Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkuloita sormissa ja kämmenissä

Vierailija
17.08.2022 |

Eilen illalla huomasin ensimmäiset vesikellot sormissa ja tänään huomasin lisää kämmenissä. Eivät kutia, mutta kirvelevät inhottavasti. Onko nyt jotain tautia liikkeellä? Kuumetta ei ole, kurkku tuntuu hitusen karhealta, muuten ihan hyvä vointi...

Allergiaa vai joku tauti?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös suussa?

Vierailija
2/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy alkaa yleensä käsistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokkoa on liikkeellä

Vierailija
4/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan pikkuisia vesikelloja? Minulla stressi tekee nuo. Kun stressi poistuu niin vesikellot häviävät.

Vierailija
5/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on vähän arka, mutta en ainakaan näe rakkuloita. Mistä syyhyn voi saada? En ole ainakaan käynyt missään uimassa...

Vierailija
6/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi tehdä myös iho oireita, kannattaa varalta nyt ainakin tehdä kotitesti. Eikös tässä ole vielä 5päivää pidettävä karanteenia?

Vierailija
7/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokko

Vierailija
8/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokkoa aina syksyisin liikkeellä. Jos nielussakin näkyy näppylöitä/rakkuloita niin melko varmasti entero.

Vierailija
9/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu on vähän arka, mutta en ainakaan näe rakkuloita. Mistä syyhyn voi saada? En ole ainakaan käynyt missään uimassa...

Kenen lakanoissa sinä olet pyörinyt? Kirppari vaate?

Vierailija
10/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsiekseema, joka aiheuttaa kutiavia pieniä "rakkuloita" kämmenen ja sormiin. Pirullinen vaiva. Mutta en tiedä sopiiko tuohon sinun kuvaukseen, koska ainakaan itselläni tähän ei liity kirvelyä.

Vierailija
11/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinarokko

Vierailija
12/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy tietääkseni kutittaa, niin epäilisin enemmän jotain rokkoa. Apinarokko tai enterorokko taitavat olla tällä hetkellä liikkeellä.

Vierailija
13/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyhy taitaa levitä pinnoilta? 

Vierailija
14/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on allergia, jos et yleensä ole allergiaan taipuvainen. Mutta jos olet allergikko, niin sitten tietenkin se on mahdollisuus.

Vierailija
15/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla lehmärokko, oletko lypsänyt käsin?

Vierailija
16/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinarokko tarttuu pääosin aerosolina hengitysilmasta, pisaratartuntana ja myös kosketuksesta. Eli se ei ole seksitauti, vaikka jotkut niin luulevat. Mutta onhan se aika epätodennököinen silti. Enterorokko on yleisempi.

Vierailija
17/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsiekseema, joka aiheuttaa kutiavia pieniä "rakkuloita" kämmenen ja sormiin. Pirullinen vaiva. Mutta en tiedä sopiiko tuohon sinun kuvaukseen, koska ainakaan itselläni tähän ei liity kirvelyä.

Onko ihotautilääkäri vahvistanut ettei kyseessä ole jokin psoriasiksen muoto?

Vierailija
18/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee joskus helteellä käsiin pieniä vesikelloja. Säännöllisellä desinfioinnilla kuivuvat muutamassa päivässä.

Vierailija
19/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni oli pieni ja kävimme risteilyllä ja oleilimme leikkialueella ja pallomeressä, sain joka ikinen kerta sieltä enterorokon. Se on aika yleinen. Se alkoi mulla aina nokkosrokolla kaulalta ja sitten muita oireita. Siis joka ikinen kesä se tuli laivalta.

Vierailija
20/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan pikkuisia vesikelloja? Minulla stressi tekee nuo. Kun stressi poistuu niin vesikellot häviävät.

Saattaapi olla pustulaarinen psoriasis. Lääkitystä ei vähiin vaivoihin kumminkaan anneta eikä kannata ottaa.