Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi mennä silmälääkäriin, jos ei ole ketään saattajaa?

Vierailija
16.08.2022 |

En tiedä ketä kysyisin. Autolla ei siis saa ajaa, kun siellä laitetaan jotain sumentavia tutkimustippoja.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tulin kotiin bussilla, mies heitti minut sinne aamulla, kun sain peruutusajan ja muuten en olisi sinne ehtinyt. Onneksi huomasin napata aurinkolasit mukaan. Käyntihän kestää kauan, kun lisäillään tippoja ja odotellaan niiden vaikuttamista ja tutkitaan. Sitten tuli vielä seuraavat tipat ja taas odoteltiin niiden vaikuttamista jne. Jotkut taas istuivat kauan odottamassa laput alaluomien alta sojottaen.

Jos kotiin on tosi pitkä matka, niin kannattaa kysellä kelataksin perään.

Vierailija
22/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bussilla ainakin voi kulkea, ei ne nyt niin paljon haittaa.

Itse kävin silmälääkärissä ostoskeskuksessa, kävin kahvilla ja tein ruokaostokset, sitten omalla autolla kotiin.

Silmänpohjakuvaus terveyskeskuksessA, kävin kans sitten kahvilla ja kiersin korttelin, sit omalla autolla kotiin. Muutama kilometri.

Kyllähän tavallista tarkempi pitää olla ajaessa.

Huom. Pitkää matkas en varmaan olisi lähtenyt ajamaan.

Off topic. Jotta pääsee silmänpohjakuvaukseen terveyskeskukseen, niin tarvii yksityisen silmälääkärin lähetteen.

Ei tarvitse kuin diabeteksen. Kutsu silmänpohjakuvaukseen tulee kolmen vuoden välein julkiselle puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ystävät siellä ystävätoiminnassa on muutenkin vääränlaisia.

Ap

Älä tule trollaamaan mun ketjuun senkin alhainen vale-Ap.

Ap

Trolli-ap hermostui vale-Ap:lle  

XD LOL

Vierailija
24/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä autolla jos odotat pari tuntia tutkimuksen jälkeen. 

Kiitos. Menen siis autolla.

Ap

Vierailija
25/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niiden tippojen laittaminen haittaa autolla ajoa.

Vierailija
26/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin silmälääkärissä ostoskeskuksessa, kävin kahvilla ja tein ruokaostokset, sitten omalla autolla kotiin.

Silmänpohjakuvaus terveyskeskuksessA, kävin kans sitten kahvilla ja kiersin korttelin, sit omalla autolla kotiin. Muutama kilometri.

Off topic. Jotta pääsee silmänpohjakuvaukseen terveyskeskukseen, niin tarvii yksityisen silmälääkärin lähetteen.

Terveyskeskuksen tai paikallisen sairaalan lääkäri voi kirjoittaa lähetteen silmänpohjakuvaukseen, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Isommissa sairaaloissa ja keskussairaaloissa on silmätautien osastot, jonne pääsee potilaaksi kun varaa ajan. Ei tarvita erikseen jonkun yksityislääkärin lähetettä siihenkään.

Vierailija
27/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla, taksilla, nakita joku kaveri, kävelemällä.. itse tulin bussilla. Kyllä sen kanssa näkee kävellä mutta ei näe vain tarkasti.

Vierailija
28/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös makoilla siellä joitakin tuntia jonka jälkeen ehkä olet taas ajokykyinen.

Vierailija
29/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niiden tippojen laittaminen haittaa autolla ajoa.

No ei kai jos on muutenkin sokea. Kyllä se sellaista ihmistä haittaa joka normaalisti näkee. 

Vierailija
30/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin hyvin mene aikuisella ihmisellä, jonka tarvitsee palstalla kysellä arkipäiväisiä asioita. Jos et millään itse keksi, miten sinne pääsisit, niin jätähän sitten menemättä, jos niin vaikeaa on. Normaalit ihmiset osaavat kyselemättäkin käyttää taksia, ja kävellä näet vaikka mitkä tipat silmissä. 

Vai oletatko, että joku meistä lähtisi sinua kuskaamaan missä tahansa päin Suomea? Ilmaiseksi tietenkin?

Ei kovin hyvin mene aikuisella ihmisellä, joka tunkee keskusteluihin, jotka eivät kiinnosta, kirjoittelemaan, vaikka ei kiinnosta eikä ole edes mitään sanottavaakaan. Kiukuttelu kyllä onnistuu, ja on tuonne loppuun ihan olkinukke jaksettu rakentaa.

Mikä sinua harmittaa, kun olet noin äkäinen?

Vierailija
31/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan yksin maailmassa? Kai nyt joskus joku voi ottaa kyytiin vaikka töihin mennessä, ja tulet kotiin samassa kyydissä, istut vaikka kirjastossa päivän. Ota eväät, jos saakeli olet niin köyhä ettet yhtä kertaa elämässä voi ravintolassa tai grillillä syödä ja kahvia termariin, ja nisua jne. Ja potta, tai käy vessassa silmälääkärissä.

Minä en ole ap, mutta olen ihan yksin maailmassa. Eikö olekin jännittävää?

Mitä muuten haluat sanoa ilmauksella "jos saakeli olet niin köyhä"? Tätä olisi kiva tutkia hieman tarkemmin. Jotain aggressiota siellä taustalla on. Osaatko eritellä?

Vierailija
32/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuin diabeteksen. Kutsu silmänpohjakuvaukseen tulee kolmen vuoden välein julkiselle puolelle.

Ne joilla ei ole diabetesta, käyvät yksityisen kautta. Miten naiivia " ei tarvitse kuin diabeteksen". Silmälääkärit ovat kalliita, joten olisi kiva kun käynnit perustuisivat rehellisyyteen, eikä ylidiaknosointiin.

Vierailija
33/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksen tai paikallisen sairaalan lääkäri voi kirjoittaa lähetteen silmänpohjakuvaukseen, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Isommissa sairaaloissa ja keskussairaaloissa on silmätautien osastot, jonne pääsee potilaaksi kun varaa ajan. Ei tarvita erikseen jonkun yksityislääkärin lähetettä siihenkään.

Olen käynyt tämän tien. Ensikäynti on aina yksityisellä, terveyskeskus ohjaa yksityiselle. Sieltä lähete, sairaaloihin ja jos on tarpeeksi häikkää, voi jatkossa kaydä sairaalan vastaanotolla.

Vierailija
34/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää silmälääkärien jatkuva mainonta ja silmäsairauksilla pelottelu, jotta saadaan asiakkaita. Ymmärrän jos oikeasti on silmissä sairautta, mutta eiköhän niillä ole asiat hoidossa ilman pelotteluakin. Silmälääkärithän on yksityisiä, joten kallista olisi, jos silmät sairastuisi.

Jaa, mulle sanoi silmälääkäri, että kannattaa tulla tarkastukseen kolmen vuoden päästä taas.

Ei pelotellut, tutki erittäin hyvin, kyseli silmäongelmastani.

Eikä houkutellut uudestaan käymään jo vuoden kuluttua.

Kommentoijan vuodatus on täyttä p#skaa

Vierailija
35/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ei ole diabetesta, käyvät yksityisen kautta. Miten naiivia " ei tarvitse kuin diabeteksen". Silmälääkärit ovat kalliita, joten olisi kiva kun käynnit perustuisivat rehellisyyteen, eikä ylidiaknosointiin.

Silmänpohjankuvausta ei tee silmälääkäri. Se on kuvaus. Terveyskeskus, jossa mehiläinen palveluntuottaja, oli viime vuonna ostanut ranualaiselta yritykseltä palvelun, kuvauspäivät kotikauoungissani.

Ihan varmaan terveyskeskuksen kautta erkoissairaanhoidon puolelle silmätutkimuksiin. Ja kaihileikkauksiin. Siellä ne julkisella hoidetaan.

Diabeetikkona ihan normaalisti käyn yksityisellä silmälääkärillä jos lasit tarvitsee uusimista.

Vierailija
36/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy paikallisen Punaisen Ristin ystäväpalvelusta. Ainakin täällä meillä ihan pikkupaikkakunnallakin on tarjolla ilmaista saattoapua juuri kuvailemiisi tilanteisiin.

Sivuilla ainakin luki, että ystävätoiminta on tauolla.

Ap

Soita diakonille seurakuntaan. Siellä on tällaista vapaaehtoisapua saatavilla.

Vierailija
37/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on ettei ole ketään. Olen mennyt yksin bussilla. Ihme tököttiä laittoivat silmään kun en meinannut kotiin osata kun kaikki oli niin sumeaa. Sellaista se on yksinäisen elämä. Yksin pitää kaikesta yrittää selvitä.

Vierailija
38/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku leikkaus tulee niin siinä voi todella tarvita saattajaa, mutta tavallisesta silmälääkärissä käynnistä jos kyse vain kyydistä niin taksikin kulkee.

Jos ei ole yhtään ystävää tai omaista niin voiko asialle tehdä jotain? Hankkia tuttuja?

Vierailija
39/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan yksinäni kävellen kaihileikkauksessa läheisessä sairaalassa. Kun kysyin poistuessani sumein silmin sairaanhoitajalta, mistä täältä pääsee ulos? Hän vastasi vastakysymyksellä: Missäpäin teidän autonne on? Kyllä meitä molempia vähän nauratti tilanteen selvitessä!

Vierailija
40/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää silmälääkärien jatkuva mainonta ja silmäsairauksilla pelottelu, jotta saadaan asiakkaita. Ymmärrän jos oikeasti on silmissä sairautta, mutta eiköhän niillä ole asiat hoidossa ilman pelotteluakin. Silmälääkärithän on yksityisiä, joten kallista olisi, jos silmät sairastuisi.

Jaa, mulle sanoi silmälääkäri, että kannattaa tulla tarkastukseen kolmen vuoden päästä taas.

Ei pelotellut, tutki erittäin hyvin, kyseli silmäongelmastani.

Eikä houkutellut uudestaan käymään jo vuoden kuluttua.

Kommentoijan vuodatus on täyttä p#skaa

Samaa mieltä. Mullekin silmälääkäri sanoi, ettei täällä tarvitse alvariinsa rampata, kun kävin joka toinen vuosi. Sanoi, että 3-5v väliä riittää, jos mittaan säännöllisesti silmänpaineet optikolla, eikä ne nouse 20 tai yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä