Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka joogaatte niin miten jooga on vaikuttanut elämäänne?

Vierailija
17.08.2022 |

Joogasin aiemmin mutta se jäi.

Kerro mitä hyötyä joogasta on sulle jotta saisin motivaatiota aloittaa jälleen.

Hyviä joogapaikkoja Tampereella tai lähiseudulla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yin-jooga hyvä?

Kyllä rauhoittumiseen,

Jooga lisää selvästi elämänlaatuani. Stressaavissa tilanteissa se auttaa säilyttämään hallinnantunteen. Tunnen, että hallitsemalla hengitykseni kykenen hallitsemaan kehoni.

Jooga on ihan eri kuin venyttely, vaikka joogakin venyttää.

Opettajissa on isoja eroja ja jollei pidä yhdestä tai kahdestakaan opettajasta, ei kannata hylätä lajia.

Vierailija
22/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö joogasin ennen, sitten kyllästyin.. rentouttaa, toki notkistaa ym ja hyvä olo niinkuin muustakin liikunnasta. :)

nykyään jotkut jooga ohjaajat ainakin nää ""trendikkäät""" voi olla tosi pinnallisia ja lapsellisia tyyliin pukeutuu kun hippi mutta oikeat aatteet ei vastaa sitä.

Mut aikoinaan hyviä ohjaajia ollut sekä esim fressillä hyviä ohjaajia.:) vieläkin venyttelynä mieluiten joogaa, on mulle mieluisin tapa venytellä.:) hot joogaa, flow joogassa ja yinissä käynyt aika paljon , muutakin kokeillut ja flow on mun lemppari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pierut tuoksuu paremmalta ja olen kaikinpuolin parempi ihminen kuin muut.

Vierailija
24/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ylinotkea, ja fyssari suositteli etten joogaisi kamalasti koska ei oo ns. tarvetta ja venytellä voi nimenomaan käyttämättä lihaksia, kun on esim ylinotkea, niin silloin ei ole lihaksessa sitä pitoa mikä normaalisti on, joten ei tunne jos menee yli "äärirajojen" ja pidemmällä aikavälillä se voi kuluttaa paljon kehoa kun vääntyilee äärirajoille jollei itse osaa pitää kehoaan ns. hallinnassa tarpeeksi.

yin yoga on ehkä huonoin jos on yliliikkuva, koska itse en ainakaan tarvitse niin pitkiä venytyksiä.. Itselleni paras on flow jooga. :)

Vierailija
25/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astangajooga vaatii paljon, mutta antaa sitäkin enemmän. Aloittaja tarvitsee kärsivällisyyttä ja sinnikkyyttä, mutta astangajooga on se joogamuoto, joka tekee muutoksia sisäisesti ulkoisen lisäksi. 

Tampereen Om Yoga on kiistatta paras joogakoulu koko Pirkanmaalla, tarjonta on laajaa ja opettajat osaavat asiansa oikeasti. 

Vierailija
26/37 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jooga käytännössä eroaa kunnon venyttelystä?

Tavallinen venyttely on usein ns. staattista tai passiivista venyttelyä.

Jooga on dynaamista venyttelyä yhdistettynä voimaharjoitteluun yleensä vieläpä samanaikaisesti samassa jooga-asennossa.

jooga-asennot on sellaisia, että ne sekä venyttävät liian kireitä lihaksia että vahvistavat heikkoja lihaksia

Eli korjaavat kehon lihasepätasapainoa.

Jooga on yli 4000 vuotta vanha nerokas systeemi hoitaa kehoa.

Voit vaikka itse kokeilla youtuben joogavideoita ihan kotona, niin huomaat, että se venyttely on vain yksi osa joogaa. Yhtä suuri osa on lihasvoiman harjoittamista, keskittymiskykyä ja tasapainoharjoittelua unohtamatta.

Myös venyttely joogassa on usein aktiivista, eli siinäkin pistetään lihakset töihin. Et vain nosta kättäsi jotain tasoa vasten ja rennon passiivisesti venyttele vaan nostat kätesi ilmaan ja venytät sitä aktiivisesti niin että tunnet myös kuinka rintakehä aukeaa.

Kun aikoinaan aloin joogaharrastuksen minulta hävisi migreeni ja jännityspäänsärky alle kuukaudessa.

Vierailija
27/37 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen on-off-joogannut varmaan kohta parikymmentä vuotta. Alkuun tärkein juttu oli, että jooga auttoi tutustumaan omaan kehoon ja pääsemään eroon hyvinkin pahoista koulutuntien aikaansaamista liikuntatraumoista. Tunneilla hoettiin että pitää kuunnella miltä omassa kehossa juuri tänään tuntuu eikä katsoa miten pitkälle naapuri taipuu, ja se auttoi. En olisi varmaan koskaan pystynyt opettelemaan esimerkiksi juoksemista ilman joogaa. Fyysisinä parannuksina mainittakoon, että yliojentuvat polvet vahvistuivat ja selkä pysyi kunnossa (eron huomasi heti jos piti taukoa).

Nyt mammavuosien jälkeen olen kurjassa kunnossa, liikunta on oikeastaan jäänyt välissä kokonaan ja erityisesti hartiaseutu vihoittelee. Muun ohella olen ottanut tavoitteeksi joogata kotona lyhyen pätkän joka päivä, ja johan mieskin alkaa huomautella etten vaikuta yhtä ryytyneeltä. Itselle jooga edustaa sellaista kokonaisvaltaista hyvinvointia, joka elämästäni on puuttunut. Olen ajatellut että siitä voisin tehdä ns. omana lajini, jollaista minulla ei näin tuurikuntoilijana ole ikinä oikein ollut.

Vierailija
28/37 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jouduin new agen ja joogan kautta riivatuksi

lue kirja pimeää valoa

https://www.kkjk.fi/product/pime-valoa-barbara-szandorowska

Vierailija
29/37 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttanut tosi paljon selkäkipuihin ja yleiseen jaksamiseen. Joogan kautta olen löytänyt myös meditoinnin, joka on auttanut minua henkistymään ja tekemään elämästä tasapainoisemman. Ai niin ja löysin mieheni joogaharrastuksen kautta :)

Vierailija
30/37 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astangajooga vaatii paljon, mutta antaa sitäkin enemmän. Aloittaja tarvitsee kärsivällisyyttä ja sinnikkyyttä, mutta astangajooga on se joogamuoto, joka tekee muutoksia sisäisesti ulkoisen lisäksi. 

Tampereen Om Yoga on kiistatta paras joogakoulu koko Pirkanmaalla, tarjonta on laajaa ja opettajat osaavat asiansa oikeasti. 

Aloittelijan kannattaa aloittaa hathajoogasta.

Vierailija
31/37 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut joogalajit ovat hyvää kehonhuoltoa. Itse sain alaselän notkistettua joogan avulla. Yin-jooga, hatha, astanga, liikuntapaikan flow-jooga, hot-jooga ovat hyviä.

Kundaliinijooga yms. chakra (?) -höpötyksineen ovat silkkaa hörhöilyä. 

Kundaliinijooga on ihanaa, aluksi varmasti tuntuu hörhöilyltä, mutta kun jatkaa pidempään niin alkaa huomaan, että noi chakrat eivät ole mitään hölynpölyä. Olen kundaliinijoogan jälkeen usein päässyt syviin meditointitiloihin, jossa näen noita värikkäitä 'chakrapilviä' ja tunnen olevani yhtä universumin kanssa.

Vierailija
32/37 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yoga on hyvä laji myös miehille

Vierailija
33/37 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttelen phallus-chakraa aika ajoin irakknur-joogalla. . Siinä tulee tyhjentynyt olo ja raukea mieli.

Vierailija
34/37 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkeus ja voima parantuneet, erityisesti olkapäiden ja lantion liikkuvuus, ne kun ovat ongelmakohtia minulle. Flow ja yin ovat minun mieleeni, hatha myös mutta tällä hetkellä salillani ei ole minusta hyvää ohjaajaa siihen.

Parempi ryhti ja vähemmän kipuja. Jos tulee kipuja niin tiedän paremmin, millaisilla liikkeillä tai rentoutuksilla saan ne pois. Hieronnan tarve vähentynyt.

Vierailija
35/37 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule enää toimeen ilman yinjoogaa, sillä mitä vanhemmaksi tulen, sitä jäykemmäksi, kankeammaksi ja jumittuneemmaksi kehoni tulee, ja vain yinjooga tai jokin muu jooga voi "suoristaa selkäni ja kehoni". Joogaan nykyään kotona muun muassa eri Youtube-joogavideoiden kanssa, ja hyvin sujuu, kun ei tarvitse vaivautua edes lähtemään minnekään, vaan voi heti joogata, kun siltä tuntuu! Tykkään yinjoogata bolsterin kanssa ja käytän monissa asennoissa polvien alla polvityynyjä. Olen hankkinut kotiin myös joogatiilet ja tietenkin joogamaton.

Jooga on monipuolisesti ihanaa!

Vierailija
36/37 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yoga on hyvä laji myös miehille

Nii on

Vierailija
37/37 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin taas parin vuoden tauon jälkeen joogan uudelleen. Mulla on someniska, joka pitäis saada pois. Eka vaikutus on unen laadun paraneminen. Se on näin esivaihtareissa ihan hyvä sivuvaikutus. Hyvin valmisteltu nettijooga on hyvä vaihtoehto, kun lähimpään joogasaliin on matkaa 20 km. Treenit tulee tehtyä, kun ei tarvitse muuta kuin levittää matto lattialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä