Mies haukkuu muuta perhettä todella rumasti. Varsinkin lapsia
Tai nuoriahan ne meidän lapset jo on. Mies puhuu heille pääsääntöisesti todella töykeästi. Nätisti, tai tavallisesti puhuminen on harvinaisempaa. Hän myös haukkuu ja nimittelee. Myös minua, mutta vähemmän. Aina käytökselle on jokin syy. Mitä se nimittelyn kohde on tehnyt sen ansaitakseen.
En tiedä mitä tehdä. En haluaisi erota. Mutta en haluaisi lasten joutuvan kuuntelemaan kotonaan haukkumista lähes päivittäin.
Lisäksi kun hän sanoo, on toteltava mukisematta heti. Ja heti on heti. Jos ei tottele, tai mutisee vastaan niin seuraa jokin rangaistus, mikä on yleensä todella ristiriidassa vaadittuun asiaan nähden. Siis rangaistus on kohtuuttoman iso.
Ja minä olen aina se joka on väärässä. Mies on oikeassa ja hänen tapansa on ainoa oikea kasvattaa
Kommentit (44)
Mikä sinua pitelee tuossa, vai pelkkä läheisriippuvuus? Itse en altistaisi lapsiani tuollaiselle pahoinpitelylle, enkä ottaisi vastaan omallekaan kohdalle. Ottaisin eron, hinnalla millä hyvänsä, syteen tai saveen, vaikka tuosta ei voi tilanne muuta kuin parantua, ainakin henkisen hyvinvoinnin osalta. Jos sensijaan jatkat yhteiselämää, saatat joutua myöhemmin katumaan, lapset varmasti reagoivat jo saamaansa kohteluun. Sallitko äitinä miehesi rikkovan lapsesi, ellet itsesi hajottamisesta niin välittäisikään. Klassinen neuvo, jss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun valintasi. Myös minun äitini valitsi samoin, ei halunnut erota. Kaikki lapset muuttivat pois kotoa heti kun kynnelle kykenivät, eli 16-vuotiaina peruskoulun jälkeen. Enpä ole juuri kukkasia hänen haudalleen vienyt.
Sinäkö haluat samaa?
8: mitenkö tuon estää? No viemällä lapset pois sen miehen luota, jos ei uskalla sanoa vastaan. Lapset eivät pidä riitelystä, joten ei oikein monta vaihtoehtoa ole.
Mitä jos ei ole miljonääri? Noin vain ei lähdetäkään.
Me asutaan Suomessa, ei täällä perheet sillan alle joudu vaikka rahaa ei löytyisikään. Muutatte sitten kunnan vuokra-asuntoon, jos omaa rahaa ei löydy. Sinuna puhuisin suoraan lapsille ja kysyisin mitä he haluavat. Ero ja muutto sinun kanssa muualle, vai pysyä nykyisessä tilanteessa? Jonkinlaista selkärankaa tuohon tilanteeseen on kuitenkin löydyttävä, tällä hetkellä et ole mitään muuta kuin puolisosi käytöksen mahdollistaja.
Lähde. Jos lapset jo teinejä, ei heidän ole enää mikään pakko nähdä isäänsä. Saattaisin jopa keskustella lasten kanssa, mitä he ajattelevat. Että jos eroaisitte. Vaikka eihän se lasten päätös ole. Monesti ne lapsetkin jo odottaa että eroaisivat jo.
Teinit ei uskalla antaa takaisin. Koska tulee kotiarestia tai lähtee puhelin. Tyytyvät hiljaa kuuntelemaan.
Jotenkin toivon että mies muuttuisi. En haluaisi rikkoa lasten kotia.
Ei hän tuommonen ollut lasten ollessa pienempiä.
Vittuuntunut perhe elämään on kyllä. Haluaisi erotakkin. En tiedä miksi ei edistä sitä asiaa.
Voin omasta kokemuksesta kertoa, että tuollainen vaikuttaa lapsiin erittäin negatiivisesti.
Itse sain lapsena jostain 5v. lähtien kuulla "isän" haukkumisia ja syyttelyjä. Syytti minua asioista mitä en ollut tehnyt, sai raivokohtauksia, mitätöi, vähätteli ja nolasi. Kun minua kiusattiin koulussa siitä millainen isäni oli(joka toki pikkupaikkakunnalla oli yleisesti tiedossa), niin hänen mielestään kiusaaminen oli minun oma vikani ja olin kuulemma surkimus, koska minua kiusattiin. Perhejuhlissa kun söin jotain kakkua, niin tämä naureskeli muille kovaan ääneen että tuon tytön ei kyllä kannattaisi mitään syödä, kun on tuota painoa muutenkin, vaikka olin siis ihan normaalipainoinen 12-vuotias.
Kotona oli ainainen pelon ilmapiiri, mikä sai minut pelkäämään kotiin menemistä. Koti ei tuntunut turvalliselta kun ei koskaan voinut tietää, mikä siellä odotti. Usein odoteltiin pikkuveljen kanssa koulun jälkeen ulkona että äiti tuli kotiin, jos tämä "isä" oli raivona jostain, rikkoi tavaroita, huusi ja paiskoi ovia. Uhkaili myös itsem urhalla.
Lopetin 11-vuotiaana sanomasta tätä ihmistä isäksi, enkä ole enää koskaan sen jälkeen kutsunut sitä isäksi. Totta kai jotkut ihmetteli asiaa, mutta minusta se kyllä kertoo aika paljon, jos lapsi lopettaa kutsumasta isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Teinit ei uskalla antaa takaisin. Koska tulee kotiarestia tai lähtee puhelin. Tyytyvät hiljaa kuuntelemaan.
Ei hän tuommonen ollut lasten ollessa pienempiä.Vittuuntunut perhe elämään on kyllä. Haluaisi erotakkin. En tiedä miksi ei edistä sitä asiaa.
Tuo tilanne rikkoo nuoria, tuossa kodissa. Ei kodin vaihto ole huono asia. Mies ei muutu, vaikka odottaisit 15 vuotta ja silloin on myöhäistä. Vie mies pariterapiaan vaikka yksityiselle..? Jutelkaa muista asioista, myös käytöksestä ja että teinit kärsivät. Teinien pitäisi antaa purkaa tunteitaan ja negaatioita, koska se patoutuu muuten sisälle - miehen ei pitäisi olla se "teini". Usein pariterapia ei muuta toisen luonnetta tai jos haluaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän tuommonen ollut lasten ollessa pienempiä.Vittuuntunut perhe elämään on kyllä. Haluaisi erotakkin. En tiedä miksi ei edistä sitä asiaa.
Se koti on jo rikki.
Ei kotona kuulu olla sellaista ihmistä joka vain puhuu muista rumasti ja haukkuu, tai pelon ilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et lähde?
Kuka sinun lapsiasi suojelee, ellet sinä? Moitit miestäsi, mutta itse mahdollistat huonon kohtelun olemalla puuttumatta.
Lapsesi huomaavat kyllä, että heidän puoliaan ei pidä kukaan. Tulet vielä kuulemaan heiltä kritiikkiä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa vain kuuntelet. Miksi ke miehen kanssa. Älä pilaa lastesi elämää. Oikeasti minua ja minun lapsiani ei haukkuisi kukaan.
Miten estät?
Miten estät ? ? Jätä se ukko haukkumaan itseänsä
Simple:
Jäät, koska kunnioitat, koska MIES.
Joku kyselee, että miten estää miehen haukkumisen, lyömällä siitä hengen irti, loppuu se saatanan natina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa vain kuuntelet. Miksi ke miehen kanssa. Älä pilaa lastesi elämää. Oikeasti minua ja minun lapsiani ei haukkuisi kukaan.
Miten estät?
Pitäisin miehen kaukana lapsista.
-eriMiten jos yhteinen koti?
Muuta pois.
Ja maksan joka kuukausi yhteisestä asuntolainastamme osani?
Nyt kun ap odottelee vielä nuutaman vuiden, ainut selviytymisstraegia on mennä miehen puolelle ja liittyä mukaan haukkumiseen.
Siis katselet vaan tuota ja altistat omat lapsesi moiselle kohtelulle? Varmaan tosi rakastettu ja turvallinen olo lapsilla. Henkistä väkivaltaa ja laiminlyöntiä.
En pitäisi mitään yhteyttä aikuisena tuollaiseen äitiin, luottamus menisi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten estät?
Pitäisin miehen kaukana lapsista.
-eriMiten jos yhteinen koti?
Muuta pois.
Ja maksan joka kuukausi yhteisestä asuntolainastamme osani?
Otat eron, hölömö. Talo myyntiin tai mies ostaa sut ulos siitä. Tai sinä miehen. Ihan miten vaan. Mä olen kasvanut tuollaisessa kodissa, ja ainoa asia joka piti mut edes jossain määrin lopulta järjissään oli vanhempien ero. Vahinkoa oli ehtinyt jo tulla, mutta onneksi äiti lähti silloin kun lähti ja minä mukana. Viimeinen vuosi sen hullun ukon kanssa samassa taloudessa on pääasiassa vain musta aukko muistissani. Olin jo niin stressaantunut ja väsynyt (ja valmis kuolemaan), että en ole koskaan muistanut sitä viimeistä vuotta muuten kuin pätkinä.
Tajusin jo alle kouluikäisenä isäni olevan jotenkin viallinen ja menetin kaiken kunnioitukseni häntä kohtaan. Raivosi aivan mitättömistä syistä ja vähintään 95 prosenttia ihan ilman syytä.
Puhut sille lasten kanssa samalla kielellä takaisin ja vastustuksesta rankutat miestä yhtä kohtuuttomasti kuin hän teitä.
Teitä on monta yhtä vastaan.
Muuta pois.