Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö puolisosi vkl-suunnitelmia tarkistamatta sinulta?

Vierailija
17.08.2022 |

Puolisoni tekee jatkuvasti suunnitelmia niin, ettei kerro niistä minulle etukäteen. Etenkin viikonloppuisin se on ärsyttävää, kun silloin pitäisi saada viettää myös laatuaikaa. On ikävä yllätys, kun ehdotan jotakin tekemistä viikonlopulle, ja sitten käy ilmi, että hän on jo sopinut muuta menoa. Ihan kuin oltaisiin kavereita tai vasta tapailuvaiheessa, kun en tiedä hänen menoistaan eikä hän koskaan kysy, haluanko minä viettää yhdessä aikaa.
Tuntuu, että olen vain se kakkosvaihtoehto, jos muutakaan ei ilmaannu. Minun kanssa ei siis suunnitelmia juurikaan ole, treffejä tai muuta. Sitten jos ollaan viikonloppuna yhdessä, niin hän uppoutuu omiin juttuihinsa, koska on viikonloppu ja pitää saada tehdä. Mutta minä olen hänelle vain ruuanlaittaja ja ehkä käydään joskus kävelyllä. Olen siis se kuuluisa itsestäänselvyys. Enkä avioliitossa enää jaksa leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa.

Eikös avioliitossa kuulu yhdessäkin suunnitella menoja ja sopia asioista? Ärsyynnynkö turhasta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan seurusteltu monta vuotta, asutaan omissa asunnoissa. Tästä käytiin muutamat keskustelut ja meni jonkin aikaa ennen kuin opittiin olemaan. Eri tilanne siinä mielessä, että kun ei asuta yhdessä, niin toista ei voi kumpikaan pitää itsestäänselvyytenä, vaan aikaa täytyy järjestää. Nykyään siis sovitaan etukäteen yhteiset ajat ja vapaat ajat, joille voi sopia omia menoja. Täytyy olla poikkeusmeno, jos sillä meinaa jyrätä yhteiseksi ajaksi sovitun viikonlopun. Aika hyvin on molempien mielestä tasapainossa tämä, on sekä omaa että yhteistä aikaa. Kaikesta ajankäytöstä ei tarvitse neuvotella, mutta elämä on silti ennakoitavaa, ja yllärisäätöjä ei ole.

Vierailija
22/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistä molemmat suunnittelee omia menojaan kyselemättä toiselta lupia. Vietetään aikaa yhdessä viikollakin, mutta sitten suunnitellaan yhteisiä juttuja myös. Mikä teitä estää suunnittelemasta jotain mukavaa ajanvietettä molemmille? 

Niin ehkä just se, että aina, kun ehdotan jotakin, on miehellä jo toinen meno sovittuna. Ja kun ei ole minulle kertonut niistä, tulee tosi ulkopuolinen olo. Lapsuuden perheessäni kerrottiin aina, missä ollaan ja mihin mennään. Olisi ollut todella tavatonta, että isä olisi vain sanonut perjantai-iltana äidille, että lähden muuten huomen aamulla viikonlopuksi kalaan. Oltiin yksikkö, joten omaksuin sellaisen mallin.

Ap

Älä peilaa siihen lapsuudenperheesi. Te olette ihan eri yksikkö. Mies on saanut kenties erilaisen perhemallin ja teidän teidän olisi pitänyt ajat sitten jo puhua läpi mitä odotatte, toivotte, jne. parisuhteelta. Ei minulla ole kukaan ainakaan luvannut mitään laatuaikaa. Meillä yhteinen aika on sitä arkea iloineen ja suruineen. Yhdessä tulee käytyä esim syömässä kauppareissun yhteydessä. Se on jotenkin vähempi arvoista kun siitä puuttuu rakkausrunot, suklaat ja kukat? Herätys prinsessa, et ole enää siellä teiniajan vinttihuoneessa haaveilemassa.

Olisipa tylsää käydä vain kauppareissun yhteydessä syömässä. Minä olin mieheni kanssa viime viikonloppuna ulkona syömässä, siitä mentiin sitten yhdelle keikalle. Muutama viikko sitten oltiin kahdestaan minilomalla yhteisen harrastuksen parissa. Paljon sitä harrastusta, hyvää ruokaa, vähän viiniä, saunomista ja paljon seksiä. Oli ihanaa. Mieheni tuo myös usein kukkia. Ihan vaan siksi, kun tietää, että ilahdun niistä. Ollaan n. 50-vuotiaita. Kolme teini-ikäistä lasta. Että sellainen teiniprinsessa olen.

Jostain syystä mulla ei ole oikein mitään sanottavaa miehiä haukkuviin ketjuihin.

-ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlaista kuin.ap:lla, tsi ehkä vielä pahempaa. Mies saattaalähteä viikonlopuksi yhyäkk eri kaupunkiin, arkisinkin on omissa menoissaan. Meillä ei ole koskasn mitään parisuhdeaikaa. Kesällä mies piti lomansa eti aikaan,ei ollut yhtään hetkrä yhteistä lomaakaan. Seksiä on n 5 kertaa vuodessa. Olen yrittänyt ehdottaa yhteistä tekemistä ja vaikka lomamatkaa, miehelleei käy, koska omat menot ovat tärkeämpiä. Olen suuttunut, mies on vain suuttunut takaisin siitä, että minä suutuin.

Emme koskaan käy missään kaupassakaan herranen aika yhdessä, kuten joku kommentoi. Emme syö yhdessä. Nukumme eri huoneissa. Emme katso telkkaria yhdessä, minä katson sitä olohuoneessa ja mies kännykkää omassa huoneessaan.

Mikä on motiivisi olla tässä suhteessa?

Vierailija
24/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien menot sovitaan yhdessä. Ei tulisi kuuloonkaan että näistä asioista ei yhdessä keskusteltaisi ja sovittaisi.

Vierailija
25/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, viikolla saattaa tulla tilanteita, ettei muista kertoa ennen kuin on jo suurin piirtein lähdössä, että on menossa jonnekin, kun tietää etten itse töiden takia joka tapauksessa ole mitään yhteistä suunnitellut. Useimmiten muistaa kertoa kuitenkin nekin menonsa.

Vierailija
26/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin puhutaan ja kysytään sopiiko. Se ei ole luvan kysymistä vaan sen varmistamista, että oliko jotain muuta jo siihen kohtaan. Ensin sovittu meno voittaa, ellei tule jotain tosi tärkeää kuten läheisen sairastuminen, häät tai hautajaiset.

Vierailija
27/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies tekee mitä huvittaa, ei kysele lupia eikä kerro menemisistään. Sitä sanotaan myös asumuseroksi.

Vierailija
28/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies on kykenevä elämään parisuhteessa, ja sen takia sinkkuja on tinderit täynnä.