BETTER CALL SAUL finaali, mitäs mieltä?
Breaking Bad oli aivan loistava sarja ja kesti pari vuotta sen jälkeen että "osasin" alkaa katsomaan Better Call Saulia kun ajattelin sen häiritsevän että mentiin ajassa taaksepäin. Mutta onneksi kuitenkin aloitin maratonin tässä pari kuukautta sitten ja nyt sopivasti eilen tuli BCS finaalijakso.
Ai hitto miten hyvä sarja! Ihan briljantti käsis ja tykkäsin siitä että sarjaa oli pakko seurata tietyllä intensiteetillä että pysyi kokonaisuus mielessä esim. juuri Jimmyn ja Kimin keppostelun tiimoilta. Heillä kemiat kyllä toimi.
Eilen siis tuli finaalijakso ja hieno lopetushan se oli, ei siitä mihinkään pääse. Vähän tuli silti surku tai sellainen tietynlainen antikliimaksi, tosin en tiedä miten sen olisi voinut edes välttää.
Mitäs muut tykkäsitte?
Itse aloitin heti tänään uuden kierroksen Breaking Badia.
Kommentit (31)
Aivan parhaita sarjoja. Vähän tyhjä olo suorastaan, kun ei tiedä mitä tässä nyt odottaisi viikoittain.
Lopetus oli loistava, kaikki nivoutui yhteen hienosti vaikkei suuria yllätyksiä tullut (hyvä niin).
Kai se on BB uudelleenkatselu edessä, mielestäni BCS on kyllä tuotantona laadukkaampi.
Onneksi on ollut pientä vihjailua ilmassa sen suhteen, että jotain Breaking Bad-maailmaan liittyvää on vielä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on ollut pientä vihjailua ilmassa sen suhteen, että jotain Breaking Bad-maailmaan liittyvää on vielä tulossa.
Mitä mitä?! Vankilajuttua vai mitä?
Se olisikin hienoa, toisaalta en tiedä voiko noin upeisiin suorituksiin enää yltää?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen lukenut että breaking badiin liittyvää ei ole tulossa lisää, ja se on hyvä. Liian pitkälle venytys on aina huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen lukenut että breaking badiin liittyvää ei ole tulossa lisää, ja se on hyvä. Liian pitkälle venytys on aina huono.
Samaa mieltä. Loistava sarja(t), mutta tähän on hyvä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, kaikkien päähenkilöiden tarinat on saatu päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään BB-maailmasta niin paljon, että mielelläni katselisin spin offeja kyseisestä sarjasta vaikka loputtomiin.
Sarja oli hyvä, mutta todella, todella hitaasti kirjoitettu.
Better Call Saulissa on kokonaisuudessaan yksi jakso enemmän kuin Breaking Badissa oli. Silti, kun ajattelen molempia sarjoja, niin tuntuu siltä kuin Breaking Badissa olisi tapahtunut sairaan paljon asioita, kun taas Better Call Saul tuntuu paljon pienemmältä ja lyhyemmältä tarinalta. Tai en tiedä, ajatteleeko kukaan muu näin, mutta tuntuu että Better Call Saulin jaksoissa on vähemmän juonta, ja vastapainoksi sitten enemmän hahmojen välistä kemiaa. Voi myös olla, että Better Call Saul tuntuu juonen suhteen lyhyemmältä ja "vähemmän sisältävältä" tarinalta, koska tarinaa kuljetetaan kahdessa ajassa rinnakkain.
Viimeinen jakso oli hyvä, tuntui siltä että kaikki hahmot saivat "oikean" lopun. Kim ja Howard olivat lempihahmoni. Olen iloinen molempien saamista lopuista, niissä oli juuri sopivasti pientä toivon kipinää tulevaisuudesta, ja aivan saatanallisen epäreilua tragediaa.
Spoileri. Jos olet jo katsonut sarjan, niin jätä siansaksasanat lukematta. Kohtaus, jossa klspknd sunpuiospka Howard teiapn jsioasmksdndf haudattiin pioanmuie samaan öleismheas hautaan pioutnmhs murhaajansa ieyetvnem kanssa oitypnmvue oli sarjan vaikuttavimpia hetkiä. Katsoja tiesi (tai siis vahvasti aavisti), että sarjassa tulee jossain vaiheessa tapahtumaan jotain, minkä vuoksi hyeipomnsyin udsdnmaspiysn Kim pisadynmsut ei etasnspisdnsu ole ustsdnmdu läsnä sustsnmdopsdudnmdu Breaking Badissa, ja minusta peusmaosusy Howardin ausdtsdmaiayu usioanasi kuolema disopsuiasm sitoi aopaus nämä kaksi sarjaa siltä osin täydellisesti yhteen. Finaalijakso tarjosi Kimille täydellisen lopun. Näemme, miten tämä tarina loppuu hänen osaltaan, mutta koska psusnsoau hänen usismayaa tulevaisuutensa usosmbndut jätetään hupokylie muutoin yhgyksinpol todella amsuimestyu avoimeksi, iayatmnhu uethurt se tarkoittaa, että hän todella uimpoiskety pääsi oausyamso jatkamaan sueymapeudbj omaa sutyeinah tarinaansa sioauensik jonnekin maaospeu muualle susoamdbny. Koska jos hän olisi osueyisnm päätynyt sosyernaj takaisin yeisnso näihin anasoeuis vanhoihin sosyuensdosdu kuvioihin, msnsdiasyens niin msisd sehän ndfueio olisi ieyudnnmsio tietysti smsdodyu näytetty osana Better Call Saulin tarinaa.
Ja tietysti James McGill on amspi ainoa mashsdo ihminen, amsbasui joka msuasoyu tahallaan aieundsh pidentää sdnsdosdyu tuomiotaan asmsisdy kahdeksallakymmenellä asmsdosdu vuodella vksudfo vain spsdudm tehdäkseen iefufm vaikutuksen opudydn tyttöystäväänsä smsdodfuem.
Breaking Bad oli loistava sarja ja samoin B C S alkuun, mutta sen tekemistä ja kestoa venytettiin aivan liian pitkään. Breaking Badista on aikaa jo niin kauan ja se oli niin valtavan pitkä, ettei kukaan voi muistaa kaikkia käänteitä siinä. Tekijöiden ajatus siitä mitä Saulille eri vaiheissa tapahtui ja missä järjestyksessä , mikä hänen perimmäinen luonteensa oli jne hukkui lopussa täysin niihin sekaviin takautumiin, joiden kronologista järjestystä suhteessa B B:n tapahtumiin ei pystynyt enää mitenkään hahmottamaan. Henkilögalleria monilta osin ja esim huumekartellien sekava taistelu ei auennut koskaan kunnolla. Walterin rooli jäi lopulta aivan liian ohueksi tässä lopetuksessa.
Sääli , että noin loistava ja erilainen sarja lässähti noin pahasti eksyessään tekijöiden juonellisiin ajatuskiemuroihin ja näkemyksiin liian syvälle. Siinä yritettiin liikaa selittää moni asioita, mutta selitys ei tullut selville kunnolla.. Totta kai Saulin rikollinen luonne ja jatkuva erilainen , pakkomielteinen kieroilu tuli selväksi , mutta sitä ei kuitenkaan perusteltu kunnolla.
Olin pettynyt ainakin loppuun.
Melko heviä Odenkirkin sydäri. Äijä oli takaisin töissä 5 viikon päästä. En tiedä näkyykö se sarjassa sinänsä mitenkään, mutta loppukausi oli vähän vähemmän räjähtävä. Saattoi olla tietty tarkoituskin, lähenihän sarja loppua ja lankoja piti jo päätellä.
Samaa kieltä että finaali oli loistava, mutta silti jäi hieman surumielinen olo.