Ystävä ei koskaan jaa minusta mitään sosiaalisessa mediassa
En ole aikaisemmin ajatellut asiaa, mutta havahduin juuri siihen, että eräs läheinen ystäväni ei koskaan tägää minua tai postaa yhteisistä menoistamme tm. sosiaaliseen mediaan.
Tämä ystävä on todella aktiivinen somessa ja raportoi kaiken elämässään instaan ja facebookiin.
Hänellä on paljon ystäviä ja perhe joiden edesottamuksista jakaa säännöllisesti sisältöä. Satoja kuvia, värssyjä, muistoja, syvällisiä mietelmiä rakkaudesta ja läheisistään. Joka kummin kaiman kissanristiäisistä löytyy postaus.
Mutta minusta ei mitään.
Ei edes polttareistani jotka hän järjesti. Ei kuvan kuvaa.
Hääpäivästäni ei mitään.
Ei syntymäpäiväonnitteluja minulle tai lapsilleni.
Aivan kuin en olisi olemassa tälle ihmiselle.
Pakko kysyä täällä kun en ole koskaan törmännyt mihinkään samanlaiseen. Mitä mieltä olette? Miksi hän tekee näin?
Kommentit (14)
Jaatko sinä hänestä ja tägäät hänet omiin kuviisi? Entä itsestäsi? Eli tietääkö hän, että tykkäät jakaa itsestäsi ja muista ihmisistä kuvia ja tägätä niihin muita ihmisiä? Mä en jaa muiden kuvia enkä tägää muita ihmisiä julkaisuuihin ja ilokseni kukaan ei jaa mun kuviani eikä tägää mua. Hyvin harvoin laitan itsestänikään kuvia someen.
Tulee mieleen että onko hänellä jotenkin käsitys että et itse halua sinusta mitään someen? Oletko miten aktiivinen somessa itse?
Mitäpä jos kysyisit asiasta suoraan häneltä itseltään sen sijaan että ihmettelet asiaa täällä ?
Ehkä hän elää siinä luulossa ettet halua pahemmin yksityiselämääsi somessa leviteltävän jos et levittele sitä itsekään ja näin ollen kunnioittaa yksityisyyttäsi ...
En itsekään laittaisi someen kuvia ystävän polttareista tai häistä. Enkä onnittele somessa merkkipäivien johdosta ketään.
Olen itsekin melko aktiivinen somessa ja jaan kyllä säännöllisesti juttuja tästä ystävästä.
Oma teoria on, että hän luulee etten välitä olla mukana hänen päivityksissään (en ole niin fiilistelevä pusipusi -ihminen kuin mitä hän on).
Ja polttareista oli näreissään kun väkeä oli enemmän kuin hänen omissaan.
Ollaan sen verran läheisiä, että välillä riidellään kuin vanha aviopari.
Saattaa olla vaan, että pitää minua itsestäänselvyytenä tmv. Kysyisin häneltä itseltään, mutta tiedän että suuttuisi heti, enkä pidä asiaa niin isona juttuna. Hiukan ihmetyttää vain.
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin melko aktiivinen somessa ja jaan kyllä säännöllisesti juttuja tästä ystävästä.
Oma teoria on, että hän luulee etten välitä olla mukana hänen päivityksissään (en ole niin fiilistelevä pusipusi -ihminen kuin mitä hän on).
Ja polttareista oli näreissään kun väkeä oli enemmän kuin hänen omissaan.
Ollaan sen verran läheisiä, että välillä riidellään kuin vanha aviopari.
Saattaa olla vaan, että pitää minua itsestäänselvyytenä tmv. Kysyisin häneltä itseltään, mutta tiedän että suuttuisi heti, enkä pidä asiaa niin isona juttuna. Hiukan ihmetyttää vain.
AP
No, sitten riitelette tästäkin asiasta.
Haet nyt sitä vastausta, että hän on kateellinen?
Man undrar nog ibland då man är på fest eller annan tillställning då någon frågar _mitt under festen_ om det är ok att publicera bilden i Fb. Man tycker att det skulle vara mycket meningsfullare att delta i festen med dem som är på den och inte andra, åtminstone så länge som festen pågår. Tänkte en gång slänga en sådan clown från en kräftfest men behärskade mig.
Oletko sosiaalipuolen töissä tai julkkis tai julkkiksen vaimo?
Itse en koskaan jaa tällöin mitään ainakaan niin, että laittaisin ystäväni nimen.
Vieläkö joku urpo käyttää facebookia?
En ole julkkis, enkä tunne julkkiksia.
Enkä ole töissä sosiaalialalla tmv.
Ap
Itse olen lakannut välittämästä tykkäämisten määrästä aikaa sitten, ei vaikuta mitenkään elämään loppujen lopuksi.
Ymmärrän kyllä AP:n ajatukset hyvinkin. :)