Rakkuloita sormissa ja kämmenissä
Eilen illalla huomasin ensimmäiset vesikellot sormissa ja tänään huomasin lisää kämmenissä. Eivät kutia, mutta kirvelevät inhottavasti. Onko nyt jotain tautia liikkeellä? Kuumetta ei ole, kurkku tuntuu hitusen karhealta, muuten ihan hyvä vointi...
Allergiaa vai joku tauti?
Kommentit (20)
Onko ihan pikkuisia vesikelloja? Minulla stressi tekee nuo. Kun stressi poistuu niin vesikellot häviävät.
Suu on vähän arka, mutta en ainakaan näe rakkuloita. Mistä syyhyn voi saada? En ole ainakaan käynyt missään uimassa...
Korona voi tehdä myös iho oireita, kannattaa varalta nyt ainakin tehdä kotitesti. Eikös tässä ole vielä 5päivää pidettävä karanteenia?
Enterorokkoa aina syksyisin liikkeellä. Jos nielussakin näkyy näppylöitä/rakkuloita niin melko varmasti entero.
Vierailija kirjoitti:
Suu on vähän arka, mutta en ainakaan näe rakkuloita. Mistä syyhyn voi saada? En ole ainakaan käynyt missään uimassa...
Kenen lakanoissa sinä olet pyörinyt? Kirppari vaate?
Minulla on käsiekseema, joka aiheuttaa kutiavia pieniä "rakkuloita" kämmenen ja sormiin. Pirullinen vaiva. Mutta en tiedä sopiiko tuohon sinun kuvaukseen, koska ainakaan itselläni tähän ei liity kirvelyä.
Syyhy tietääkseni kutittaa, niin epäilisin enemmän jotain rokkoa. Apinarokko tai enterorokko taitavat olla tällä hetkellä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Syyhy taitaa levitä pinnoilta?
En usko, että on allergia, jos et yleensä ole allergiaan taipuvainen. Mutta jos olet allergikko, niin sitten tietenkin se on mahdollisuus.
Saattaa olla lehmärokko, oletko lypsänyt käsin?
Apinarokko tarttuu pääosin aerosolina hengitysilmasta, pisaratartuntana ja myös kosketuksesta. Eli se ei ole seksitauti, vaikka jotkut niin luulevat. Mutta onhan se aika epätodennököinen silti. Enterorokko on yleisempi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käsiekseema, joka aiheuttaa kutiavia pieniä "rakkuloita" kämmenen ja sormiin. Pirullinen vaiva. Mutta en tiedä sopiiko tuohon sinun kuvaukseen, koska ainakaan itselläni tähän ei liity kirvelyä.
Onko ihotautilääkäri vahvistanut ettei kyseessä ole jokin psoriasiksen muoto?
Minulla tulee joskus helteellä käsiin pieniä vesikelloja. Säännöllisellä desinfioinnilla kuivuvat muutamassa päivässä.
Kun lapseni oli pieni ja kävimme risteilyllä ja oleilimme leikkialueella ja pallomeressä, sain joka ikinen kerta sieltä enterorokon. Se on aika yleinen. Se alkoi mulla aina nokkosrokolla kaulalta ja sitten muita oireita. Siis joka ikinen kesä se tuli laivalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan pikkuisia vesikelloja? Minulla stressi tekee nuo. Kun stressi poistuu niin vesikellot häviävät.
Saattaapi olla pustulaarinen psoriasis. Lääkitystä ei vähiin vaivoihin kumminkaan anneta eikä kannata ottaa.
Onko myös suussa?