varjolla, että ei ole rahaa / varaton. Tämä on valitettavasti kylmä fakta.
Sulla on elatusapu velkaa siis.
Lasten valvoja osaa ainakin neuvoa ja varmasti myös sieltä kelasta miten sä haet itsellesi maksuvapautuksen noista.
Jos mun poika saisi lapsen 28-vuotiaana, niin hoitaisin sitä lasta aina kun vanhemmat ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun poika saisi lapsen 28-vuotiaana, niin hoitaisin sitä lasta aina kun vanhemmat ei jaksa.
Niin 18-vuotiaana piti kirjoittaa, mutta hoitaisin kyllä vaikka poika olisi 28, jos ei jaksa.
"Elatusmaksut lottokupongilla kuittaisin" haaveili jo Leevi and the Leavings aikanaan.
Todellisuudessa sulle tuli kertarysäyksella haaste kasvaa aikuisuuteen, vastuuseen ja isyyteen.
Onko pakeneminen ollut aiemmin toimitamallisi kriisitilanteissa? Nyt unohdat sellaiset. Tässä punnitaan samalla se, oletko poikanen vai MIES.
M44
Vaihtamalla paranee. Etsi uusi muija, tee lapsi ja aloita alusta. Jos ei toimi, kolmas muija kierrokseen.
Miehellä tämä kaikki on vaan meriittiä, on se sonni...
Elatusavusta et pääse eroon. Nyt itse itseäsi niskasta kiinni, on aika kasvaa aikuiseksi, kun kerta lapsen olet tehnyt. Soitat neuvolaan ja pyydätte vaikka kotiapua. Lisäksi pistät koulun tauolle ainakin jouluun saakka.
Kela > ulosotto kirjoitti:
Eivät katoa mihinkään sen varjolla, että ei ole rahaa / varaton. Tämä on valitettavasti kylmä fakta.
Ei ole. Pitää alunperinkin tehdä nollasopimus. Silloin ei peritä jälkikäteen mitään.
Eronneet ja karanneet taas neuvomassa. Löydät paremman, vai miten se meni...
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus toimii kondomimainoksena.
Todellakin, hyvä ja tärkeä aihe nuoret. Muistakaa todellakin se ehkäsy. Pojat ainakin kun elatusmaksujen maksaminen 18 vuotta vie kyllä pohjan elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, hyvä ja tärkeä aihe nuoret. Muistakaa todellakin se ehkäsy. Pojat ainakin kun elatusmaksujen maksaminen 18 vuotta vie kyllä pohjan elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut 36-vuotiaana maksettu 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut 36-vuotiaana maksettu 👍
En kyllä huolisi tulevien lasteni isäksi jotain vastuuntunnotonta jolppia jolla on jo ruokkoja valmiiksi maksettavanaan 36 vuotiaaksi asti jostakin känniörveltämisestään plus jotain kakaraa vielä pitäisi vahtia joka toinen viikonloppu. Eikä kyllä mun perheenikään. Hyi. Se olisi kaikki pois meidän elämästä.
Olit valmis saamaan lapsen sillä hetkellä, kun työnsit siittimen emättimeen. Ei siis ole vahinkolapsi.