Miksi dösissä ei ole ilmastointia näillä jättihelteillä?
Meinasin pyörtyä kotimatkalla kun oli niin tukahduttavaa
Kommentit (52)
Nyt ei ole heleteitä vaan pelkkä yksi helle, sekin lievänä
Minä olen alkanut fillaroimaan, kun en kestä näitä hellebusseja. Pyöräillessä käy tuuli, saa pitää taukoa mielensä mukaan, eikä tarvitse olla aikataulujen orja. En ole edes mikään huippukuntoinen, vaan keski- ikäinen eukko, joka ajaa vaihteettomalla pyörällä. Työmatka 7km suuntaansa.
Julkisenliikenteen hinnat on sidottu tietyksi ajaksi kilpailutuksella, eli kustannusten noustessa niitä ei voi yrittäjä nostaa. Ilmastoinnin pois päältä pitäminen säästää polttoainetta 25%. Jää enemmän käteen. Kuskista tämä ei ole kiinni, sillä tottakai kuski haluaisi olla ilmastoidussa autossa töitään tekemässä. Ne laitteet on tarkoituksella kytketty pois päältä esim poistamalla sulakkeet kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Julkisenliikenteen hinnat on sidottu tietyksi ajaksi kilpailutuksella, eli kustannusten noustessa niitä ei voi yrittäjä nostaa. Ilmastoinnin pois päältä pitäminen säästää polttoainetta 25%. Jää enemmän käteen. Kuskista tämä ei ole kiinni, sillä tottakai kuski haluaisi olla ilmastoidussa autossa töitään tekemässä. Ne laitteet on tarkoituksella kytketty pois päältä esim poistamalla sulakkeet kokonaan
Keppiä riistoporvareille!
Ei se riitä, että on ilmastointilaite. Se pitää huoltaa eli täyttää ja korjata välillä. Niissä on usein vikoja. Yleisin, että vuotaa kylmäaineet taivaan tuuliin.Olen itse autonkuljettaja ammatiltani ja läheskään kaikissa romuissa ei sitä kylmää tule, vaikka kuinka laittaa ilmastoinnin päälle. Korjaaminen on kallista.Pitää Säästääää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä säästö se on olevinaan, että ilmastointia ei käytetä sitä muutamaa hassua kesäkuukautta, mutta pitkät talvikuukaudet kyllä laitetaan lämmöt täysille??
Ihmiset pärjäis ihan hyvin busseissa niissä ulkovaatteissakin talvella. Kuskikin voisi pitää paksua takkia.
Kesällä taas kuumutta ei pääse pakoon, vaikka olisi uimapuvussa bussissa.
Eli kuka valitsee, että talvella kyllä tuhlataan, mutta kesällä ei sitten millään?
Heh se lämpö jota talvella käytetään on moottorin hukkalämpöä. Ei sen päällä pitäminen kuluta polttoainetta yhtään enempää toisin kuin ilmastointi, jossa kompura vaatii sähköä jota moottorilla tuotetaan
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä, että on ilmastointilaite. Se pitää huoltaa eli täyttää ja korjata välillä. Niissä on usein vikoja. Yleisin, että vuotaa kylmäaineet taivaan tuuliin.Olen itse autonkuljettaja ammatiltani ja läheskään kaikissa romuissa ei sitä kylmää tule, vaikka kuinka laittaa ilmastoinnin päälle. Korjaaminen on kallista.Pitää Säästääää.
Taidat kuitenkin olla nainen ja vähän pihalla korjausasioista. Ei ne kovin helposti hajoa ja kylmäainettakin lisätään yleensä kerta viiteen vuoteen. Kyllä yleisin syy on että ihan tarkotuksella tehty toimimattomaksi ja tietty sanotaan aina että rikki on.
Pitää ottaa bussin numero ylös ja liikenteen ylläpitäjälle palautetta, esim. pk-seudulla HSL.
Busseissa pitää olla kohtuulliset olosuhteet ja myös vanhempien ihmisten pitää voida niitä käyttää ilman infarktiriskiä.
Olen laittanut jokaisesta ylikuumasta bussista palautetta. Vastausten mukaan ilmastoinnin pitäisi olla käytössä ja toimia ja ohjaavat numeron perusteella auton huoltoon.
Ja sille viisastelijalle, joka kommentoi alentavin sanakääntein auton ostoon: Kuka haluaisi ajella Hgin keskustan työpaikoille 50min, kun bussikaistaa suhaava bussi vie perille 25 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuitenkin olla nainen ja vähän pihalla korjausasioista. Ei ne kovin helposti hajoa ja kylmäainettakin lisätään yleensä kerta viiteen vuoteen. Kyllä yleisin syy on että ihan tarkotuksella tehty toimimattomaksi ja tietty sanotaan aina että rikki on.
Taidat kuitenkin olla tyhmä ja vähän pihalla kaikista asioista. Ei se kikuli haruksissa anna mitään maagisia tietoja tekniikasta, vaikka niin tunnut kuvittelevankin, tai vaihtoehtoisesti sen puute estä ihmisiä näitä asioita ymmärtämästä.
Siksi, että liikkumismuoto on tarkoitettu vihervasemmistolaisille.
Me oikeistolaisethan ajamme lyhyetkin matkat ilmastoiduilla diesel maasto-autoilla. Jos ei ole tarkoitus matkustaa mihinkään, niin ajamme paikallisen kauppakeskuksen pihassa ympyrää.
Kesäpäivä, +25 ulkona. Byssin penkin vieressä, lattian rajassa oli patteri päällä. Tuntui kivalta kun osui paljaaseen nilkkaan. Eivät kuulemma varikolla olleet tajunneet laittaa pois päältä. Sama pätee, jos bussissa näkyy kellonaika päin persettä, pitäisi säätää varikolla, mutta ei voi kato ku, ku ei aina kaikkee hokaa kato ku.
Mikä säästö se on olevinaan, että ilmastointia ei käytetä sitä muutamaa hassua kesäkuukautta, mutta pitkät talvikuukaudet kyllä laitetaan lämmöt täysille??
Ihmiset pärjäis ihan hyvin busseissa niissä ulkovaatteissakin talvella. Kuskikin voisi pitää paksua takkia.
Kesällä taas kuumutta ei pääse pakoon, vaikka olisi uimapuvussa bussissa.
Eli kuka valitsee, että talvella kyllä tuhlataan, mutta kesällä ei sitten millään?